 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek89gdz
Kierownik zmiany

Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Śro 14:05, 03 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
To ja Ci już powiem żeby ten wał zregenerować i zrobić nowy szlif i bedziesz jezdzil na spokojnie. Jak to zostawisz bez regeneracji to bedzie jezdzic słabo i nie wiadomo kiedy padnie. Aby ocenic kondycje wału i cylindra/ tłoka trzeba miec trochę doświadczenia i obycia ze sprzętami.
Powiem Ci tylko z wlasnego doswiadczenia, że oszczedności prędzej czy później w jawie się mszczą. Sam 2x remontowałem silnik przez swoją głupotę i kosztowało mnie to bardzo dużo pieniędzy, czasu i nerwów. Skoro już remontujesz to zrób to za jednym bałaganem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmsko
Czeladnik

Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:53, 04 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Dzięki za dobrą rade. Rozważę to...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:50, 04 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Cytat: | A ocenę czy w ogóle trzeba regenerować mogę zrobić sam ? Jeśli tak to co oceniać i na co zwrócić uwagę (oczywiście chodzi o wał i cylinder) |
Naprawa motocykli A.Cichowski - strona 87. Ksiązka do znalezienia w necie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmsko
Czeladnik

Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:51, 05 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | Naprawa motocykli A.Cichowski - strona 87. Ksiązka do znalezienia w necie. |
Wielkie dzięki. Kolejna ciekawa lektura... Na pewno się zapoznam, już zaciągnięta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 10:54, 05 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Ja jestem innego zdania niż Misiek89gdz, doświadczenie mi podpowiada że lepiej odpalić silnik tak jak jest i zobaczyć co mu dolega czy np skrzynia dziala dobrze. luz na wale i cylinder do szlifu to nie jest problem przy odpaleniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmsko
Czeladnik

Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:00, 05 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
seba napisał: | Ja jestem innego zdania niż Misiek89gdz, doświadczenie mi podpowiada że lepiej odpalić silnik tak jak jest i zobaczyć co mu dolega czy np skrzynia dziala dobrze. luz na wale i cylinder do szlifu to nie jest problem przy odpaleniu. |
Pewnie tak jest logicznie jak masz motocykl w całości. Mój nie był uruchamiany od 20 lat i w dodatku jest w proszku. Składam go do kupy więc wydaje mi się, że prościej będzie pewne rzeczy zrobić zanim go złożę, niż później z powrotem rozkładać. Tym bardziej, że nie wiem czy silnik jest w środku kompletny bo np. tłoka na korbowodzie nie ma tylko leżał osobno... po oleju został jakiś osad w silniku więc i tak trzeba wszystko rozebrać i oczyścić.
Dużo też jest zależne od kosztów... Jeśli szlif będzie drogi to pewnie złoże tak jak jest i wtedy zobaczę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek89gdz
Kierownik zmiany

Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pią 13:38, 05 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Tak, w pelni się zgodzę z Sebą, że jeśli silnik jest cały to warto go dokladnie sprawdzić i spróbować odpalić.
przyznam, ze nie pamiętam już co było na początku tematu i jakoś założyłem że wszystko masz w proszku. Sam szlif to najmniejszy koszt, niestety najdrozej wychodzi regeneracja wału, może też się okazać, że wał nie nada się do regeneracji i trzeba będzie szukać innego. Pamiętam jak do poznania Panu Markowi wysyłalem fotki mojego wału i napisał ze mam tego nie przesyłać, bo może mu się nie udać..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmsko
Czeladnik

Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:56, 05 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Czyli co...? Nie rozkładać i nie czyścić, złożyć silnik nalać olej i spróbować, odpalić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 8:18, 07 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Problemy które nie odkryjesz teraz, pojawią się na pewno później. Jeśli nie masz na tyle doświadczenia żeby ocenić czy warto składać czy też nie, w pierwszej kolejności zajrzeć instrukcje obslugi. Tam często podane są akcje serwisowe kiedy należy je wykonać. Ksiązka cichowskiego również zawiera wszelkie informacje na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmsko
Czeladnik

Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 6:43, 08 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Witam,
Zdecydowałem, że nie rozpoławiam silnika. Wyczyszczę osad po oleju który został, przejrzę sprzęgło czy jest nie posklejane, wymienię uszczelki pokryw i złoże silnik z powrotem. Większą zagwozdkę mam z cylindrem, głowicą i tłokiem bo wszystko jest rozkręcone i rozdzielone i teraz nie wiem, czy był z tym jakiś problem...?? Złoże to do kupy i zobaczę czy śmiga, mam nadzieje że jakiejś poważnej szkody nie zrobię...
Jest jeszcze problem z gaźnikiem bo też jest porozkręcany i widzę, że nie wszystko się odliczyło. Zobaczę czego brakuje i będę uzupełniał.
Doradźcie mi proszę czy kupować nowe części czy szukać używek np. do gaźnika??
To na razie na tyle....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:04, 08 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Dysze do gaźnika zdecydowanie nowe. Jeśli silnik był rozkręcony to musiał być tego jakiś powód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmsko
Czeladnik

Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:28, 08 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | Jeśli silnik był rozkręcony to musiał być tego jakiś powód. |
Tak jak pisałem zdjęta była głowica, cylinder i tłok z korbowodu... ciężko powiedzieć jaka była przyczyna, bo ja żadnych uszkodzeń nie widzę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 10:03, 08 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
w takim razie załóż nowe pierścienie, sprawdź przerwę na zamkach i składaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmsko
Czeladnik

Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:23, 08 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | w takim razie załóż nowe pierścienie, sprawdź przerwę na zamkach i składaj  |
Patrząc do sklepu, rozumiem, że mam kupić pierścienie nominał czyli 65 mm...??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mmsko dnia Pon 10:46, 08 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 10:42, 08 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Ustal jaki masz szlif na cylindrze, zmierz średnicę cylindra na samej górze. Ja bym kupił takie pierścienie, tak będzie najprościej. na tłoku masz jakies uszkodzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|