|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartosz
Młodszy majster
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Pią 23:49, 02 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
może mi ktoś podać jaka jest paleta kolorów do komara sztywniaka były chyba dwie jasno szara z jasno niebieskim i czarna z czerwonym tylko nie umie znaleść jaka to jest paleta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Wto 21:45, 06 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Odebrałem wał z regeneracji i wszystko jest ok poza jednym szczegółem jeżeli to szczegół. Chodzi o to, że jakimś cudem korbowód nie jest symetrycznie między wagami. Nie jest skrzywiony, wygląda tak jakby był po prostu przesuniety w jedna stronę o około 1 mm, chociaz miedzy korbowodem a wagami nie widać jakiejś szczeliny. Czy taka niedokładność w romecie przejdzie czy mam bezwzględnie oddać wał do poprawki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:58, 06 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
wyglada czy jest przesunięty? Nie wiem jak powinno być fabrycznie ale a Twoim miejscu wyjaśniłbym tą sytuacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Śro 20:27, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ja bym szedł z tym do poprawki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 22:18, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
a propo wałów- też na zime kupiłem rometa- komar sport 2361 czy jakoś tak, wał też podlega regeneracji lub wymianie- posiadam oryginalny ,,nowy,, wał starej produkcji zmd (zakłady metalowe dęba - chodzi o miejscowość nowa dęba) ale z pewnych względów wolał bym założyć wał z łożyskiek rolkowym w główce korbowodu-zorientowałem się gruntownie w temacie i tu jest taka kwestja: jest taki wał za około 250pln i są za 65pln (śmiech na sali wał za 65zł) pisałem meile i te tanie są z dwóch źrudeł taiwan i chiny- iteraz moje pytanie
CZY KTOŚ KIEDYKOLWIEK KUPOWAŁ TAKI CHIŃSKO TAIWAŃSKI WAŁ LUB CZY ZNACIE KOGOŚ KTO TAKI KUPIŁ?bo nie o jakość się boje tylko o zgodność wymiarów- są nawet wały po 57pln są po 119pln- wszystkie podobne- tylko te polskie się różnią bo mają inny kolor ale tam jest tuleja z brązu, na jednej z aukcji allegro gość podał dokładne wymiary ( [link widoczny dla zalogowanych] ) i niektóre się nie pokrywają z moimi- np stożek pod magneto- a te od drugiego producenta nieznam wymiarów- jeśli ktoś ma wiedze na ten temat to prosze o info, a jeśli nie to założe do swojego korbe nową z takim łożyskiem
przykłady aukcji
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 22:21, 07 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Śro 23:20, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o ten mój wał to sprawa jest dziwna bo na czopie, miedzy wagami nie ma szczelin, a korbowód też nie wygląda na skrzywiony czy krzywo osadzony na łożysku. Dzisiaj rozmawiałem z takim dziadkiem, który zjadł zęby na naprawach motorów i powiedział, że komar /romet to nie szwajcarski zegarek i taka odchyłka nie ma większego znaczenia - jego zdaniem będzie jeździł jak trzeba. Spróbuję złożyć silnik i zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Śro 23:24, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ja się nie zdecydowałem na chiński zamiennik bo wał to takie "serce" silnika i wolałem zostawić oryginał. Niestety taka fanaberia - regeneracja kosztuje 100 zł. ...i jeszcze jest ryzyko, że robota będzie spieprzona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 18:21, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
w warsztacie gdzie oddawałem cylinder do szlifu, wały i głowice do regeneracji za przekładke korby chcą 50pln- czyli daje mój wał, moją korbe na łożysko igiełkowe i oni zregenerują za 50zł lub nie daje korby i oni za 70 zł zregenerują z własnymi częściami- ale pewnie z łożyskiem ślizgowym z brązu wsadzą korbowód, śmieszne ceny są za odnowe rometa- za regeneracje wału do jawy 354/03 chcieli kiedyś 350zł a do komara miał bym za to 6 nowych wałów ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 18:34, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
a co do korbowody w twoim wale to ja mam siedem wałów rometoskich i każdy jeden ma korbowód bliżej jednej z przeciwwag - jeden korbowód jest aż starty o przeciwwage bo obcierał niedawno wiozłem ojca wał do centrowania (za młodu jeździł motorami i teraz znów go wzieło) i też tak miał - (silnik 019 rometa z polskim silnikiem kwadratowym trzybiegowym) - pomimo ze tam inny wał jest. Ważne aby oś sworznia była równoległa do osi wału, bo inaczej tłok będzie przekantowany i dociskany jedną stroną do gładzi cylindra ,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 18:36, 08 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 18:47, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
jutro zadzwonie jeszcze raz i zapytam jaką korbe wsadzą przy regeneracji- najwyżej zamówie podobną do tej tylko do polskiego silnika [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Czw 20:46, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
No to mnie uspokoiłeś z tym przesunięciem. U mnie w główce korbowodu włożyli standardowo tulejkę z brazu. Ceny w tym Twoim warsztacie naprawde sa dobre bo mnie skasowali na 100 zł. Też przyznaję koszt renowacji komara czy romcika to drobiazg w porównaniiu z kasa włożoną w Jawę. Aż chce się płacić! ...za tłumik np. 40zł A frajda z remontu i całego tego dłubania też jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 22:29, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
no tak- ojciec kupił rometa 50-T1 i odnawia go ale jednocześnie modyfikowany jest silnik (np romet miały gaźniki o gardzieli 12mm i 13mm -ojciec zakupił siedemnasto milimetrowy , ja dorobiłem w firmie w której pracuje króciec ssący pozwalający go zamontować, tłok przeszedł przez ręce tokarza, korekta kanałów itd itp) w praktyce ja wykonuje większość prac, przy okazji ,,usprawniania,, silnika pomyślałem aby też zrobić fajnego rometa ale w związku z tym ze ja wole starsze lub rzadziej spotykane maszyny a jednocześnie szkoda podrasowywać np komara sztywniaka albo rysia bo to nie pasuje ze sobą, zdecydowałem się na komara sport i kupiłwe go
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Czw 22:44, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Też myślałem o sporcie ale jednak wybrałem Romecika, który był moim pierwszym motorem - Polo. Takie Polo to też już rzadkość bo wyprodukowano go tylko coś około 700 szt albo może kilka więcej bo ja mam numer ramy 000823.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtex dnia Czw 22:44, 08 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Czw 22:49, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
a jeśli chodzi o usprawnienia to pewnie wiesz, że ogólnie dostępne są też cylindry o pojemności 60 cm3? Jak wchodzisz w "tuning" to może warto taki większy założyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:20, 09 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
hehe moim pierwszym sprzętem był Romecik Pegaz Silnik jak w Polo. Szkoda żę już go nie mam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|