|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 20:02, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli nie za bardzo lubisz grzebać przy prądnicy (osobiście uwielbiam ) to proponuję zapłon vape
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:29, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Pokrywy boczne - cale wypolerowne Wygląda to całkiem przyzwoicie. Jeżeli chodzi o koszt to jest to kilka arkuszy papieru ściernego na rzep i zwykła pasta tempo. Efekt jest super
Licznik km- 000000 - nowy ? [link widoczny dla zalogowanych] - Jeżeli nie masz starego to nie masz za bardzo innego wyjścia
nowe wydechy + kolanka - klasyczne nie rybki –Tylko nowe, nikt nie chromuje używanych, osobiście polecam te z 4motor, oryginalne wkłady i dobry chrom, zdecydowanie odradzam te z motonapedu i chyba z gmoto- są o 100 zł tańsze ale w środku nie mają żadnego tłumienia, po prostu w środku są puste.
nowe obrecze - chrom , nie malowane w srodku- Polecam te z 4 motor jeżeli chcesz kupić nowe, mają w środku farbę lecz nie pogorsza to w żaden sposób ich walorów jezdnych ani estetycznych a chrom na zewnątrz naprawde dobrej jakości.
nowe nyple
szprychy ? – Nyple i szprychy taniej jest kupić nowe, no chyba że nie masz co z kaśą robić to możesz stare ocynkować lub pochromować. Ja kupowałem je w sklepie motonapęd- całkiem fajny chrom i wcale nie jest tak, że odpada przez napręzenia itd. Zaplesenie kołą to żadna filozofia a można troche zaoszczędzić. Jeżeli nie masz centrownicy to oddajesz je do dobrego i sprawdzonego sklepu rowerowego czy tam motorowego i centrują Ci oba koła za 50 zł.
nowy lakier kolor bardziej czerwony??? czy o naturalny Jawa w słońcu? http://www.youtube.com/watch?v=vOgu9GmrJJ0&feature=related- Oryginalny kolor jest w porządku, całkiem fajnie wygląda, lecz byłem ostatnio w sklepie z farbami to oryginalny ral 3004 i to jakiejś gorszej marki kosztuje 190 zł za litr!!!!! także dość duzo, Gość dobrał mi niemalze identyczny kolor z innej palety za 80 zł także dość spora różnica. Tu musisz jeszcze doliczyć wszystkie podkłady, szpachle itd.
instalacja elektryczna ??? nowa elektroniczna - czy nie ?- Jeżeli chodzi o instalacje to zdecydowanie nowe okablowanie. Elektroniczna niekoniecznie, dość duży koszt bo około 600 zł. Ja sugerowałbym założenie samego elektronicznego regulatora. Wszystko działa jak należy. I pamiętaj ze zakładając wszystko elektroniczne tracisz na oryginalności.
remont silnika , łozyska , uszczelki, szlif, wał – Tylko tak. No i uszczelniacze itd. wszystko nowe. Jeżeli chdzi o łożyska nigdy nie zakładaj łożysk: JAP CX największa chińska tandeta
skiełkowanie- Jeżeli masz kompresor to kupujesz sobie pistolet do piaskowania za 60 zł, pare kilo kulek szklanych i masz super wyszkiełkowany silnik za 100 zł a nie za 300. No i zostaje Ci pistolet.
nowe tarcze sprzegla + sprężyny- Zależy w jakim stanie są stare tarcze. Na sprężeny szkoda kasy jeżeli są w dobrym stanie.
nowy zbiornik - czy chromowany ? Polecam chromowanie. Koszt jakichś 600 zł a masz oryginał.
nowe szczeki hamulcowe – Sugeruje same okładziny i klej do okładzin, ewentualnie nity. Szczeki są dość drogie a efekt ten sam.
nowe / zregenerowane nakrętki wydechów [link widoczny dla zalogowanych] - Wedle uznania, za nowe zapłacisz 90 zł a jeżeli masz stare to je sobie podczyścisz, wyszkiełkujesz i masz jak znalazł.
pokrywy silnika z oby dwu stron w polerce – to już było
nowe nakretki kol - z nierdzewni- Albo oddajesz stare do cynkowania.
tabliczka na przednim blotniku Jawa 250 - 1960 - biało / czarna – Fajny bajer.
szparunki złote- oryginal Troche chęci i zrobisz je sam, wystarczy farba do szparunków, troche taśmy i gazet i masz wszystko ładnie zrobione, wszystko opisane na forum.
remont przedniego zawieszenia - nowe uszczelniacze- Lub same simeringi do środka- to już wedle uznania
siedzenie ciemny brąnzowy - taki jak na stronie [link widoczny dla zalogowanych] – Tego sam nie zrobisz, oddaj do tapicera to zrobi Ci to dobrze i pamiętaj aby dał pianke a nie gąbke. Przy gąbce du** będzie ci dobijała do blachy i długo nie pojeździsz.
nowa tabliczka znamionowa ? – Tylko po co? nie masz starej?
nowy lancuch i zebatki łańcuch tak zębatki nie- podczyść lub wypiastuj stare i będzie git.
kopniak / dzwignia -czeski ładny [link widoczny dla zalogowanych] - oddaj stary do chromowania, cena podobna ale masz oryginał
nowa oslona lancucha ? Jeżeli nie masz starej to nie kupuj nowej i nie przepłacaj, kup używaną trochę przy niej popracuj i będziesz miał oryginał i ile satysfakcji ze nie poszedłes na łątwicne.
nowe opony - tak
nowe detki tak
nowe podnozki gumowe tak
nowe gripy - tak
nowe szkło przedniej lampy + chrom lampy na zewnatrz jeżeli nie masz starego to szkło kup używane a oprawke oddaj do chromowania
jezeli wersja z takim filtrem to taka przyslonka w chromie [link widoczny dla zalogowanych] - wedle uznania
nowa tylna lampa- jak nie masz starej to kup używaną
uchwyt pasazera lub bagaznik [link widoczny dla zalogowanych] - sugeruje zostawić w oryginale sam uchwyt i oddać stary do chromowanie a nie kupować nowego.
nowe linki gazu sprzegla predkosciomierza ? – postaraj się odratować Linke prędkościomierza- cieżko jest już dostać coś tak dobrego. pozostałe kupiłbym nowe.
nowy gaznik- albo porzadnie zregenerowany ? Masz uszkodzony?
nakrętki osi koła - nierdzewka [link widoczny dla zalogowanych] - lub stare do cynkowania
napinacze osi koła - nierdzewka - chromowane ? [link widoczny dla zalogowanych] - stare oddaj do chromowania chyba że nie zależy Ci na oryginale
takie 2 lusterka - [link widoczny dla zalogowanych] - Lusterka całkiem fajne tylko ta cena….
klakson klasyczny - [link widoczny dla zalogowanych] - Nie masz starego? przód oddaj do chromowania i będzie git
nowa stacyjka - lub regenerowana - z 2 kluczkykami – Nie masz starej?!!? [link widoczny dla zalogowanych]
przełącznik - błyszczacy chrom [link widoczny dla zalogowanych] - Jeżeli nie masz starego to tak
dzwignie bebnow chrom - [link widoczny dla zalogowanych] stare oddaj do chromowania lub cynkowania
filtr paliwa taki [link widoczny dla zalogowanych] Bedzie
kranik taki [link widoczny dla zalogowanych] Patrz na cene. Będzie fajnie wyglądał ale za 20 zł masz na allegro oryginalny czeski jikov.
korek taki [link widoczny dla zalogowanych] lub jesli jest mozliwosc montazu to taki [link widoczny dla zalogowanych] Stary oddaj do chromowania
obejmy do przewodow paliwowych takie [link widoczny dla zalogowanych] - jak dla mnie zbędne ale to całkiem fajny bajer
stopka boczna [link widoczny dla zalogowanych] - całkiem fajna
klamki chrom bez kulek na koncu [link widoczny dla zalogowanych] - jeżeli nie masz starych to muszą takie być
kierownica full chrom - zregenerowana czy nowa – starą oddaj do chromowania
osłony na nogi w kolorze -nie mam pojecia czy by pasowały do motocykla ? [link widoczny dla zalogowanych] nigdy nie widizałem takiej jawy. –nie wiem więc nie będę pisał głupot
nowe szprychy [link widoczny dla zalogowanych] - to już było
nowa świeca - tak
nowy akumulator tak
nowe łozyska w kolach tak
nowe / regenerowane osie kola / cynkowane [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - Przy starych pochromuj lub ocynkuj same główki , reszte przeczyść i będzie git
klucz do odkręcania nakrętek wydechów – przydaje się
chromowana osłona napędu prędkosciomierza
[link widoczny dla zalogowanych] - to jest tylny uchwyt
chromowane szklanki amortyzatorow przednich i tylnych – stare do chromowania
nowy filtr powietrza - tak
nowy olej w przednim zawieszeniu - tak
wszystkie nowe sruby z nierdzewki – tak, lub stare do cynkowania
[link widoczny dla zalogowanych]
przednie podnozki plaskie [link widoczny dla zalogowanych] tak, mam takie same
nowy odblask na tylni blotnik – Jeżeli nie masz starego to tak, pamiętak też o gumie odblasku
Mam nadzieje, że chociaż trochę pomogłem i nie popełniłem żadnej gafy. Jeżeli byś jeszcze czegoś potrzebował pisz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Motórzysta dnia Śro 20:31, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 21:05, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No ja tu wyliczyłem u kolegi Motórzysty ok 4500 zł za same części ewentualnie coś tam z robocizna i to tak najbidniej czyli moim zdaniem 5000zł + dobra baza(motor jawa ) ok 2000zł czyli 7000zł i masz wymarzony motor plus rejestracja itp (400zł) ale dolicz jeszcze ok min 3 miesiące załatwiania , rozkręcania , skręcania i w ogóle ale efekt końcowy będziesz miał zajeb...ty
Ja to pisze na swoim doświadczeniu, chociaż mi to zajmuje już 8 miesiąc ale jeszcze z miesiąc ;-( ale podejrzewam że i u was jest podobnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:15, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No dokładnie, ja liczyłem to bez motoru. Ja swoja robie już 9 miesięcy, tyle, że chodze do szkoły itd. Czekam jeszcze na chromy, które mają przyjść pod koniec kwietnia i zaczynam walke z urzędnikami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Śro 21:18, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Urzędnicy... Napewno powiedzą : Nie da się. Dopiero jak będziesz kodeks cytował jak pewna grupa religijna Biblię to będzie zdziwka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juniort
Czeladnik
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:13, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję za podpowiedzi !
Powiem tak, miał być nowy Enfield sprowadzony z Indii
[link widoczny dla zalogowanych]
cena nowego w Indiach 1800Euro, ale sumując wszystko wychodzi 14-15 tys zł na gotowo w Polsce.
Zatem wolę wydać 8-9tys i mieć Jawę - jak nową Poprostu sen na Jawie Tak czy siak mieszkam we Francji więc Jawą będę robił znikome przebiegu. Dodatkowe pytanie, czy po takim remoncie będzie to awaryjny sprzęt ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez juniort dnia Śro 22:14, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23:43, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | siedzenie ciemny brąnzowy - taki jak na stronie |
siedzenie dupiaste, Lepsze jest "wysokie" z jasnej skóry
Cytat: | nowy lancuch i zebatki łańcuch tak zębatki nie- podczyść lub wypiastuj stare i będzie git. |
Jeśli zmieniasz łańcuch trzeba wymienić też zębatki. wszystko musi być zgrane inaczej będzie szarpać łańcuchem, zerwie lub będzie spadał
Cytat: | czy po takim remoncie będzie to awaryjny sprzęt ? |
czasami będzie trzeba coś wyregulować, dokręcić ale nic poważnego przy normalnej eksploatacji się nie stanie. "Jak się dba, tak się ma"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Śro 23:43, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 6:45, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Haha dobry pomysł naucze sie paru paragrafów na pamięć i będe cytował: zgodnie z ustawą taką i taką, paragrafu takiego i takiego mam prawo do tego i tego mine będą mieli pewnie nieciekawą Lecz jeszcze przed remontem byłem w starostwie powiatowym z dowodem i starą tablicą rej. zapytać o możliwość rejestracji. Posiadam dowód, na którym już nic nie widać lecz pomimo tego kierownik całego wydziału powiedział, żebym zrobił badanie techniczne, aby gość tam stwierdził, że numery itd są oryginalne i wtedy będziemy coś działać z rejestracją na białe blachy. Przyczyną takiego jego zachowania jest to, że podobnie jak ja jest pasjonatem oldtimerów i powiedział, że nie będzie robił żadnych problemów, a wręcz pomoże w rejestracji. Z takimi urzędnikami co tam przyjmują wszystkie rejestracje nie ma sobie co du** zawracać bo nawet jakby chcieli co sie zdarza niezwykle rzadko nie mają takiej możliwośći aby zarejestrować motor praktycznie bez papierów.
Jak zrobisz dobry remont na dobrych częściach i będziesz o to dbał to jest to sprzęt z dzieci na dzieci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juniort
Czeladnik
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:59, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wszystkie rady
Target jest najpierw mieć białe blach a potem zacząć restaurować
Troszkę pozmieniałem swój plan, zębatki i łańcuch będą nowe.
Dodatkowo - czy widzieliście gdzieś w internecie małe stelaże pod boczne sakwy dedykowane do Kyvacky ?
Dziekuje
Juniort
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 9:43, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dodatkowo - czy widzieliście gdzieś w internecie małe stelaże pod boczne sakwy dedykowane do Kyvacky ? |
na zdjęciach tak, na żywo nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juniort
Czeladnik
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:52, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: |
na zdjęciach tak, na żywo nie |
Mogłbyś podesłać ?
dodatkowe pytanie - ze względu na bezpieczeństwo, chciałbym takie małe 2 odblaski po obu stronach - gdzie je zamontować , aby nie raziły w oczy ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo co sądzicie - ze względów praktycznych ale też estetycznych o dołozenie takiego malutkiego ażnika na zbiornik w Jawie ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez juniort dnia Czw 10:48, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:13, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
do jawy można kupić oryginalny ażnik, a nawet przyczepkę. Żadnej kratki na bak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 15:33, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Bagażnik dedykowany do Jawy z tyłu za siedzeniem jak najbardziej, ale ten od fumki na bak kijowo wygląda. A na twoim miejscu najpierw bym się zajął konkretnymi sprawami jak zdobycie motocykla, a ażniczki, światełka itp to już na samym końcu, bo jeszcze dużo niespodzianek przed tobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juniort
Czeladnik
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:50, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ze względu na to że jestem we Francji, wszystko będzie zlecone i wykonane przez Fachowca, dlatego zbieram koncepcje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19:26, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To skoro wszystko będzie robił ci fachowiec to po co o to wszystko pytasz skoro gosc ci wszystko dokładnie wyjaśni i opisze itd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|