Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rejestracja na zolte blachy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Prawo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanioot
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:26, 12 Maj 2010    Temat postu: rejestracja na zolte blachy

witam.
chcialbym sie dowiedziec jakie sa plusy i minusy rejestracji motocykla na zolte tablice rejestracyjne? lepiej rejestrowac na biale czy na zolte?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pią 9:02, 14 Maj 2010    Temat postu:

Żółte - plusy:
-przegląd ważny bezterminowo
-prestiż, wyróżnienie, bajer, satysfakcja, że masz oficjalny zabytek,
-co za tym idzie można więcej krzyczeć przy sprzedaży
-nie trzeba mieć kwitów, wystarczy oświadczenie, że pojazd (lub części, z których go poskładałeś) nabyłeś legalnie
Minusy:
-droższa i dłuższa procedura rejestracji (wpis do rejestru zabytków, musi spełniać kryteria, chyba min. 70% oryginału)
-konserwator pilnuje czy nic nie przerabiasz, musisz mieć pozwolenie na przemalowanie, nowe chromy itd.
-zabytków nie wolno wywozić z kraju bez wiedzy i zgody konserwatora, czyli wycieczka po piwo na Słowację czy do Czech bez pozwolenia jest nielegalna
Białe - plusy:
-nie musisz pytać się nikogo jak chcesz coś wymienić/naprawić
-tańsza i prostsza rejestracja
-sprzęt jest traktowany jak każdy inny pojazd
Minusy:
-konieczne papiery, ciągłość umów
-przegląd co rok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanioot
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:53, 16 Maj 2010    Temat postu:

dzieki za informacje. ogolnie wolalbym zarejestrowac na biale tablice ale jak to w wydziale komunikacji zawsze robia jakies problemy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Sob 10:13, 26 Cze 2010    Temat postu:

Witam,
Gdzie moge sprawdzic jakie wymogi musi spelniac motor (Jawa Typ 356) aby miec zolte blachy ?
Czy w wydziale komunikacji dostane kontakt do konserwatora zabytkow ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Wto 23:18, 06 Lip 2010    Temat postu:

W WK powinni dać Ci bez problemu namiary, na konserwatora i rzeczoznawcę, ale zawsze możesz wygooglowaćSmile Rzeczoznawca na pewno udzieli Ci wszystkich informacji, bo od niego bierze się zaświadczenie z którym potem idziesz do konserwatora.
Z tego co się orientuję musi być min. 70% oryginału


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 22:57, 26 Lip 2010    Temat postu:

ciekawe jako ile % na minus traktowana jest zmiana farby ze zmianą koloru Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 9:48, 17 Sty 2011    Temat postu:

dla wiedzących i nie wiedzących,warto poczytać
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Śro 21:17, 05 Paź 2011    Temat postu:

Ja ostatnio się dowiadywałem, żółte tablice będą mnie kosztowac jakieś 300zł więcej, przegląd w mojej miejscowości jakieś 80 - 100 zł, sprzedawac Jawencji nie chce, więc zwróci mi sie w 2 - 3 lata. Pierdzielę rejestruje na żółte.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diesel90
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:32, 10 Sty 2012    Temat postu:

kiedy sie ubiegac o tablice zabytkowe przed remontem czy po? wsumie mam tylko umowe z wlascicielem ostatnim przeszłosci dalszej nie znam.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Wto 17:57, 10 Sty 2012    Temat postu:

po remoncie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:01, 16 Sty 2012    Temat postu:

Aby zarejestrować pojazd na żółte tablice trzeba mieć dokument potwierdzający jego nabycie - czyt. jeżeli mamy problem z ciągłością umów lub też nie mamy ich wcale - zapomnijmy o tym.

Ważna uwaga: dużo zależy od wydziału komunikacji, co "przechodzi" w jednym w innym nie ma szans na powodzenie. Może faktycznie w jakimś wystarczyło im oświadczenie o legalnym nabyciu pojazdu.

Słyszałem opinie, że wystarczy oświadczenie, jednak czytając wymagania dotyczące rejestracji pojazdu zabytkowego, trzeba posiadać "dowód własności pojazdu (np. faktura, rachunek, akt darowizny, przekazania)".
Rozwiązaniem jest wniosek do sądu o zasiedzenie (wymagania: 3 lata posiadania pojazdu, koszty sądowe, koszty umieszczania ogłoszeń w gazecie itp.). Dużo zachodu i pieniędzy.

Najlepiej kupić ramę/pojazd z kompletnymi dokumentami, oszczędzimy sobie dzięki temu nerwów i kłopotów. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Pon 15:05, 16 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Pon 20:38, 16 Sty 2012    Temat postu:

Panowie, ale w myśl przepisów, faktura zakupu ze skupu jako złomu użytkowego może stanowić dowód własności pojazdu ? ktoś to przerabiał ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kubanaba dnia Pon 20:39, 16 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:01, 16 Sty 2012    Temat postu:

Tak. Pytanie tylko, czy wydział komunikacji to uzna i będzie chciał zarejestrować motocykl. Z tego co wiem, nawet jak motocykl był wyrejestrowany to żądają ciągłości umów Confused Drugą sprawą jest to, że są na tym świecie "dziwni" ludzie i były przypadki, że oskarżano ludzi o paserkę jak widziano fakturę ze złomu Confused Wyjaśnienie tego jest proste: motocykl trafiając na złom ma mieć zeszlifowane numery na ramie. Logika ludzi czasem bywa taka, że : ukradł motocykl, potem trafił na złom, usunęli numery a ten go odkupił i nie ma problemu Confused Sprawdzając złom i tak nie dojdą, kto zostawił tam ramę/pojazd jeżeli nie był on "wciągnięty" na fakturę. W większości przypadków oddając złom wpisują po prostu wagę.

Najlepiej jak na fakturze będziesz miał numer ramy i stary numer rejestracyjny, ale ze względu na konieczność usuwania numeru będzie ciężko coś takiego zrobić/wytłumaczyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Pon 21:04, 16 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Wto 21:09, 24 Sty 2012    Temat postu:

no najlepiej mieć umowę lub orzeczenie własności przez sąd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 19:12, 25 Sty 2012    Temat postu:

I znowu jednym z najlepszych sposobów na potwierdzenie własności jest sądowe orzeczenie o zasiedzeniu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Prawo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin