Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja składu mieszanki w silniku 2 i więcej gaźnikowym.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 20:33, 12 Lut 2017    Temat postu: Regulacja składu mieszanki w silniku 2 i więcej gaźnikowym.

Witam wszystkich, dzisiaj chciałem założyć inny temat niż większość na tym forum. Jako że nie samą Jawą człowiek żyje, są długie zimowe wieczory a już niedługo za pewne zacznie się sezon i część osób wyciągnie inne sprzęty nie tylko Jadwigi, chciałem zapytać czy ustawiał ktoś z was skład mieszanki w silniku dwu i więcej gaźnikowych. W jednym gaźniku nie ma z ty większego problemu jak ktoś wie jak, ale jak to zrobić w np. 4 gaźnikach. Pytałem mechanika który mi robił gaźnik i twierdził, że ustawia na ilość obrotów z serwisówki ale z tego co widziałem nie są te śruby identycznie wykręcone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 20:42, 12 Lut 2017    Temat postu:

W sensie synchronizacja gaźników? Za mały na to jestem:) Ale z chęcią będę śledził ten wątek:)
Lektura: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:41, 12 Lut 2017    Temat postu:

Mam następcę zephyra Kawasaki zr-7S z prawie tym samym silnikiem, ale to nie o to chodzi. Synchronizacja jest prosta to ustawienie gaźników żeby jednakowe podciśnienie było, a mnie chodzi o skład mieszanki powietrze/paliwo na wolnych obrotach. Jest coś takiego jak Colortune ale to drogie rzeczy są jak na jedną regulację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 21:55, 12 Lut 2017    Temat postu:

A jest jakaś alternatywa dla colortune? mam haynes do zepha skoro to ten sam silnik to może Ci ułatwi sprawę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 8:24, 13 Lut 2017    Temat postu:

Nie wiem jaką masz pojemność silnika bo mój jest 750, a zephyr był w kilku pojemnościach, ale technika na pewno jest taka sama więc możesz rzucić okiem do książki czy jest tam jakaś wzmianka na ten temat. Na razie problemu nie mam bo przejechałem 1,5 k km od ostatniej regulacji, i gdybym czyścił teraz przed rozkręceniem sprawdził bym o ile są wykręcone obrotów teraz i po myciu ustawił bym tak samo. Tak się zastanawiam jak się to powinno robić jak gaźnik jest rozregulowany. Co do Colortune nie używałem nigdy więc się nie wypowiem jak to działa liczyłem że może ktoś na forum miał z tym do czynienia. Ogólnie słyszałem że można ustawić jak książka pisze a potem sprawdzać świece i po tym doregulowywać ale nie wiem czy to jest taki prawidłowy sposób.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 10:54, 13 Lut 2017    Temat postu:

Też mam 750, książka jest do 550 i 750, jak chcesz mogę zerknąć albo wrzucić gdzieś na serwer bo ma w pdf. Mam też instrukcję serwisową jbc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:28, 13 Lut 2017    Temat postu:

Wrzuć jak możesz, taką literaturę pochłaniam na jednym wdechu, a brakuje mi jakieś dobrej literatury o mechanice motocyklowej, a serwice manual kilka razy przejechałem ale jest tylko wzmianka ustawić 1 3/4.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin