|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 22:07, 28 Paź 2009 Temat postu: Foto relacja remontu silnika jawy 354 lub 350/360 |
|
|
Witam jutro będę składał silnik , popykam parę fotek może komuś się przyda
Wstęp:
Silnik rozebrałem w celu:
- poprawienia skrzyni biegów - przy obciążeniu wyskakiwała 3 na luz
- wymiana łożysk i simeringow
- założenie oryginalnego walu korbowego na mosiężnych tulejkach korbowodów
- założenie oryginalnych Czeskich tłoków( z specjalnymi wycięciami na dole tłoka ) razem z pierścieniami sworzniami oraz z cylindrami po 4 ostatnim szlifie.
- wymiana sprężyn sprzęgła
- zębatki zdawczej
Ponadto jawa dostanie nowe tłumiki cygara o ile te od 250 - tki pasują ( średnica mojego kolanka wynosi 40mm - jeśli by ktoś miał możliwość zmierzenia swoich kolanek w miejscu łączenia z tłumikiem to byłbym wdzięczny) .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Śro 22:08, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubanaba
Fachowiec
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podl./Lublin
|
Wysłany: Śro 23:02, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Siema
Wrzucaj i opisuj, ja właśnie koncze swoja fotoopowieść, zobacze gdzie popełniłem błędy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 12:59, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Średnica jest taka sama. Mierzyłem właśnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 21:20, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jestem. Po tysiącach H..ow ku..w udało mi się zrobić cześć silnika.
Przyczyna wybijania 3 był wadliwy wodzik , otoz element który wchodzi w automat( ten bolec ) bardzo się zaczął ruszać i powodował ruch trybów nawet do 0.5cm . Jako ze jest on zakuwany to ja go zaspawałem;p
Foto:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
zdjęcie skrzyni- foto :
[link widoczny dla zalogowanych]
Wal po zregenerowaniu na oryginalnych korbach bardzo rzadko spotykane pełne czoło walu: foto
[link widoczny dla zalogowanych]
Oryginalne czeskie tloki z dolnymi wycieciami , dziwne bo nie sa oznaczone L i P- foto:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaczynam składać, czoło bardzo ciasno wchodzi jednak po pewnych stuknięciach młotkiem gumowym doszło do końca foto
[link widoczny dla zalogowanych]
To już złożone kartery na silikon, nie było czasu robić fotek bo w tym momencie liczy się czas . Czoło ponownie ciężko wchodzi ale młotek gumowy ładnie załatwił sprawę-foto
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Sylikonem się absolutnie nie przejmuje bo gdy zaschnie to ładnie odejdzie szmatka.
To już z tłokami-foto:
[link widoczny dla zalogowanych]
No i dzisiejszy efekt:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Największy problem sprawił mi sworzeń który nie chciał wejść w tulejkę korbowodu i nie miale rozwiertaka, musiałem lekko i precyzyjnie papierem ściernym dopasować całość. Jutro składam resztę , a w sobotę wrzucam do ramy.
Przy sprzęgle to już nie robiłem fotek bo tam nic ciekawego nie ma. Zapraszam na krotki film z pracy silnika
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Sob 10:37, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 23:11, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Piknie to gra Uwielbiam remontować czeskie silniki- są wdzięczne.
Fajny materiał- troszkę mało zdjęć,ale wiem jak to się chce robić zdjęcia jak trzeba silnik składac bo korci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 14:50, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No cóż wiesz sam ręce w smarze , sylikon stygnie , czas goni. Nie chodzi tak jak powinna bo nie moglem dostać sworznia takiego 15- 50 w połowie sworznia jest pełny. Mialem 3 , jeden nowy , i 2 używane oryginały jeden w stanie 2+ drygi na 4+ i jego w takich obrotach próżniaczych ( czyli jak nie ciągnie i się z górki jedzie ) czyli około 2tysobr /min tak puka z lekka. Prawie nie słychać, ale człowiek jednak zawiedziony bo myślał ze będzie ładnie bez szelestnie chodzić . Ale co jak co , ale czuć pierońsko ten jad teraz po remoncie . Tak ze jestem prawie zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|