Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rama 354 - czy możliwy jest pszeszczep od 353?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 9:41, 26 Sie 2012    Temat postu: rama 354 - czy możliwy jest pszeszczep od 353?

witam, mam pytanie do znawców tematu
otóż ponad rok temu nabyłem jawe 354/03 - wszystko w świetnym stanie i z ,,jednego kawałka,, ale rama budzi moje obawy ( była spawana )
tej zimy planuje zakończyć prace przy 353 i chce zacząć odnowę 354 - a nieda się ukryć że rama to podstawa motocykla - więc chce ją wymienić - mam możliwość kupić całą 353 za nieduże pieniądze - zastanawiałem się nad tym aby wykorzystać z niej ramę a resztę gratów potraktować jako części zapasowe do 353 - i tu nasuwa się moje pytanie - cze rama 353/04 i 354/03 są zgodne pod kątem wymiarów, rozstawów otworów itd itp ? czy ktoś ma już takie porównywanie za sobą? nie chodzi mi o podpowiedz w stylu ,,chyba może pasować, z tym że nie napewno,,

jeśli ktoś jest zorientowany w tej kwestii to proszę o podpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 9:47, 26 Sie 2012    Temat postu:

Musisz przełożyć przednie mocowanie silnika i tabliczkę znamionową i masz 354 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 10:04, 26 Sie 2012    Temat postu:

no to się cieszę - tabliczkę mam czystą w zanadrzu Smile

ale odkryłem kiedyś na tej ramie 354 dwa różne numery w dwóch różnych miejscach i nie wiem który nabić bo stara tabliczka zaginęła gościowi który rozebrał wszystko oprócz silnika w drobny mak aby przygotować całość do malowania, motor leżał u niego wiele lat i wcieło mu niby pokrywę gaźnika i tabliczkę - nabił bym ten numer który jest przy główce ramy ale jeśli zainwestuje sporo w maszynę, pójdę ją rejestrować a okaże się że moto o takich numerach już jest zarejestrowany lub został skradziony i mi skonfiskują to będe płakał jak przedszkolak Smile

kiedyś poruszałem ten temat bo po numerach silnika chciałem dojść który numer z ramy bardziej pasuje , ale kilka osób odpisało mi że jawy miały te same numery ramy i silnika - patrzyłem na tabliczki kilku 353 i żadna nie miała tego samego numeru ramy i silnika - a co do 354 to nie miałem możliwości oglądania tabliczki do tej pory bo mało jest tych motocykli


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 11:55, 26 Sie 2012    Temat postu:

Fakt mało jest takich.
Numery ramy i silnika nie pokrywają się.
Poszukaj w grafice google 354 tabliczka, sitok itp to na pewno znajdziesz więcej info.
W ten sposób szukałem roku produkcji mojego peraka.
Na 90% właściwy jest numer przy główce ramy ALE kilkanaście lat temu można było wymienić ramę i może okazać się, że będzie właściwy ten drugi.

Jeśli masz pełne dane właściciela, na którego był zarej moto to możesz udać się do właściwego WK dla tamtego pana i złożyć podanie o potwierdzenie danych z dowodu rej. tylko nie wiem jak zrobić z nr ramy. Pokrywają się jakieś numery?
Może zaginął dowód a numery na ramie nie czytelne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 11:56, 26 Sie 2012    Temat postu:

W moich dwóch 354 56r i 60 numery ramy i silnika sie zgadzająSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 12:00, 26 Sie 2012    Temat postu:

gustaw rozwaliłeś całą teorię Razz

Widać nie ma reguły, w moim przypadku w żadnej jawie nie pokrywają się numery.

Obydwie masz panelki - może one się tylko wyróżniają zgodnymi numerami Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 12:33, 26 Sie 2012    Temat postu:

jedna kivaćka 354/03 z 56r druga 354/06 prawie panelka z 60r

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 13:34, 26 Sie 2012    Temat postu:

objaśnię wam sytuacje bo jest skomplikowana
ogólnie wygląda tak jak by ktoś kiedyś miał lekkiego dzwonka tym motorem bo bak ma małe wgniecenie od dołu i w tym samym miejscu rama była spawana - więc sądzę że pękła tuż za główką ramy - ktoś zdobył inną główkę i zawieszenie z innej jawy i ,,zesztukował,, to do kupy (takie akcje w PRL-u były normalne bo w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych nie było łatwo o jakiś środek transportu więc naprawiało się to co było)
problem w tym że na tej belce która jest pod bakiem w miejscu gdzie spotyka się bak z siedzeniem jest wybity numer (wygląda na oryginalny) a przy ,,dosztukowanej,, główce ramy w miejscu w którym powinny być numery (lewa dolna część) jest ślad po ich usunięciu, natomiast po drugiej stronie nabite są kolejne ,ale inne niż te z tyłu - i to jest nielada problem który numer wbić na tabliczke


znalazłem trochę zdjęć tabliczek - myślałem że ustawie sobie daty chronologicznie, i porównując numery wszystko będzie jasne - a tu lekkie zaskoczenie :

numery z aukro i z innego tematu na forum rok produkcji
162 484 - 1962
009 50x - 1956
150 50x - 1958
319 69x - 1962
003 4xx - 1955

ja mam numer silnika 047738 i jest to chyba 1957 bo na prądnicy jest taka data sygnowana,głowice mają duże komory spalania (późniejsze wersje miały większy stopień sprężania), oblachowanie też jest typowe dla 354/03 - ale po numerach które zdobyłem trochę zgłupiałem bo numer z 1962 jest niewiele wyższy niż z 1958 , natomiast inna osoba ma też motocykl z 1962 i tam już numer jest prawie o 160 000 wyższy - więc moj pomysł zebrania wiarygodnych danych upadł

dodam że numery które mam nabite na ramie to 011 090 - czyli w miare wczesny i 103 249 czyli znacznie późniejszy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 13:41, 26 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 13:48, 26 Sie 2012    Temat postu:

ja w swojej z 56r ma numer 016719 a w drugiej 109373

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 13:54, 26 Sie 2012    Temat postu:

a w tej starszej gdzie masz numery nabite? normalnie przy główce? bo kiedyś spotkałem egzemplarz który miał tak jak u mnie numer pod siodłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 14:02, 26 Sie 2012    Temat postu:

Ja już mam na główce, z 55r miały na pewno pod siodlem, tylko nie wiem od którego miesiąca przeszli na główkę ramy z tymi numerami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Nie 14:51, 26 Sie 2012    Temat postu:

Podobnie jak gustaw w moich 354 numer ramy i silnika mam ten sam. Tak w ogóle to jeszcze nie zdążyłem sie wam pochwalić koledzy ale kilka dni temu stałem się posiadaczem kolejnej 354/02. Teraz mam dwie Smile Pierwsza jest z 1955r numer ramy i silnika 003487 - numer ramy bity jest z przodu główki ramy, a druga którą kupiłem kilka dni temu jest również z 1955r (z końca roku) numer ramy i silnika 010302 numer ramy bity jest z boku główki ramy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 15:11, 26 Sie 2012    Temat postu:

gratuluje!!!!!!! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 15:13, 26 Sie 2012    Temat postu:

o losie .... podoba mi się ta moja 354 - silnik składany jeszcze na chermetyk, cylindry chyba nawet nominalne, mam do niej w sumie 7tłoków starej produkcji na sworzeń 15mm, wszystkie elementy oryginalne i w ładnym stanie, ale nie zacznę renowacji puki nie uporam się z tymi numerami bo chce aby każdy z moich oldtimerów był zarejestrowany - a sprzedać na części bym nie chciał, najwyżej poleży następne kilka lat do puki nie kupie jakiejś ramy z dokumentami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 15:20, 26 Sie 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] coś dla Ciebie w takim razie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin