 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drogbov
Pan Henio
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:16, 20 Lut 2015 Temat postu: Nietypowy problem - tylnie koło. |
|
|
Witam,
Temat dotyczy CZ 175 Typ 450 1962. W sezonie zauważyłem, że mam krzywo ustawione tylnie koło (tj. przód koła szedł na lewo, tył na prawo). Próbując to naprawić okazało się, że gdy ustawiłem tylnie koło w osi pojazdu to przednia część opony haczyła o wahacz. Ustawiłem koło lekko przekrzywione, tak by nie haczyło, ale było najbliżej osi pojazdu. Jakoś bardzo to nie przeszkadzało. Obarczyłem winą za to sworzeń wahacza.
Dzisiaj rozebrałem tył motocykla, został sam wahacz. Okazało się, że wahacz swobodnie pracuje góra - dół i nie posiada żadnych luzów bocznych.
Co dalej? Czemu nie mogę ustawić tylniego koła? Proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 19:42, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
a koło masz proste?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pią 22:54, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
ja miałem wahacz skrzywiony ale to wyszło po wsadzeniu nowych tulejek - sworznia nie szło włożyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j356
Pan Henio
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:57, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Trochę odkop ale może komuś się przyda. Według książki panów inż. Brauna i inż. Kwiatkowskiego "Motocyklista" z 1955 roku:
" Jednym z głównych warunków dobrego prowadzenia się motocykla jest położenia obu kół w tej samej płaszczyźnie. Idealne ustawienie będzie wówczas, jeżeli z boku do dolnej części obu kół jednocześnie przyłożymy prostą listwę i uzyskamy styk w czterech punktach: na dwóch w oponie przedniej i dwóch w oponie tylnej. Jeżeli ogumienie na przednim lub tylnym kole jest różne , sprawdzenie należy przeprowadzić z jednej i drugiej strony motocykla. W takim wypadku styk powinnyśmy uzyskać jedynie na dwóch punktach opony większej, odległość zaś pomiędzy obydwoma najbliższymi punktami opony mniejszej a listwą z jednej i drugiej strony powinna być taka sama. Jeśli łańcuch i koła zębate leżą w jednej płaszczyźnie i przy poprawnym "wyliniowaniu" łańcucha okaże się, że przesunięcie płaszczyzn kół względem siebie wynosi więcej niż 10 mm, oznacza to że rama, zawieszenie przednie lub tylne jest krzywe."
Nie wiem, może pomoże Ci ten opisik...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j356 dnia Pią 20:04, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|