|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:28, 11 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Wczoraj korzystając z pogody nie mogło się obejść bez latania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:30, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
Czeladnik
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 12:26, 13 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ładnie się prezentują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:12, 21 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj skończyłem ażnik, wiem że można dorwać gotowy ale nie chciałem tak dużego jak zazwyczaj widuje się w tych motocyklach.
Bagażnik zrobiłem sporo mniejszy , materiał to pręt gładki 10mm + poprzeczki z pręta 8mm.
Mocowania są w 4 punktach , 2 przy amortyzatorach i 2 do podstawy siedzenia.
Wiem że w oryginalnych ażnikach idą jeszcze skośne wsporniki od ażnika do podnóżków, na pewno spełniają one świetnie swoją funkcję ale moim zdaniem szpecą trochę motocykl i chciałem je pominąć stąd mocowanie do podstawy.
Porobię testy i zobaczę jak ażnik będzie się sprawował , jeżeli będzie się coś gięło to wtedy wykonam te wsporniki, myślę jednak że nie będą potrzebne bo w miejscu narażonym na gięcie idzie pręt 4 x 10mm.
Fotki z prac poniżej :
Bagażnik składa się z trzech elementów , 2 boczne wsporniki z mocowaniami i sam ażnik.
Początkowo miał to być jeden element ale ze względu na to że przy montażu łatwo by było porysować lakier motocykla zdecydowałem się na 3 osobne elementy.
Świeżo połapane jeszcze przed oszlifowaniem
A poniżej już oszlifowane , pomalowane i założone na moto.
Po bokach widać takie ucha , celowo je wykonałem aby mieć do czego przypinać pasy czy gumy do mocowania torby która będzie wożona na tylnym siedzeniu, można o nie zaczepiać też siatkę/pająka.
Dodatkowo wzmacniają one konstrukcję w miejscu gdzie pojedynczy pręt by się giął.
Na ażniku dużych ciężarów wozić nie będę więc myślę że posłuży , jak zajdzie potrzeba zwiększenia ażu to pomyślę o dorobieniu jeszcze do tego bocznych stelaży.
Patrząc na moto to mam mieszane uczucia bo z jednej strony ażnik na pewno się przyda a z drugiej surowo goła Jawa podoba mi się bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:35, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11:32, 26 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajna konstrukcja, jestem pod wrażeniem. Gość na tym filmie też w sumie ciekawy ażnik posiada https://www.youtube.com/watch?v=FTUSg69OMys
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:46, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pany podczas docierania po jakim przebiegu przestawialiście gaźnik ?
Dzisiaj stuknęło mi 800 Km , w instrukcji jest chyba że po 1500 ale jestem ciekaw jak sami robiliście.
Luz tłoka zrobiony był n 5 setek, mieszanka na pełnym syntetyku 1:30, gaźnik ustawiony książkowo 0,5 obrotu powietrza i najniższy rowek iglicy.
Czytałem gdzieś że po 1000 km można uznać że jest dotarty i wtedy można przestawić gaźnik na normalna jazdę ale nie wiem czy to nie za wcześnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:06, 18 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem testy z przestawieniem gaźnika , dałem iglice na środkowy ząbek, powietrze musiałem zostawić na 0,5 obrotu bo tak jawa chodzi najlepiej.
Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian więc przestawiłem iglicę na drugi od dołu, niech ma tego paliwa więcej.
Ze śrubą powietrza jest tak że od wkręconej na maxa do 0,5 obrotu jawa chodzi dobrze , jak dam jej więcej to zaczyna się dławić i ma mocno opuźnioną reakcję na gaz (robi buuuuuu).
Ostatnio po zrobieniu 1000 km jawa zaczeła dziwnie pracować na wolnych , długo schodziła i co jakiś czas słychać było podczas zchodzenia z obrotów dziwne walnięcie z silnika.
Zaczeło się tak dziać po zatankowaniu paliwa 95 na jednej stacji, podejżewam że pojawiało się spalanie stukowe.
Poczytałem trochę o tym i ponoć na dziadowskim paliwie może się tak dziać, spuściłem dziadostwo i zalałem 98 oraz dodatkowo opuźniłem trochę zapłon.
Teraz mam testowo poniżej 4 mm przed gmp i różnicy w pracy silnika podczas jazdy nie widzę , znikneło spalanie stukowe i wolne obroty stały się normalne.
Nie wiem co do końca pomogło , zmiana paliwa czy opóźnienie zapłonu.
To co mnie dziwi to jawa lata do prędkości 85-90 Km i szybciej nie chce.
Muszę sprawdzić jakie mam przełożenia , może zmienię zębatkę ale wtedy licznik będzie mi przekłamywał , obecnie pokazuje dobrze bo sprawdzałem z gps.
Zrobię jeszcze z 500 Km na tych ustawieniach i może zmienię jej iglicę na najwyższy ząbek , zobaczę czy poleci szybciej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:42, 24 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Po kolejnych testach wróciłem do ustawienia zapłonu na 4 mm , jak pisałem wcześniej różnicy w pracy silnika nie było ale na opóźnionym zapłonie trudniej zapalał.
Wzięło mnie tez na rozebranie i wyczyszczenie gaźnika , dowiedziałem się przez to czemu moja Jawa nie lubiła jak jej odkręcałem powietrze śrubą składu mieszanki.
Okazało się że po przejechanych 1200 Km nakrętki mocujące gaźnik poluzowały się i ciągnęła lewe powietrze przy uszczelkach.
Pod nakrętkami miałem podkładki sprężynujące ale że na łączeniu są 2 uszczelki papierowe + jeszcze ta gruba bakielit/plastik to za mocno dociągnąć tego nie można.
Po złożeniu gaźnika i dokręceniu go , Jawa zaczęła znowu dobrze pracować , obroty wróciły do normy i teraz spokojnie mogę wykręcić śrubę składu mieszanki na 1,5-2 obroty i też dobrze pracuje.
Ostatnio pojawił mi się wyciek z okolicy zębatki zdawczej, widziałem już go wcześniej bo zębatka była delikatnie w oleju ale ostatnio zaczęło aż kapać z pod prawego kartera.
Uszkodzony był uszczelniacz popychacza sprzęgła , wymieniłem go na simeringi, weszły mi w to miejsce 2 szt.
Obecnie mam zrobione na tym 100 km i nie ma ani kropli więc myślę że będzie ok.
Simera trzeba wkleić bo otwór wewnętrzny ma 16,5mm a simering 16mm.
Ja wkleiłem na klej epoksydowy 2 składnikowy.
Kolejna impreza na Jawie zaliczona.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:39, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:55, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jawa ma obecnie nabite 1500 Km po remoncie , postanowiłem przy tym przebiegu zmienić oliwę w skrzyni.
Zakupy z sobotniego bazaru motocyklowego
W butelce po Coli widać jak wygląda olej po 1500km, marki nie pamiętam.
Jawa tym razem zalana Motulem
Po nabiciu 1200Km kilka razy zabrałem już moja drugą połówkę na przejażdżkę , myślałem że będzie gorzej ale motocykl praktycznie tego nie odczuł.
Minimalnie może wolniej się zbierał ale V-max jest takie samo.
Dzisiaj przeszedłem z mieszanki 1:30 na mieszankę 1:40 i strzeliłem kolejna traskę ponad 120Km
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:43, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Nie 21:03, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tak z ciekawości, jaki masz V-max?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:24, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem wcześniej 80-90 Km/h , nie wiem czemu, powinna lecieć chyba ponad stówkę.
Przednia zębatka jest 19stka a tyłu nie sprawdzałem jeszcze, bo nie chce mi się osłony rozbierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Nie 21:51, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
To coś masz nie tak chyba. Moja CZ 175 leci 90 bez problemu, 100 to już z meega górki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:46, 29 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
No jest coś nie tak, możliwe że tylna zębatka jest większa niż powinna być, nie pamiętam ile miała zębów.
W gaźniku zmieniałem iglice na nową i nowa była o jakieś 2-3 mm dłuższa niż stara, nie wiem jakiej długości powinna być.
Jawa na początku latała max 80, teraz dochodzi do 90ciu, może jeszcze za wcześnie na nią i się jeszcze napędzi.
Z drugiej strony to te 10-15 km/h nie robi mi absolutnie różnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:57, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Przy Jawie ostatnio nic nie robiłem ale dokupiłem jej koleżankę.
BMW R1150R
Do motka mam drugą długą szybę , dwa wydechy (oryginał i pełen przelot), dwa oryginalne kufry boczne BMW + duży centralny GIVI , manety grzane w serii , halogeny dodatkowe z czterema funkcjami świecenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:47, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:06, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Śliczna jest,wolę nie wiedzieć ile kosztowała. Tylko słaba ochrona przed wiatrem, a szkoda bo fajne moto na dalsze trasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:18, 17 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Mam do niej długą szybę którą wczoraj zamontowałem , możliwe że dokupię jeszcze do niej deflektor.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:48, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|