|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:57, 03 Lip 2009 Temat postu: 350 - 354 za i przeciw...? |
|
|
AhOj!
Jak w temacie a dokładniej mówiąc...
Chciałbym poznać opinie "za a nawet przeciw" wszystkich, którzy mieli/mają/maja zamiar... mieć do czynienia z Jawą Panelką 350, czyli model 354 na dwóch garach!
Dostępność części, osiągi, plusy/minusy w porównaniu do Kyvacek 175/250 - 356/353 itd. Wiadomo o co chodzi...
Dziękuję z góry i dołu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 23:05, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze primo- Panelka to nie tylko 350. Akurat Jawa 350 panel to już typ bodajże 360. Były tez Jawy Panel 250. Jawa 354 350 to jest nadal kivacka. Ogólnie to to samo co 250-rama i zawieszenie- w kwestii silnika - mocy nieco więcej niż w 250- za to sporo więcej momentu obrotowego. Troszkę bardziej pracochłonna jest obsługa tego silnika no i bywa,że brakuje pradu przy włączonych światłach i pracy na wolnych obrotach z racji dwóch prądożernych cewek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:29, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim - dzięki za naukę. Staram się , staram, ale wciąż nie ogarniam czeskiego nazewnictwa, normalnie... "czeski film"
Rozumiem, że sugerujesz, iż pomiędzy 250 a 350 nie ma aż tak znacznej różnicy z korzyścią na 250...?
Na pewno jest zdecydowanie więcej części do 250 a jak z prędkością podróżną...?
175 jest bardzo kochana, ale jednak za słabiutka, dlatego myślę nad zmianą...
Co radzicie Drodzy Koledzy, że tak pod włos Was wezmę...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 23:49, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
w kwestii części silnikowych można sobie poradzić: skrzynia, wał.... znajdziesz w innym temacie, jedynie problem jest z cylindrami, karterami czyli po prostu z tym czego nie dopasujesz od 353 lub CZ350
i bez baterii 4,5V nigdzie się nie wybieram
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 8:40, 04 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja jakoś nie mogę się przekonać do kyvacek z sercem typu twin. Jakoś mi to nie brzmi, bardziej czasochłonna obsługa silnika. Ja jestem jednak zwolennikiem starych i dobrych 250-tek. Zboczenie dźwiękowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Sob 22:52, 04 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dźwięk też mi mniej pasuje, co single to single... jak chodzi o osiągi to tak teoretycznie nie jest dużo szybsza, trzeba by zmienic zębatkę. 350 bardziej do kosza była chyba myślana. o Części na pewno trudniej, w wyglądzie kivacki aż tak mocno 2 gary nie szkodzą jak w perakach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 6:50, 05 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Czas na mnie:)
A wiec największym problemem są cylindry bo one po prostu się wypracowują i w pewnym momencie już nam braknie możliwości szlifu. zaraz po nich to łańcuszek sprzęgłowy ponieważ trzeba skuwać z dwóch jeden. Jawa o pojemności 350 jest bardzo mocna nie redukuje się biegów pod górkę lecz żeby akumulator nie siadał trzeba ja trzymać na prędkości około 70km/h. Co do jazdy to są czasami nie przyjemne stuki z silnika przy dodawaniu gazu.Pali tyle co 250 może ciut więcej. Czasochłonna obsługa silnika?? Panowie przecież tego się nie robi co 1000km tylko co 4000 -5000tys km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:45, 05 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za cenne wskazówki!
Ogólnie rzecz biorąc, to namawiają mnie na 250 (że zdecydowanie mocniejsza od 175, niewiele słabsza od 350 największy wybór części), ale to właśnie 350 najbardziej mnie kusi...
Mając teraz 175 odczuwam zdecydowanie gorszą dostępność części niż do 250, to mnie troszkę odstrasza od 350, ale korci, że można spokojnie jechać pod górkę bez redukcji...
Co z Waszego doświadczenia mając do wyboru 250 i 350 (na razie nie mam konkretnego motocykla do kupienia) bralibyście jeszcze pod uwagę?
Dla pełnej jasności nie chcę mieć więcej mocy by "latać", ale poczucie pewności, że gdy potrzeba, to spokojnie wyprzedzę... autobus czy podróżną prędkość 90-100 bez wysilenia na kontemplowanie tak pięknych okoliczności przyrody...
W dalekich planach może kosz lub Pav, ale to na zaś.
P.S. Przedwczoraj się dowiedziałem, że przeszła mi koło nosa (z mojej okolicy!!!) oryginalna 350 z koszem, papierami, oczywiście do odbudowy, zapewne trochę niekompletna, bo w kartonach, ale nie widziałem, więc nie znam szczegółów za... 800 złociszy!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 18:02, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
250 pod górę też nie trzeba redukowac, chyba ze górka duuuża albo z pasazerem jedziesz.
Prędkości podróżnej 90-100 kivacką żadną nie bedziesz miał, chyba ze w 350 zmienisz przełożenie, Jawy najlepiej czują sie do 80, co potwierdza też Naczelny Filozof na CZ 350
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|