Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Romet
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartosz
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Pią 23:49, 02 Gru 2011    Temat postu:

może mi ktoś podać jaka jest paleta kolorów do komara sztywniaka były chyba dwie jasno szara z jasno niebieskim i czarna z czerwonym tylko nie umie znaleść jaka to jest paleta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Wto 21:45, 06 Gru 2011    Temat postu:

Odebrałem wał z regeneracji i wszystko jest ok poza jednym szczegółem jeżeli to szczegół. Chodzi o to, że jakimś cudem korbowód nie jest symetrycznie między wagami. Nie jest skrzywiony, wygląda tak jakby był po prostu przesuniety w jedna stronę o około 1 mm, chociaz miedzy korbowodem a wagami nie widać jakiejś szczeliny. Czy taka niedokładność w romecie przejdzie czy mam bezwzględnie oddać wał do poprawki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:58, 06 Gru 2011    Temat postu:

wyglada czy jest przesunięty? Nie wiem jak powinno być fabrycznie ale a Twoim miejscu wyjaśniłbym tą sytuacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Śro 20:27, 07 Gru 2011    Temat postu:

Ja bym szedł z tym do poprawki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 22:18, 07 Gru 2011    Temat postu:

a propo wałów- też na zime kupiłem rometa- komar sport 2361 czy jakoś tak, wał też podlega regeneracji lub wymianie- posiadam oryginalny ,,nowy,, wał starej produkcji zmd (zakłady metalowe dęba - chodzi o miejscowość nowa dęba) ale z pewnych względów wolał bym założyć wał z łożyskiek rolkowym w główce korbowodu-zorientowałem się gruntownie w temacie i tu jest taka kwestja: jest taki wał za około 250pln i są za 65pln (śmiech na sali wał za 65zł) pisałem meile i te tanie są z dwóch źrudeł taiwan i chiny- iteraz moje pytanie
CZY KTOŚ KIEDYKOLWIEK KUPOWAŁ TAKI CHIŃSKO TAIWAŃSKI WAŁ LUB CZY ZNACIE KOGOŚ KTO TAKI KUPIŁ?bo nie o jakość się boje tylko o zgodność wymiarów- są nawet wały po 57pln są po 119pln- wszystkie podobne- tylko te polskie się różnią bo mają inny kolor ale tam jest tuleja z brązu, na jednej z aukcji allegro gość podał dokładne wymiary ( [link widoczny dla zalogowanych] ) i niektóre się nie pokrywają z moimi- np stożek pod magneto- a te od drugiego producenta nieznam wymiarów- jeśli ktoś ma wiedze na ten temat to prosze o info, a jeśli nie to założe do swojego korbe nową z takim łożyskiem
przykłady aukcji

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 22:21, 07 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Śro 23:20, 07 Gru 2011    Temat postu:

Jeśli chodzi o ten mój wał to sprawa jest dziwna bo na czopie, miedzy wagami nie ma szczelin, a korbowód też nie wygląda na skrzywiony czy krzywo osadzony na łożysku. Dzisiaj rozmawiałem z takim dziadkiem, który zjadł zęby na naprawach motorów i powiedział, że komar /romet to nie szwajcarski zegarek Wink i taka odchyłka nie ma większego znaczenia - jego zdaniem będzie jeździł jak trzeba. Spróbuję złożyć silnik i zobaczymy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Śro 23:24, 07 Gru 2011    Temat postu:

Ja się nie zdecydowałem na chiński zamiennik bo wał to takie "serce" silnika i wolałem zostawić oryginał. Niestety taka fanaberia - regeneracja kosztuje 100 zł. ...i jeszcze jest ryzyko, że robota będzie spieprzona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 18:21, 08 Gru 2011    Temat postu:

w warsztacie gdzie oddawałem cylinder do szlifu, wały i głowice do regeneracji za przekładke korby chcą 50pln- czyli daje mój wał, moją korbe na łożysko igiełkowe i oni zregenerują za 50zł lub nie daje korby i oni za 70 zł zregenerują z własnymi częściami- ale pewnie z łożyskiem ślizgowym z brązu wsadzą korbowód, śmieszne ceny są za odnowe rometa- za regeneracje wału do jawy 354/03 chcieli kiedyś 350zł a do komara miał bym za to 6 nowych wałów ,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 18:34, 08 Gru 2011    Temat postu:

a co do korbowody w twoim wale to ja mam siedem wałów rometoskich i każdy jeden ma korbowód bliżej jednej z przeciwwag - jeden korbowód jest aż starty o przeciwwage bo obcierał Wink Wink niedawno wiozłem ojca wał do centrowania (za młodu jeździł motorami i teraz znów go wzieło) i też tak miał - (silnik 019 rometa z polskim silnikiem kwadratowym trzybiegowym) - pomimo ze tam inny wał jest. Ważne aby oś sworznia była równoległa do osi wału, bo inaczej tłok będzie przekantowany i dociskany jedną stroną do gładzi cylindra ,

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 18:36, 08 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 18:47, 08 Gru 2011    Temat postu:

jutro zadzwonie jeszcze raz i zapytam jaką korbe wsadzą przy regeneracji- najwyżej zamówie podobną do tej tylko do polskiego silnika [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Czw 20:46, 08 Gru 2011    Temat postu:

No to mnie uspokoiłeś z tym przesunięciem. U mnie w główce korbowodu włożyli standardowo tulejkę z brazu. Ceny w tym Twoim warsztacie naprawde sa dobre bo mnie skasowali na 100 zł. Też przyznaję koszt renowacji komara czy romcika to drobiazg w porównaniiu z kasa włożoną w Jawę. Aż chce się płacić! Wink ...za tłumik np. 40zł Smile A frajda z remontu i całego tego dłubania też jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 22:29, 08 Gru 2011    Temat postu:

no tak- ojciec kupił rometa 50-T1 i odnawia go ale jednocześnie modyfikowany jest silnik (np romet miały gaźniki o gardzieli 12mm i 13mm -ojciec zakupił siedemnasto milimetrowy , ja dorobiłem w firmie w której pracuje króciec ssący pozwalający go zamontować, tłok przeszedł przez ręce tokarza, korekta kanałów itd itp) w praktyce ja wykonuje większość prac, przy okazji ,,usprawniania,, silnika pomyślałem aby też zrobić fajnego rometa ale w związku z tym ze ja wole starsze lub rzadziej spotykane maszyny a jednocześnie szkoda podrasowywać np komara sztywniaka albo rysia bo to nie pasuje ze sobą, zdecydowałem się na komara sport i kupiłwe go

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Czw 22:44, 08 Gru 2011    Temat postu:

Też myślałem o sporcie ale jednak wybrałem Romecika, który był moim pierwszym motorem - Polo. Takie Polo to też już rzadkość bo wyprodukowano go tylko coś około 700 szt albo może kilka więcej bo ja mam numer ramy 000823.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtex dnia Czw 22:44, 08 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Czw 22:49, 08 Gru 2011    Temat postu:

a jeśli chodzi o usprawnienia to pewnie wiesz, że ogólnie dostępne są też cylindry o pojemności 60 cm3? Jak wchodzisz w "tuning" to może warto taki większy założyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:20, 09 Gru 2011    Temat postu:

hehe moim pierwszym sprzętem był Romecik Pegaz Smile Silnik jak w Polo. Szkoda żę już go nie mam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Strona 2 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin