|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:35, 21 Kwi 2015 Temat postu: Renowacja Jawa 350 354 1962r |
|
|
Witam wszystkich
w końcu zabrałem sie za renowacje mojej Jawy model 354 (najprawdopodobniej 04)
Motor ogólnie w dobrym stanie jednakze aby nadac mu młodzieńczego wyglądu niezbędna jest renowacja.
Na chwile obecną chce zarejestrować motor dzisiaj był rzeczoznawca w piatek będzie opinia jako unikat.
Problem tkwi w tym ze kiedys podłączyłem aku 12v minus a mase i spalił sie regulator napicia ktory zostal wymieniony na ten nowoczesny,
po tym zabiegu motor odpala (niezbedna regulacjq zaplonu)
Mimo to coś jest nie tak jak tylko podlacze aku 6v plus masa wskazowka od amperomierza ucieka maksymalnie w lewo czyli -8, nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest kluczyk,
dodatkowo kradnie prad bo na nowym akumulatorze po chwili zrobilo sie 3V, a najprawdopodobniej jest zwarcie bo jak ustawie miernik aby pokazywał przejście (piszczenie) to po dotknięciu kabla od plusa i minusa miernik piszczy
poradźcie czego i gdzie szukac, dopiero zaczynam w temacie wiec prosze pisać w uproszczony sposób
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:30, 21 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Przeszukaj dział elektryka, tam znajdziesz wszystko
Jaki kupileś regulator?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 5:14, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ten z jawa czesci z plusem na masę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 20:19, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
odłączaj poszczególne odbiorniki np przy stacyjce, jak przestanie pobierać prąd (wskazówka amp wróci na 0) to będziesz wiedział gdzie jest problem. Dziwne że bezpiecznika nie pali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:09, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Bezpiecznika tego w puszce na akumulqtor? Niema go zostaly tylko widelki na oprawke a propo to bedzie okey [link widoczny dla zalogowanych] ?
Dzisiaj chyba rozwiazalem problem byl zamieniony kabel 51 z 61 teraz jak stacyjka jest na 0 to nie ma przejścia dopiero jak ją przekrece tak powino byc ?
Jeszcze mam pytanie jakie sa różnice pomiedzy 354 03 a 04
I kolejne pytanie bo zamienilem te pomylone kable tj. 51 z 61 Jawa odpala od dotkniecia ale nie ma ladowania żarówka na amperomierzu była przepalona to ją wymienilem myslalem ze to może być powodem ale jednak nie dodam ze niema prądu na szczotkach czy potrzebne jest jakieś wzbudzenie z regulatora napiecia ?
Czy instalując elektroniczny regulator musze sie pozbyć jakiejś cewki rezystora z pradnicy licze na pomoc
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk konin dnia Czw 18:28, 23 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 20:21, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
oprawa jak oprawa, ważne żeby bezpiecznik był.
po przekręceniu kluczyka na zapłon powinno być ok-2A, dalsze pozycje w zależności od mocy żarówek.
Różnice są opisane na forum - szukaj
Żarówka nad amp to jest kontrolka biegu jałowego(luzu). O regulatorze jest temat w dziale elektryka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:19, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odp.
Generalnie nie dziwie się czemu na forum taka cisza pomimo sezonu, jak większość dostaje odp na swoje pytania typu szukaj na forum poczym szuka w tematach z przed kilku lat i nie do końca znajduje odp na konkretny temat to w końcu siła zeczy zaglądania na forum do najprzyjemniejszych nie należy,
tez jestem adminem na forum (samochodowe)
I proponuje wszystkim którzy znają odp aby odpowiadali wprost a jeżeli kojazysz ze gdzieś byla juz podana odp to fajnie by bylo wkleić link,
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Sob 13:17, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego stan Twojej jawy jest o tyle nam znany że nie potrafimy udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Skoro wskazówka jest na minusie to oznacza pobór prądu przez cewki, ale może oznaczać pobór prądu bo jest zwarcie. może spaliłeś prądnicę a nie regulator. Regulator sam w sobie jest bardzo idioto odporny( bez urazy chciałem zaznaczyć jego wytrzymałość). Zacznij od pomiarów prądnicy, nie wiem gdzie to jest na forum ale kiedyś czytałem o tym. Inna sprawa, jeśli nie chcesz mieć takich problemów kup prądnicę, wirnik i regulator od cz 350 472.4 lub 472.5 lub Cz 175 487 i załóż problem zniknie i ładowanie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Sob 13:56, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ludzie z tego forum to jedna z najfajniejszych ekip jakie spotkałem w cyberprzestrzeni. Musisz po prostu poszukać i czytać bo pytania które zadałeś już na forum się pojawiały.
Jak masz elektroniczny regulator napięcia to możesz pozbyć się czarnego okrągłego opornika.
U mnie w temacie jest parę info na temat samej instalacji, koledzy z forum pomagali:
http://www.jawa250.fora.pl/nasze-jawy,50/jawa-250-353-04-1962r-bartek,3804-30.html
Sprawdź czy regulator napięcia masz dobry. Mój też się spalił i na podłączonym reglerze na wyłączonej stacyjce było zwarcie/pobór prądu. Po odłączeniu reglera problem zniknął.
Sprawdź też szczotki. Tam gdzie masz mocowanie szczotek, od spodu jest taka podkładka (bakielitowa?) u mnie się wykruszyła pod jedną szczotką i też było zwarcie.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peper50 dnia Sob 14:00, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Sob 13:59, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
gustaw napisał: | jeśli nie chcesz mieć takich problemów kup prądnicę, wirnik i regulator od cz 350 472.4 lub 472.5 lub Cz 175 487 i załóż problem zniknie i ładowanie będzie. |
Tak się składa, że mam takie cudo
Gdybyś chciał nabyć pisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 15:29, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Peper50, to jest alternator nie prądnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:32, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Czy taki alternator jak na zdjeciu bedzie pasowal do 354?
coraz bardziej myślę nad takim zestawem [link widoczny dla zalogowanych](zaplon)-a69-12v.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:35, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz kasę to bierz vape w ciemno. Nie ma aktualnie lepszego rozwiązania do Jawy.
Nie, ten alternator ze zdjęcia nie bedzie pasował do Jawy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 19:37, 01 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Pią 21:37, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | Peper50, to jest alternator nie prądnica. |
Jasny gwint Jawor ale mi wstyd sory
Też bym Ci radził brać vape jak masz kasę i zamierzasz motocyklem jeździć. Mam na myśli faktycznie jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peper50 dnia Pią 21:38, 01 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 7:28, 02 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie, warto myśleć nad vape? Planuje jeździć motorem a nie na niego patrzeć więc stąd moje pytanie. Nie jest to tania zabawa a ustawianie zapłonu ma swój klimat:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|