|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maro
Pan Henio
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro 20:44, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Piękny sprzęt, jestem na podobnym etapie przy silniku tylko czekam na powrót wału z regeneracji i także wkładam tłok ze sworzniem 16mm. Fachowiec, u którego robię wał powiedział że oryginalna tulejka wyda bez problemu na 16mm z oryginalnych 15
Co do labiryntu gdzieś wyczytałem żeby wytoczyć w nim otwór na 30mm głęboki na 8mm i włożyć tam simmering 20x30x7
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 8:34, 09 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Co do labiryntu gdzieś wyczytałem żeby wytoczyć w nim otwór na 30mm głęboki na 8mm i włożyć tam simmering 20x30x7 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 20:47, 30 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie dopiero znalazłem chwilę, żeby zająć się Czeszką. Nowe sprężynki w sprzęgle, nowe pieski i sprężynki do nich sprawiły, że motór zmienia biegi jak nowy. Tu jest dobrze.
Pojawił się natomiast (uwielbiam to słowo) problem polegający na tym, że przerywa na wysokich. Prawdopodobnie gubi iskrę. Posprawdzam kable itd, pytanie jednak moje jest następujące: jakiej pojemności dać kondensator bo podejrzewam, że tu może leżeć przyczyna (dałem taki jak miałem pod ręką, bo stary zgubiłem w czasie remontu)?
Pytanie numer dwa. Dlaczego z rur wydechowych kapie mi na czarno? Nieprzepalona mieszanka?
Co czynić z tą pokrywką na tłumiku szmerów. Jak ją założe, to motór nie ma siły jechać, jak zdejmę to jest lepiej, ale wiadomo że zaciąga syf. Regulacja gaźnika? Za mało powietrza?
Gaźnik mam o oznaczeniu 2751, średnica 24mm, dysze 50 i 100. Wie ktoś jak ma być ustawiona iglica?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Czw 22:31, 30 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to dostaje za dużo paliwa. Iglicę ustaw na pierwszy rowek od góry i sprawdź.
Tutaj masz dane regulacyjne Jikov'ów:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj sposób regulacji gaźnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ustawiałem według tego poradnika i u mnie pyrka pięknie na dwóch różnych gaźnikach.
Pamiętaj, że dwusuwy regulujemy na ciepłym silniku z założonym wydechem i filtrem powietrza.
Ja kondensator mam taki jak do Jawy 350 TESLA ale to raczej nie kondensator u Ciebie nawala a nie wyregulowany dobrze gaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 21:03, 04 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Racja. Dałem pierwszy rowek i jest lepiej. Podregulowałem i jest prawie ok. Szarpanie się zmniejszyło. Do 1/3 manetki idzie świetnie ale delikatnie słabnie jak odkręcam więcej gazu. Pobawię się jeszcze z gaźnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 15:17, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zima była długa i jednakowoż ciekawa pod względem motocyklowym. Rozebrałem silnik. Doszedłem do wniosku, że jest nieszczelny i nie pomyliłem się. Po ponownym złożeniu, uszczelnieniu uszcelkami i silikonem, jawa trzyma obroty, nie rozbiega się i nie kopci jak parowóz. Zdrowia mnie to kosztowało, ale przynajmniej silnik w nocy o północy skłądam i rozbieram bez mrugnięcia
No i dodatkowy sukces, dziś zarejestrowałem na białe tablice, Wycieczka do WK w miejscowości skąd pochodzi moto, poskutkowała, a nagrodą było odzyskanie starego DR bez uciętego rogu - poprzedni właściciel musiał oddać go aby czasowo nie płacić za OC. Znalazła się stara umowa, przegląd motór przeszedł bez zająknięcia, Jawa dostałą białą blaszkę i polisę OC. Back on the road baby, przygodo witaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 17:09, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Gratulacje wujek! Szerokości i przyjemności z jazdy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 22:25, 04 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Witajcie po latach
Otóż w wyniku perypetii życiowych od mojego ostatniego posta minęło wiele czasu, a Jawa została wepchnięta do garażu i tak sobie bidna stała sama opuszczona. Wszystko wraca do normy więc i ja powziąłem sprawdzić jak się ma. Niestety - stoi zeszczana i znaczy teren. Cieknie spod dekla sprzęgła, z połówek silnika, i spod każdej możliwej śrubki. Skąd ta przyczyna? Rozbierać silnik do uszczelnienia? Za rzadki olej?
Druga rzecz o ile sobie przypominam, nigdy nie doszedłem ładu z gaźnikiem - stąd mój apel: ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - poszukuję gaźnika dedykowanego do 356 z 60r. 2924m12
Trzecia rzecz - wkładał ktoś Vape?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wujek dnia Czw 22:26, 04 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pią 6:58, 05 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
uszczelnij silnik na dirko - nie będziesz miał problemów z wyciekami. jak chcesz tym jeżdzić to rozbierz silnik i uszczelnij. \strata oleju w trasie eh.......aż mnie trzęsiue jak wspomne mój pierwszy zlot.......
Vape? Masz duzo dukatów kup. Masz mniej kup cdi.... w spr gaxnika wysłaem pw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 22:10, 12 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Wyjąłem silnik żeby podumać począć z nim dalej. Na pierwszy rzut oka ciekło spod śruby z kulką. Przylgnia podkładki nie wyglądała za dobrze. Zlałem olej i tu pojawiła się dziwna sprawa - maź o ciemnym zabarwieniu, rzadsza od oleju, mieszanka?
I dodatkowo pewna rzecz, której wcześniej nie zanotowałem, a którą widać na filmiku. Ktoś doradzi co spierd...znaczy spaprałem?
https://youtu.be/H9IwSsT3QFs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 22:59, 12 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
wał do regeneracji, czopy się skończyły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pon 12:11, 23 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
I co tam, coś ciekawego w temacie jawy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 21:25, 12 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Nic leży rozebrana. Dzieci, szpitale, delegacje, wakacje, niecheć do życia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 13:47, 13 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
wujek, uważaj bo to pierwszy krok do depresji a to poważna choroba (
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 22:01, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Stasiek. Dzięki za troskę. W sumie masz rację. Przestraszyłem się i postanowiłem ruszyć temat
seba napisał: | wał do regeneracji, czopy się skończyły. |
Otóż nie. Jako że nie miałem zamiaru tego ruszać sam. Oddałem to do znajomego znajomego co ma dużo starych motocykli, zakład tokarski, itd. Problemem okazało się druciarskie wycentrowanie wału przeze mnie. Pan Szpecjalista podotaczał dystane, pouszczelniał silnik i ma być dobrze.
Aby tak było w pełni ugadałem się z TurboZabytkiem na zapłon. Ma być w tym tygodniu. I czekam też na wieści do 353-tunera w sprawie gaźnika.
To musi jeździć do wiosny. Ma być ciepło i mam se jeździć na przejażdżki. O!! tak trzeba życ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wujek dnia Wto 22:02, 28 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|