|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Nie 10:24, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Załozyłem wał i okazało się, że jest trochę krzywy. Czy dopuszczalne jest jakieś małe bicie wału czy koniecznie musi być idealnie prosty? Tak na oko, to bicie na końcu wału od strony magneta jest na jakięs 0,5mm. Wał jest po regeneracji.
Jeżeli musi być prościutki to czy w tym momencie można jakoś go na prstować czy trzeba to regenerować od nowa?
Oczywiście chodzi mi silnik rometa - praktykę, a nie o teorię bo teoretycznie to wiem, że powinien być prosty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtex dnia Nie 10:26, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 12:16, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Komary i romety tak mają , odkąd pamiętam zawsze miałem małe bicie wału, jeśli poskładasz zapłon i magneto nie będzie obcierało o iskrownik to wszystko jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 13:36, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
kolega dobrze napisał - jeśli koło magnesowe zupełnie swobodnie się obraca i nie obciera o cewki to jest ok, wał w romecie od strony zapłonu jest podparty na dwóch łożyskach więc bicie się nie powinno powiększyć
przy składaniu , gdy połówki silnika już masz złożone razem, ale jeszcze nie skręcone śrubami można zrobić test i wykonać kilka obrotów wałem - jeśli idzie lekko przez cały obrót i nie ma lekkich oporów w jakimś konkretnym momęcie to dobrze - ale w trakcie obracania wzrokowo patrz na miejsce przylegania karterów do siebie - jeśli wał jest mocno krzywy to przy obracaniu kartery będą lekko przemieszczać się względem siebie- jeśli tak będzie to napewno jest lipa
drugi test możesz zrobić podobnie -po skręceniu silnika pokręć rękom wałem pare razy i zwróć uwage na opory - jeśli podczas pełnego obrotu jest tak samo ciężko - (niedotarty silnik po generalnym remoncie zawsze kręci się ciężej bo powierzchnie współpracujące muszą się wzajemnie ,,ułożyć,, ) jeśli jednak w pewnym położeniu nagle jest ciężej zakręcić - i do tego zawsze w tym samym miejscu to jest lipa
skrzywionego wału nie trzeba ponownie regenerować - wystarczy dać go do prostowania - u mnie biorą za to 20pln - na takich specjalnych pryzmach za pomocą czujników zegarowych wszystko ładnie poustawiają żeby było git - ale jeśli faktycznie odchyłka wynosi 0,5mm na samym końcu to jest to prawie nic w przypadku rometów i powinno być wszystko ok
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 13:37, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 20:28, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jak tam wojtex twoja maszyna? ja nabyłem wczoraj ,,jawke pancerke,, zwaną również kaczką pancerką a mówiąc po naszemu jest to ,,jawa model 20,, z 1973roku
podobno niedawno jeździła, ale po wykręceniu świecy odkryłem dwie rzeczy - że jest iskra i że na świecy są krople wody- więc musze silnik wyjąć i rozebrać
przypadkiem kolega ją odkrył w rodzinnych stronach - on jest myśliwym i jego takie padliny nie rajcują, ale pamiętał o mnie i mi ją przywiózł w golfie dwójce ha ha- ledwo weszła
do sierpnia jest opłacona numery zgodne z tabliczką i dokumentami gość miał ją dwadzieścia lat (chyba drugi właściciel) motor już ,,świerzo nie wygląda,, i facet chyba wstydził się nią jeździć (w epoce chińskich skuterów ) sprzedał bo opłat niechciał robić skoro itak nie jeździ - jak zobaczyłem kwitek z PZU to aż sie zaśmiałem - 30pln za cały rok ubezpieczenia i gość narzekał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 20:38, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Pon 18:59, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tuner dobrze Ci sie trafiło z ta jawką. Przynajniej za niewielkie pieniądze będziesz miał coś do majsterkowania,a po skończonym remoncie to na pewno ucieszy.
Ja skończyłem silnik, a przynajmniej tak mi się wydaje, bo niby wszystko działa i jest ustawione ale jeszcze go nie odpaliłem. Przez ostatni miesiąc nie miałem za bardzo czasu, żeby wybrać się do domu. W każdym razie sprawdzę go teraz na majówce i zabieram się za blachy. Lakiernika mam już umówionego.
Mam pytanie odnośnie łańcucha. Jaki ma być łańcuch do rometa? Wiem, że jest to łańcuch o wymiarach 12,7 x 7,75 x 4,88, 108 ogniw. Nie wiem jednak któremu oznaczeniu odpowiadają te wymiary - 415H czy 420H?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Czw 18:46, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Hej!. Po kilku miesiącach nieobecnosci wracam. Romet jeszcze się robi. Silnik został odpalony i przetestowany - działa Zrobiłem wszystkie chromy, a blachy w święta odbiorę od lakiernika. Teraz zajmuję się kołami. Udało mi się kupić nowe oryginalne obręcze 16' i teraz muszę dokupić szprychy. Zamierzam kupić je u Bartnika. Czy ktoś mógłby mi podac długość szprychy do rometowskiego koła 16'? Chodzi mi o długość od końca szprychy do początku zagięcia - długość odcinka prostego.
ps. W październiku kupiłem WSK M06-64 z 1964 r. Jest 100% kompletna i w oryginale. Jest w tak przyzwoitym stanie, że tylko ją troche odświerzę i zostawię takim stanie. Ma przejechane tylko 8600 km. Została wyrejestrowana w 1982 r więc musiałem ją zarejestrować jako unikat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 18:56, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Super gratuluje! no to i ja się pochwalę.... Moja Pannonia będzie jeździła po polskich drogach! mam papier! Wojtex a ze starego koła nie możesz zmierzyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Pią 19:53, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Niestety nie mogę zmierzyć tych szprych ze starego koła bo okazało się, że z jakiegoś powodu założone były koła 17' zamiast 16'. U bartnika pytają mnie o konkretny wymiar.
Napisz na prv jak udało ci się zdobyć te papiery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pią 23:22, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
znajdź stare koło na allegro i kup za grosze:) wymiar już będzie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 21:10, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
hej Wojtex - jak tam, działasz coś w tym temacie jeszcze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Wto 20:49, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Działam, działam! W zasadzie już kończę, jestem na ostatniej prostej. Do założenia zostały tylko linki, wydech podnóżek i łańcuch.
Zrobiłem koła, chromy, lakierowanie, siedzenie i jeszcze wiele innych rzeczy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Te zdjęcia są z wcześniejszego etapu montażu. Teraz jest już praktycznie wszystko złozone do kupy tylko nie mam takiego zdjęcia.
...a w międzyczasie kupiłem jeszcze Osę i Komarka
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtex dnia Wto 20:56, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Wto 21:00, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Założyłem tez instalację.
Bardzo proszę o sprawdzenie przez "wprawnych komarowych elektryków" czy wszystko jest ok.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam tylko, że:
- niebieski przewód połaczony przy stacyjce z czerwonym od masy lampyidzie do półki przedniego zawieszenia
- niebieski przewód który jest na podwójnym styku stacyjki obok żółtego idzie do przełącznika świateł
- niebieski i czerwony po prawej stronie to przewody wychodzące z iskrownika
- żółty idzie do tylnej lampy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Wto 22:02, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Zamień kolejność kabli w przełączniku na kierownicy.
Niebieski ze stacyjki daj na środek, a na boki te co idą do żarówki, czyli z tego co widzę czarny i zielony.
Kawał roboty włożyłeś w sprzęt. Godne podziwu!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:49, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Świetny ten Romecik!
Ca ja bym dał za taką Oskę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Czw 19:58, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Romet już w całości poskładany do ostatniej śrubki niestety jak to się mówi "tak dobrze żarło, a zdechło" Problem jest taki, że silnik nie ma mocy i trochę trudno się uruchamia. Na luzie dobrze się wkręca na obroty i nie przerywa, na jedynce jeszcze jakoś się jedzie ale na dwójce nie da się przyspieszyć, traci obroty i gaśnie. Zapłon ustawiany na czujniku zegarowym więc powinno być dobrze. Czy macie jakieś sugestie, co z tym zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtex dnia Czw 19:59, 15 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|