 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 10:54, 12 Maj 2012 Temat postu: Mocowanie wydechów |
|
|
Mam problem z montażem wydechów, mianowicie, aby otwory mi się pokryły muszę podgiąć wydech w górę o ok 7-10cm. Prawy musiałem podciągnąć o ok 4cm u dało mi się go przyłapać, ale lewy totalnie nie pasuje. Nie pamiętam do czego były przykręcone wydechy przed rozbiórką, może tam idzie jakieś przedłużenie? Oto fotki:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mathini dnia Sob 11:03, 12 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 13:59, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a na 100% masz te same kolanka? i tłumiki? u mnie są co prawda ,, cygara,, a nie ,,rybki,, ale nie kojaże żeby buły jakieś przedłużki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 14:07, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja również mam cygara, po popuszczeniu kolektora od cylindra przyłapałem w miejsca mocowań te wydechy i jak przykładam kolektor do cylindra to z przodu między kołnierzem, a cylindrem jest ok 1,5mm dziura, a z tyłu ładnie przylega.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 16:02, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
po uruchomieniu silnika z pod aluminiowych żebrowanych nakrętek będzie wydobywał się dym oraz wyciekał niespalony olej (mixol) który będzie ściekał po kolankach tworząc mało estetyczne wzorki - a w przypadku dłuższej trasy i większej prędkości pęd powietrza obryzga czarną mgiełką silnik i wszystko będzie brudne - może brzmi to jak ,,czarna wróżba,, ale ja tak miałem (jeden z cylindrów do jawy 250 który posiadam ma źle wykonane otwory na szpilki - tzn wyglądają normalnie, ale są o kilka stopni przestawione i po założeniu cylindra kanały w tulei i kanały w karterach są lekko przestawione względem siebie - po odkręceniu wydechów naciągnąłem/przekręciłem cylinder do oporu w jedną stronę - teraz kanały ładnie się zgrywają ale powierzchnie przylegania kolanek do cylindra niewspółgrają - po jazdach testowych cały silnik był brudny - na szczęście nie zdążyłem założyć nowych wydechów i kolanek - ale będe musiał coś z tym zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moto-maniak
Fachowiec

Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:22, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Malowałeś je srebrzanką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 16:43, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Żaroodpornym spreyem, spróbuję to czymś uszczelnić i będę na bieżąco sprawdzał, czy nie cieknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 17:01, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ja kiedyś malowałem żaroodpornym sprayem (tym samym którym maluje cylindry po wytrawieniu) wydech/tłumik w motorku mojego ojca - i gość w sklepie powiedział mi że to złe rozwiązanie bo ta farba wytrzymuje coprawda wysoką temperaturę ale nie zapewnia ochrony przed warunkami zewnętrznymi/korozją czyli po porcji błotka, wody, piasku itd itp zacznie rdzewieć - w sumie to możliwe bo u ojca zardzewiało - a przygotowałem jak należy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 17:11, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jeden taki sprey kosztuje 15 zł i wystarcza na 2 wydechy i 2 kolektory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markus
Fachowiec

Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lublin/Swidnik
|
Wysłany: Sob 18:57, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A próbowałeś zamieniać kolanka?nie ma opcji że pasowało przed demontażem a nie pasuje po montażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 20:23, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
353-tuner napisał: | ja kiedyś malowałem żaroodpornym sprayem (tym samym którym maluje cylindry po wytrawieniu) wydech/tłumik w motorku mojego ojca - i gość w sklepie powiedział mi że to złe rozwiązanie bo ta farba wytrzymuje coprawda wysoką temperaturę ale nie zapewnia ochrony przed warunkami zewnętrznymi/korozją czyli po porcji błotka, wody, piasku itd itp zacznie rdzewieć - w sumie to możliwe bo u ojca zardzewiało - a przygotowałem jak należy |
Ta farba musi być wygrzana przez co najmniej godzinę w temp 160 stopni, dopiero wtedy jest trwała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 22:25, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
wiem że musi być wygrzewana - ale np cylindra nie podgrzewam w żaden specjalny sposób, odpalam silnik i jade- temperatura sama się pojawi po chwili i wygrzeje - ,
pooglądaj wydechy zabezpieczone farbą w skuterach , niektórych motocyklach itd - zawsze ale to zawsze korodują po czasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec

Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 9:43, 13 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Siema, mam podobny problem ja Mathini tyle, że z kolankami, a mianowicie po założeniu tłumików i ich delikatnym przykręceniu chce założyć nowe kolanka, lecz kompletnie nie pasują. Nie da sie nawet delikatnie dokręcić tych nakrętek na cylinder. Powiedzcie mi co mogę z tym zrobic? Myślałem, żeby wyciać mały klin, potem podgiąć, i zakleić takim specjalnym klejem do łatania tłumików, lecz boje się o wytrzymałość mechniczną tych kolanek po tym zabiegu. Myślałem również aby je wygiąć na gientarce do rur, ale pewnie potem chrom mi całkowiecie popęka. Co proponujecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 14:02, 13 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zamień kolanka miejscami tzn lewy na prawa stronę a prawy na lewa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 14:11, 13 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
może to od innego modelu, lub hoojowe zamienniki ja bym nie cioł i nie podginał bo to lipa wyjdzie - lepiej sprzedać na allegro lub na forum jeśli ładny chrom jest (ale wcześniej trzeba wyczaić co to za model i opisać aby kogoś w błąd nie wprowadzić) po sprzedaniu kup właściwe i myśle że to najlepsza opcja - bo pocięcie gumówka i połatanie kitem dobrych kolanek to najgorsza opcja - silnik dwusuwowy jednocylindrowy mocno drga w pewnych zakresach obrotów - ten kit nawet jeśli złapie to itak odpadnie, spawanie będzie mało estetyczne a po wycięciu klina i podgięciu powstanie załamanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec

Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14:30, 13 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Nie no strony są dobre napewno najgorsze jest to, że to dokładnie do tego modelu, kupiłem je z motonapędu. Nie no nie chce sprzedać komuś takiego szajsu. Gdzie można kupić w Polsce ( zalezy mi na czasie) dobre kolanka. Co myślicie o tych z 4 motor, kupowałem u nich tłumiki i jest naprawde zadowolony. Dzięki tuner za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|