|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Czw 21:01, 02 Lut 2017 Temat postu: 75wat -na masę |
|
|
Witam Chyba jestem za cienki Bolek .Zamontowałem w miejsce 45 +na masę 75 -na masę .regulator +na masę i probuję przemagnetyzować coby było + na masę i mi nie idzie odpala ale ładowania nie Ma.Chyba zamontuję kitajca 12V ale jak to Rencista nie mam kasy i pewnie trzeba się ratować technologią Obejściową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Pią 10:20, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam to znowu ja Dziadek Krzysiek nieradzący sobie z kabelkami.Najprościej byłoby kupić za 300 zeta kitajca bo podstawy nie chcą sprzedać ale mam prądnicę 45 wat z+ na masę i chciałbym adoptować 75 wat z minus na masę coby było 75 wat + na masę.Mam regulator od 45 + na masę .Tam są dwa wejścia 51i M,a pod wejściami wychodzą dwa czarne kabelki jeden z oczkiem ,a drugi z damskim konektorkiem.Prądnica ma dwa Czerwony kabelek D podłączony do szczotki żólty to M.I tak 51 podłączę z 51 prąd, ten z oczkiem pod masę.pozostaje kabel 61 gdzie go dać???I ten czarny z damskim konektorkiem???Co podłączyć pod M na prądnicy a co pod M na regulatorze?I pytanie czy to wogóle bedzie grało???Przepraszam ale może ktoś zechce mi pomóc tak bez wyśmiewania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Pią 14:30, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam Nie mam kontrolki ładowania jest Amperomierz na baku.Regulator przy prądnicy 45 wat był elektroniczny + na masę kupiony w skuterdębica i ten sam chciałbym adoptować do prądnicy 75 wat minus na masę i jeśli się da przemagnetyzować coby była + na masę.Nie potrafię wrzucać zdjęć nie ma dzieci w domu ale mogę wysłać zdjęcia regulatora z telefonu 606 72 55 52
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 17:56, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie zacytować mojego guru od regulatorów NBR który wypowiedział się w tym temacie
http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/identyfikacja-pradnicy,4453.html
Cytat: | Jeśli potrzebujesz z minusem na masę to z akumulatora może byc 12V podłaczasz plus do zacisku D a minus do zacisku M
dla bezpieczenstwa odpinasz istniejące przewody od prądnicy i na zgaszonym silniku na 2-4 sekundu podajesz napięcie tak jak napisałem
Teraz możesz tak jak w pierwszym poście sprawdzic działanie z sama zarówką bez regulatora
Analogicznie magnesujesz z plusem na masie zmieniając biegunu podanego napięcia minus na D i plus na M |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Pią 17:56, 03 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Pią 22:21, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam Wrzuciłem dwa zdjęcia do Galerii kaskNRD.I tak 51 prąd do 51?.Czarny z oczkiem masa?Gdzie czarny z konektorkiem damskim?Gdzie 61???A co pod M prądnicy? bomi się trońkę pomerdało.Ufz góry dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 17:06, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam po przejrzeniu informacji na forum takie wnioski .Do M w regulatorze podłączę M uzwojenie z prądnicy?51 prąd do regulatora?? pod przewód 61 uzwojenie ze szczotką?pozostaje jeden czarny ?Może to pod kontrolkę ładowania?Sprawdzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Sob 18:48, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Chyba masz taki regulator ,więc przewód z oczkiem na masę , M do M , 51 do 51 stacyjki , 61 do D na prądnicy ,to ten luzny żeński konektor
Musisz jeszcze podłączyć kontrolkę ładowania. Czyli żarówka 6V włączona między zacisk ( D , 61 , szczotka) a zaciskiem 54 w stacyjce czyli zasilanie po zapłonie. Bez kontrolki ładowania nie będzie ! Jeśli wewnątrz stojana prądnicy masz jeszcze opornicę drutowa ,taką szpulkę z drutem to musisz ja usunąć. Podłącz wszystko i po włączeniu zapłonu zaświeci się kontrolka ładowania, następnie uruchom JAWĘ i przegazuj ,kontrolka powinna zgasnąć. Jeśli nie to na pracującym silniku na moment zewrzyj na regulatorze zacisk 51 z 61 kontrolka powinna zgasnąć i pojawić się ładowanie.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Sob 19:01, 04 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 21:28, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam Dzięki NBR.Właśnie mam Amperomierz.Poszedłem do garazu jeszcze przed przeczytaniem Twoich pomocnych rad i popatrzyłem na prądnicę 45 wat i wziąłem się do roboty.Tak jak piszecie aku 12vplus na M,minus na D.Kabelki podłączyłem tak jak piszesz i tak jak były ,opornicy w 75wat nie było.Ten żeński luźny połączyłem z 61 do D.Ale bez kontrolki.Odpaliłem niema ładowania biore kontrolkę z żarówką 12 V szukam trońkę zaiskrzyło i ładowanie jest pięknie pracuje wchodzi w obroty.Nie zdążyłem zmierzyć ładowania gaszę jestem zadowolony.No dobra zmierze ladowanie ale po odpaleniu znowu nie ma ładowania.Wracam do domu czytam twoje rady i jutro montuję kontrolkę ładowania tak jak piszesz i zobaczymy.Łoj sie bedzie Działo.Na razie Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Sob 21:57, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jak podasz zasilanie na D to będzie ładowanie do zgaszenia silnika dokładnie tak jak opisujesz. Kontrolkę możesz umieścić w szczelinie licznika tam gdzie podświetlenie i będziesz ją widział z siedzenia. Kontrolka musi być w plastikowej oprawce żeby nie dotykała do metalowych elementów. Musisz pociągnąć dodatkowy przewód od prądnicy do lampy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 23:17, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam Jutro dam znać jak mi poszło.ale już zasypiam spokojniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Nie 16:56, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam.No dobrze jest Ładuje + na masę jakieś 7,4 V na światłach 7,1-7,2 V żarówka od świateł drogowych jasno świeci nawet na wolnych i Amperomierz nie wali w lewo .Ale problem z kontrolką żarówka 6 V 5 W nie odpala ładowania dopiero 6V 15 W odpala ładowanie .Taka jest trońkę duża ale gdzieś ją umieszczę ale jeszcze potestuję z mniejszymi żaróweczkami może małą 12 V ? zobaczę idę do garażu testować.Chciałbym Podziękować Wszystkim bo już miałem adoptować z Kitajca 12 V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 17:34, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie taka konstrukcja regulatora. Ja mam żarówkę 6V 1.5W i działa ale trzeba przygazować. Trafiały się wirniki prywaciarskie nawinięte grubym drutem oryginalne mają cienkie uzwojenie i wtedy też jest problem ze wzbudzeniem prądnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Nie 18:31, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
krzysiekwojcicki napisał: | Witam.No dobrze jest Ładuje + na masę jakieś 7,4 V na światłach 7,1-7,2 V żarówka od świateł drogowych jasno świeci nawet na wolnych i Amperomierz nie wali w lewo .Ale problem z kontrolką żarówka 6 V 5 W nie odpala ładowania dopiero 6V 15 W odpala ładowanie .Taka jest trońkę duża ale gdzieś ją umieszczę ale jeszcze potestuję z mniejszymi żaróweczkami może małą 12 V ? zobaczę idę do garażu testować.Chciałbym Podziękować Wszystkim bo już miałem adoptować z Kitajca 12 V |
U mnie na żarówce 12 V działa kontrolka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Nie 20:38, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam trońke potestowałem i jest tak odpala ładowanie na 6V 15 wat na innej nie chce i trzeba będzie to gdzieś umieścić. Wygląda na to że ten komplet ja go kupilem i jest to jest stary Czeski wyrób. Temat jak na razie ogarniety odpaliło ładowanie światła przynajmniej w garażu jasne jasniste nie wali Amperomierz w lewo na wolnych na włączonych drogowych silnik nie gaśnie i aby do Wiosny na większy test niż w garażu.Pozdrawiam i do Spotkania na Szlaku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|