|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swingman
Młodszy majster
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 11:23, 22 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Witam! Tak mam pdoony układ. Zmartwiłeś mnie, że trzeba to rozbierać "na hama". Czy dobrze rozumiem, że w Jawie 175 te tulejki zdejmuje sie bez większego problemu i wymiana uszczelniaczy jest dość łatwa? Pomyślałem o tym, żeby założyć przednie lagi od Jawy 175 ale czy będa pasowały wymiarem i mocowaniem? Ma ktoś takie doświadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elkinio
Młodszy majster
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Pon 12:12, 22 Lis 2010 Temat postu: Re: Przegub |
|
|
Przegub napisał: | http://www.jawa250.fora.pl/nadwozie-uklad-jezdny,47/teleskopy-przod-typ-i-reaktywacja,1325.html
podobne masz?
nie wiem jakie sa w tej CeZecie, ale jezeli podobne to moge pomóc
jednak watpie czy masz identyczne bo na fotkach jest rozwiazanie z pierwszych kyvaczek:]
podejrzewam ze sciagajac ten pierscien (z brązu) bedziesz musiał go zniszczyc bo trzeba go zbić a siedzi takie coś okrutnie mocno! w zasadzie to itak bedziesz musiał gdzies wytoczyć nowe na wymiar więc nie jest to wielka strata:) ja sciagajac drugi nie wytrzymałem nerwowo i przeciąłem go na jednym boku i sciągnołem, trzeba delikatnie że by nie przyszlifowac lagi, ale jest o wiele mniej pierd**lenia:D niektórym ten piersciań schodz lzęj ale ja miałem mase tłuczenia i jeden sciagałem jakieś 15 minut, a ten drugi przeciety 10 sekund:)
Ważny jest odpowiedni stop przy dorabianiu tych tuleji, ja miałem brąz Ba 1032, wiec u Ciebie powinien byc ten sam, to jest jakiś braz aluminiowy czy cos takiego:) |
Po rozsądnym podgrzaniu pierścień schodzi pod ręką. Rozbierałem cztery takie zawieszenia i za każdym razem dało się rozebrać nie niszcząć pierścienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przegub
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: KĘTY
|
Wysłany: Pon 19:14, 22 Lis 2010 Temat postu: Przegub |
|
|
tak, tylko że ten pierscień ma przeważnie już takie luzy w ślizgu że goni na wszystke strony i słabo uszczelnia... podgrzewałem tak jak mówisz, ale tylko nieznacznie poprawiło to sprawe, itak musiałem użyć znanego nam wszystkim wzoru fizycznego Siła X Gwałt:/ i powiem wam że nie załuje! nowe tulejki są o wiele grubsze i lepiej dopasowane do ślizgu:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elkinio
Młodszy majster
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Wto 21:55, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
A gdzie kupiłeś nowe tulejki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przegub
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: KĘTY
|
Wysłany: Śro 11:03, 24 Lis 2010 Temat postu: Przegub |
|
|
nowe, o ile są , beda bezużyteczne!
musicie dotoczyć nowe , na wymiar do slizgu a slizg przetoczyć troche żeby zrobić głądz, bo w srodku bedzie bardzo nierównomiernie wytarty i nie bedzie idealnej gładzi, szczeliny dochodziły w moim przypadku do 0.8mm!!
Ponadto czytałem że czasem występuje takie zjawisko że slizg w srodku tak jakby sie "wybulał" i na jednym odcinku jest starty bardziej niz w innym, chyba Cichowski o tym pisał w "Naprawie Motocykli" o ile pamiętam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elkinio
Młodszy majster
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Śro 11:13, 24 Lis 2010 Temat postu: Re: Przegub |
|
|
Przegub napisał: | nowe, o ile są , beda bezużyteczne!
musicie dotoczyć nowe , na wymiar do slizgu a slizg przetoczyć troche żeby zrobić głądz, bo w srodku bedzie bardzo nierównomiernie wytarty i nie bedzie idealnej gładzi, szczeliny dochodziły w moim przypadku do 0.8mm!!
Ponadto czytałem że czasem występuje takie zjawisko że slizg w srodku tak jakby sie "wybulał" i na jednym odcinku jest starty bardziej niz w innym, chyba Cichowski o tym pisał w "Naprawie Motocykli" o ile pamiętam... |
To zawsze czuć jak się składa, trudno wchodzi a na końcu lata jak pies po polu. Nie wiem czy nie lepiej wrzucić oryginały a zwiekszyć gęstość oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swingman
Młodszy majster
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:35, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie,
czy ktoś z Was ma doświadczenie z przełożeniem zawieszenia przedniego z Jawy 175 do CZ175? W CZ tulejki brązowe są niezdejmowalne a z tego so piszecie w Jawie są zabezpieczone pierścieniami. Pomyślałem, że założe zawieszenie z Jawy, wtedy łatwiej wymienię uszczelnicze.
Czy da się tak zrobić? poradzcie proszę.
pozdrawiam
swingman
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elkinio
Młodszy majster
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Pon 21:09, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
po czym wnioskujesz ,że nie są ściągalne? Sprawdzałeś katalogi -jeśli tuleja występuje jako część zamienna to raczej będą ściągalne. Głowy nie dam (a garaż mam tak zapchany zimowym ustawieniem że o sprawdzeniu w tej chwili nie ma mowy) ale lagi powinny być są przekładalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swingman
Młodszy majster
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:38, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Hej,
Dzięki za odpowiedź, ja tez mam wrażenie że będa przekładalne. To, że tuleje nie są demontowalne wnioskuję po oględzinach oraz po tym co pisza inni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lacuch
Fachowiec
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 22:05, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
parę dni temu zabrałem się do wymiany uszczelniaczy w przednim zawieszeniu,poczytałem trochę o tym na naszym forum.Spodziewałem się dużych problemów ze zdemontowaniem tulejek.Zrobiłem dokładnie to co polecił elkinio tzn. porządnie je nagrzałem palnikiem i ku mojemu zaskoczeniu faktycznie schodzą ręką.Nie trzeba nic na hama walić młotkiem.Założyłem je dokładnie tak samo jak były usadowione wcześniej i wszystko jest ok.
W sumie zajęło mi to ok 2 godzinki i uszczelniacze wymienione .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20:08, 29 Lip 2013 Temat postu: Re: Przegub |
|
|
Przegub napisał: |
podejrzewam ze sciagajac ten pierscien (z brązu) bedziesz musiał go zniszczyc bo trzeba go zbić a siedzi takie coś okrutnie mocno! w zasadzie to itak bedziesz musiał gdzies wytoczyć nowe na wymiar więc nie jest to wielka strata:) ja sciagajac drugi nie wytrzymałem nerwowo i przeciąłem go na jednym boku i sciągnołem, trzeba delikatnie że by nie przyszlifowac lagi, ale jest o wiele mniej pierd**lenia:D niektórym ten piersciań schodz lzęj ale ja miałem mase tłuczenia i jeden sciagałem jakieś 15 minut, a ten drugi przeciety 10 sekund:)
Ważny jest odpowiedni stop przy dorabianiu tych tuleji, ja miałem brąz Ba 1032, wiec u Ciebie powinien byc ten sam, to jest jakiś braz aluminiowy czy cos takiego:) |
Panowie, ktoś z Was słyszał albo może dorabiał tuleje to przedniego zawieszenia do 353 z tego stopu? Dzisiaj rozmawiałem o tym z Panem który dorabiał mi tuleje do podstawki centralnej. Pan ten zasugerował dorobienie tego z tworzywa sztucznego, słyszeliście coś o tym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Pon 21:17, 29 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Obecnie wiele tworzyw sztucznych ma twardość bardzo zbliżoną do stali, także czemu by nie.
Niegdyś zagłębiałem się w temat dorobienia tulejek przedniego zawieszenia do Jawy 50 typ 20, możliwości było multum - mosiądzobrąz, teflon... Co prawda na koniec z braku funduszy i możliwości zamontowałem jakieś dostępne na rynku, ale później w Romecie dorabiałem. Kupiłem walec teflonowy, oddałem kumplowi tokarzowi przedni zawias, dorobił, niestety zbyt wiele sprzętem nie natłukłem kilometrów, żeby podzielić się spostrzeżeniami (działać - działa, ale samemu żywotności sprawdzić nie miałem jak, tylko tyle co wyczytałem i zasłyszałem)
Nie wiem jeszcze jak to wygląda w 353, ale jeśli istniałaby możliwość takiej modyfikacji, nie zastanawiałbym się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 21:24, 29 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo za odpowiedź, właśnie o czymś teflonowym była mowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:01, 29 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Poliamid. Materiał jest bardzo dobry na tulejki ślizgowe. Polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Wto 7:10, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ja rozebrałem je i gdzieś na allegro kupiłem simmeringi (bardzo ciężko dostępne), ale po założeniu i tak ciekł olej, więc z doświadczenia radzę lepiej od razu kup całe nakrętki - zaoszczędzisz czas na dwukrotne rozbieranie zawieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|