Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odbudowa Jawy 250ccm typ 353 58r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bladzik
Pan Henio



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 16:25, 27 Wrz 2014    Temat postu: Odbudowa Jawy 250ccm typ 353 58r

Witam, zajęcie na długie zimowe wieczory, mianowicie remont Jawy 250 353 z 1958r model przejściowy lub potworek Frankesztajna - numery ramy nie zgadzają się z tymi na ramie, zaś tabliczki znamionowej nie znalazłem, a ponoć to z niej podano mi jej rocznik. Motocykl przyjechał do mnie (nie nie o własnych siłach) z Jastrzębie-zdrój gdzie przestał kilka (kilkanaście) wiosen w stodole, a przynajmniej tak mi powiedziano.

Na początek zdjęcia zrobione tuż po zadomowieniu się jawy w garażu:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Wykryte braki:
- śrubka lampy przedniej
- lampa tylna
- sygnał dźwiękowy
- lewy podnóżek kierowcy
- zamek blokady kierownicy
- cewka zapłonowa
- uchwyty boczne pasażera
- fajka
- akumulatora
- kabel wysokiego napięcia
- zamek kanapy
- lewa blacha mocująca podnóżek kierowcy

Rozpoznane usterki:
- pęknięty przedni błotnik
- pokruszone szczotki
- połamane żeberka śrub mocujących kolanka
- urwany gwint od mocowanie blachy podnóżka kierowcy
- ELEKTRYKA
- niepokojąca rysa (pękniecie) w cylindrze nad kanałem ssącym
- porwana kanapa
- pęknięta osłona łańcucha
- dziura w skrytce
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Koncepcja (chce odejść nieco od oryginału):
-malowanie na pseudo wejdę eksportową do Niemiec, mianowicie na czarny mat z bliżej nie określonymi szparunkami (biały, srebny lub złoty)
- zdewastowane oryginalne chromy zastąpić chromem techniczny (tak wiem że jest ogromna różnica ale w mojej koncepcji wydaje mi się że będzie miało to nogi i ręce), przynajmniej elementy zostaną dobrze zabezpieczone.
- ELEKTRYKA - elektroniczny cewko-moduł wraz z całym czeskim kompletem, nowe kable i reflektor na H4, lampa tylna metalowa.
- kanapę obszyć czarnym brezentem
- więcej grzechów nie pamiętam...


Stan prac na dzień 26.09.2014:
- trwa rozkręcanie przodu motocykla
- trzeba wymyślić jak zablokować wał by odkręcić zębatkę i potem resztę
- odkręcanie szprych (mam 3, reszta jeszcze na ramie)
- segregacja i ocena stanu części (jakie pójdą do chromowania a jakie w ocynk, czy też do spawania, szlifu czy innego procesu), poszukiwanie zaginionych i zużytych części (cała elektryka kupowana u sąsiadów wraz z przesyłką wychodzi i tak dużo taniej niż u naszych sprzedawców - coś kiepsko targują te ceny hurtowe...)
- polerowanie wszystkiego co przypomina w najmniejszym stopniu aluminium
- kompletowanie i zapoznawanie się z literaturą (w tym nauka czeskiego - tylko że już mam zakwasy od śmiania się).

Więcej zdjęć dodam w weekend. Jestem gotowy do wieszania na mnie psów, a wiec czyńcie swoją powinność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 18:31, 27 Wrz 2014    Temat postu:

Hej!

Fajna baza do remontu:) Przynajmniej w jednym kawałku:)

Szprychy najlepiej odkręca się szlifierką kątową. Aby odkręcić śrubę z wału wystarczy włożyć gruby śrubokręt pomiędzy łańcuch a zębatkę tak żeby łańcuch się naprężył i spokojnie to odkręcisz. Instalację zrobisz samemu, nie jest to duży problem:) Co do cylindra to w zależności od głębokości tej rysy, albo do szlifu albo poszukaj innego cylindra i też do szlifu.

Powodzenia w pracach:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 22:51, 27 Wrz 2014    Temat postu:

Moze fajnie wyjsc o ile sie przylozysz Smile powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bladzik
Pan Henio



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 13:15, 05 Sty 2015    Temat postu:

Jawa rozebrana, pierwsza partia części zamówionych z Czech, wychodzi dużo taniej niż u polskich sprzedawcach, nawet te części produkowane w Turcji. Aktualnie powiększam okna, czy może ktoś posiada rysunek albo przynajmniej wymiary podkowy? Będę zmuszony chyba też pruć jedno z cygar, gdyż jedna z przegródek się obaliła...

Produkt
Brzdové obložení 354/360/353/559 na nýty - Original Mototechna
Nýt brzd. obložení, originál Mototechna - 1ks
Bílé lemy pneumatik 16" - 4 ks.
Dušnice kola 16\"
Filcová prachovka ložiska kola
Zadní světlo plech - Kompletní
Gumy přední stupačky - s logem
Pravá návlečka rychlopalu
Levá návlečka rychlopalu
Guma startovací páky 354
Úzká lemovací guma 3x5mm - 1m
Lemovací guma - 1m - černá
Guma mezi rám a zad. tlumič s pouzdrem - Turecko
Gumička do zadního tlumiče
4x dorazová guma sedla
Fajfka svíčky - plech
Fajfka svíčky - plech - Česká TESLA
Zapalovací kabel - červený - 1m
Bezkontaktní zapalování 12V
Kliček ampermetru typ 1
Dorazová guma pumpy zad. tlumiče
Guma přední vidlice - spodní - TURECKÁ
Guma přední vidlice - horní - TURECKÁ
Zámek řízení - krátký - Taiwan
Boční madlo Turecké - špatná kvalita
Trny přední stupačky - Originál
Zámek sedla
Typový štítek v němčině

Dajmy na to lampa zadnia 18,5e po 4,32 = 80zl, w Polsce najtaniej 97zł
nakładki na opony 25,60e =110,60zl w Polsce 160zł
a te produkowane w Czechach:
kompletny bezstykowy układ zapłonowy 167,4 =724 w Polsce 800-880zł

ale są i elementy które są nieco tańsze, sprzęgło, tłok z pierścieniami, wiązka instalacji elektrycznej, pewnie też simeringi i łożyska. Niestety te różnice nie są już tak rewelacyjne.

Tak wiem że sam mogę iść i pomierzyć wymiary komory, wału i rozrysować ową podkowę, ale może ktoś posiada takowy już rysunek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:36, 05 Sty 2015    Temat postu:

Też tak się podniecałem dostępnością części w Czechach, ale jak już je kupiłem to już nie było tak ciekawie...
Kupuj używki na allegro, to jest najlepsza droga. Przekonasz się już na tej tylnej lampie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bladzik
Pan Henio



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 23:12, 21 Paź 2015    Temat postu:

Potrzebuje materiału na podkowe, najlepiej chyba rura aluminiowa 170X25 długości 8mm, ma ktoś taki odpad lub coś w podobnych (większych) wymiarach? lub zna kogoś kto wykonałby podkowę

[link widoczny dla zalogowanych]

Cylinder po VI szlifie. Kanały powiększone i wypolerowane według artykułu,
Czekam na części z niklowania i cynkowania, to już chyba 3 miesiąc. W okolicy nikt nie chciał podjąć się tego zadania.
Blacharka już w większości pomalowana, obręcze w proszkowej, nowe opony i białe paski do nich, kilka kartonów części w tym układ zapłonowy Vape, ale jak zawsze na coś czekam...

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ocynkowane części lekko wypolerowane, do końca grudnia trzeba zrobić szparunki w białym macie i powoli skręcać zabawkę. Gdy znajdę kogoś kto wykona mi podkowę to i silnik też można by składać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bladzik dnia Nie 22:19, 13 Gru 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bladzik
Pan Henio



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 18:26, 03 Gru 2015    Temat postu:

Mały off-top: w międzyczasie prawie ukończyłem odnawiać rower mniej więcej w pokrewnym stylu jak ma wyglądać jawa.
Stara Montana z pękniętą ramą:

[link widoczny dla zalogowanych]
po:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bladzik dnia Czw 22:53, 03 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bladzik
Pan Henio



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 17:44, 08 Cze 2016    Temat postu:

Aktualnie prace trwają:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bladzik dnia Wto 20:20, 21 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 19:29, 08 Cze 2016    Temat postu:

Ciekawie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bladzik
Pan Henio



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 14:48, 23 Cze 2016    Temat postu:

Realizacja nieco odbiegła od koncepcji
-malowanie Czarny mat z białymi szparunkami
- Biżuteria została wypiaskowana i ocynkowana, bak w niklu, wydechy nowe rybki.
- ELEKTRYKA -VAPE 12V, nowe kable i reflektor na H4, lampa tylna metalowa, żarówki diodowe, klakson 12V, Aku, - na masie, Amperomierz oszukuje.
- kanapa z nową gąbką wraz z czarnym obiciem
- Podkówka zamontowana
- 6 szlif, okna powiększone
- korki w wale


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin