|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:50, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Na główce korbowodu mam wbitą tulejkę miedzianą. Dotoczyć nową pod wymiar sworznia czy skombinować w to miejsce łożysko igłowe?
I jeszcze jedno. Kiedy powinno się wymieniać korbowód? |
Zwykła tulejka z fosforobrązu B101 będzie ok.
Korbowód się wymienia kiedy jest pęknięty lub jest wyrobiona bieżnia stopy korbowodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 13:24, 06 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Pan szlifierz powiedział, że 59,5 to minimum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pią 23:09, 06 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
jeśli będziesz kupować współczesny tłok to zanim dasz do szlifierza wygotuj go w oleju (lux, hipol obojętnie byle na dworze) i niech szlifuje pod wygotowany tłok a nie rozmiar lubią puchnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 8:42, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
ja do tych obliczeń szlifierza dałbym jeszcze jeden wymiar więcej. aker6 dobrze pisze, sam tak robiłem. I koniecznie przed montażem pomierz sobie oba tłoki, nowy i stary, a zwłaszcza odległość sworznia od górnej krawędzi tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 9:24, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Znalazłem na miejscu tłok węgierski 59,5 i 60. Wezmę chyba ten drugi. Ale najpierw pomierzę czy trzyma wymiar. Jeden minus że sworzeń ma 16mm, a nie jak w 175/356 w której powinno być 15mm. Sprawdzę czy tulejka wyda w to miejsce czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 16:35, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
No więc mam tłoczek. Na pudełku ma 60,0. Suwmiarką 59,82. Ładnie trzyma wymiary. Ale jest na sworzniu 16mm, więc potrzebna będzie ingerencja w główkę korbowodu lub nowa tulejka. Nie mam jednak do niego do końca zaufania - w końcu to indyjska produkcja. W necie jednak chwalą sobie, że podobno nie puchnie. Tak czy tak ugotuje go w oleju i się zobaczy co i jak.
Dodatkowo dziś zauważyłem, że w starym tłoku zamki popadały w okna cylindra, stąd pewnikiem ich uszkodzenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 18:10, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja miałem tłok do 250 tego producenta, faktycznie po gotowaniu w oleju trochę spuchl, zwłaszcza w dolnej części. Ale problem był w wymiarach, odległość od sworznia do górnej krawędzi tłoka była większa o ok 1.5mm. Nowy tłok leży, stary mam założony. Co to za dziura przy sworzniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Sob 22:12, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
dziura poprawiająca smarowanie sworznia, nie wiem czy ktoś zrobi Ci tulejkę do główki o tak cienkiej ściance... polecam Ba1032 ale ciężko kupić detaliczną ilość.
Zamki dobrze żeby były we właściwych miejscach, co prawda Jawa raczej szybko go wypluje ale lepiej mieć pewność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 12:37, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Łożyska do silnika zakupione. Wszystkie FAGa z luzem c3. Uszczelniacze Corteco.
Mam do wzięcia korbowód za sworzeń 16mm - grałby z moim tłokiem, a dodatkowo główkę na sworzeń ma nie na tulejkę a na łożysko igiełkowe. Poprawiło by to żywotność całego zestawu.
Z plusuów - czopy na wale nie są wyrobione
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pon 12:59, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ogólnie łożyska z luzem C3 stosuje się w miejscach o 3 punktowym układzie zawieszenia czyli np wał w jawach 350. Luz C3 stosuje się jak pamiętam tylko na jednej podporze w celu dopuszczenia nie osiowego ustawienia karterów( dziur na łożyska) w innym przypadku luz łożysk C3 nie ma absolutnie sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 17:58, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
C3 daje się na wały, bo panuje tam relatywnie wysoka temperatura oraz wysokie obroty. Po osiągnięciu temp roboczej luz na łożysku wróci do nominalnego, bo zajdzie zjawisko rozszerzalności cieplnej. Wszędzie gdzie nie czytam o silnikach dwusuwowych piszą o łożyskach z luzem c3. Poza tym z tego co się orientuję chodzi też o jeszcze jedną kwestię: kasowania luzu po wciśnięciu w obudowę karteru. Łożyska wchodzą tam na sztywno (zakładając, że obudowy nie są wyrobione), więc po wciśnięciu ich luz skasuje się już troszkę - chodzi o nie zakleszczanie się łożysk po wbiciu. Jak jest naprawdę - nie wiem. Na naszym forum wyczytałem, że mają być z c3 i takie kupiłem. Nie sądzę, żeby to miało aż takie znaczenie, szumieć i tak będą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Wto 9:04, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Wracając do tej tulejki korbowodu, jakby nie dało się zrobić o takich cienkich ściankach to można zrobić grubszą, założyć i rozwiercić rozwiertakiem, tylko powoli i dokładnie. Przy regeneracji fachman powinien się tym zająć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 20:12, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
dawid2b napisał: | Wracając do tej tulejki korbowodu, jakby nie dało się zrobić o takich cienkich ściankach to można zrobić grubszą, założyć i rozwiercić rozwiertakiem, tylko powoli i dokładnie. Przy regeneracji fachman powinien się tym zająć. |
Dziś zawiozłem wał do zrobienia i powiedział mi żebym się tym nie martwił, on zrobi jak należy. Koleś starszy wiekem i widać że ma pojęcie. Zresztą robił znajomemu wały i jest polecany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 21:09, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Po wysłuchaniu speców od składania silników i motocykli wszystkich mądrości świata na temat tej roboty, postanowiłem jednak zrobić to sam Liczę na Wasze podpowiedzi
Takie łożyska siedziały w karterach.
To chyba labirynt. Uszkodziłem go w czasie demontażu.
Pod segerem łożyska wału był taki pierścionek. Powinien?
Kartery gotowe do mycia.
A tu pogląd na stół operacyjny
Jadę jutro zawieźć kartery do szkiełkowania, uszczelki do dorobienia i po uszczelniacz.
Stay tuned.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wujek dnia Czw 21:10, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 5:27, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Labirynt przetocz i wsadź siemering.
Jest to skuteczniejsze rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|