|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 14:05, 17 Gru 2008 Temat postu: Jawa 175 typ 356 czy CZ 175 typ 450-podobieństwa i różnice. |
|
|
Bardzo często te dwa motocykle sa mylone i tak CZ sprzedawana jest jako Jawa i odwrotnie. Podstawowe różnice:
-Jawa dwa wydechy- CZ jeden- stąd inny cylinder,kolanko,wydech,rama
-rama Jawy jest z profilu prostokątnego- w CZ jest z okrągłej rury,CZ nie ma mocowania prawego wydechu.
-inna jest lampa przednia a w zasadzie jej dolna część- w jawie jest to wytłoczka stalowa a w CZ aluminiowy odlew ( chodzi mi o czaszę )
-inna lampa z tyłu choć to nie reguła,ale w CZ z reguły były lampy na blaszanym wsporniku,takie jak w motorowerach m-ki jawa
-zbiornik paliwa oprócz innego logo ma inne mocowanie przednie- jawa sztywne a CZ na tulejkach metalowo-gumowych.
-inna kanapa- cz miały z reguły kanapy o bardziej prostym kształcie-zbliżone do późniejszych modeli CZ
-inne schowki po bokach- w Jawie są zamykane od zewnątrz na pokrętła- w CZ od wewnątrz na blaszane zapadki dostępne pod siodłem.
-wiadomo- na silniku logo Jawa lub CZ
-inna pokrywa gaźnika w CZ- nie było dławika-ssania i w pokrywie gaźnika CZ nie ma otworu podłużnego na dźwigienkę dławika-ssania
-CZ ma inną głowicę
-przełącznik świateł jest ebonitowy a w Jawie stalowy-chromowany
-reszta jak wnętrze silnika,kartery,koła zawieszenie i instalacja elektryczna są wspólne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Śro 14:07, 17 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 15:41, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Warto również dodać, że istniały 3 rodzaje bębnów:
1) półbębny - początkowa faza produkcji, rzadko spotykane,
2) 'małe' bębny - moja CZ ma takie, szczęki z nowszych modeli Jaw nie pasują,
3) 'duże' bębny - pasują do nich szczęki z nowszych Jaw (350/634 etc.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 17:08, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Małe bębny były w 125/150/175 a duże w 250 i 350- stąd różnica. Półbębny to po Peraku pozostałośc w pierwszych modelach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 18:51, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
W małych kyvackach też widywałem duże bębny. Nie byłem pewny, czy to inwencja własna właściciela, czy oryginalny stan.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 19:18, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Inwencja właściciela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 21:28, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
co do boczków to w mojej jawie jest od środka otwieranie na blaszkę. Myslę że jest to kwiestia poszczególnych modeli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 22:05, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Czasem montowali po prostu to, co akurat było na magazynie, tak jak w większości państw byłego bloku wschodniego. :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 22:11, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tzn w kivackach jawa były pokrętła- Ty masz bracie panelkę- inna beczka prochu. Tu owszem- zamknięcia jak w CZ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 21:13, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ja jestem zdania ze montowali co było na magazynie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Nie 22:54, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Odświeżam, czy mi się tylko wydaje, czy w jawie i cz skrzynie biegów się różnią?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 19:26, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, różnią się, czujnik luzu jest inny i otwory w kołach zębatych i kły są inne, w CZ okrągłe a w jawie w kształcie elipsy, nie wiem jak z dystansami, ale wodziki są takie same.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Pon 20:55, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki, bo próbuje silnik od 356 złożyć na skrzyni od 450, no i jakoś kartery nie mogą dojść, coś kiedyś czytałem że skrzyni nie można przełożyć, ale pewności nie mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
Młodszy majster
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:06, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Osłony łańcucha są wymienne pomiędzy Jawą a CZ-tką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 9:22, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tak
-Co do mocowania baku w CZ to seria 01 ma jeszcze sztywne mocowanie.
-Do grudnia 1961 CZ miała lampę "blaszaną" a później były już te na wsporniku.
-CZ ma sworzeń tłoka 18mm a Jawa 15mm
-CZ ma 10 koni a Jawa 8
-CZ ma większą zębatkę zdawczą, chyba 16
-spotkałem się też z tym że niektóre CZ mają założone przednie koło na odwrót, tzn linką hamulcową z lewej strony, nie jest to twórczość właścicieli, bo otwór na linkę w błotniku też jest po lewej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|