|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b4nd1t
Pan Henio
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:53, 23 Sty 2017 Temat postu: cdi, a stacyjka z amperomierzem |
|
|
Cześć.
Tak do pomocy by nie szukać
schemat cdi: http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/107452528956b49fee92411-677998-wm.jpg
schemat modułu: [link widoczny dla zalogowanych]
schemat jawki: [link widoczny dla zalogowanych]
Sprawa nr1:
Upewnić się, ze do stacyjki pod nr 51, do którego idzie normalnie plus z prądnicy wrzucić przewód podpisany akumulator+? bo żółty to może iść do świateł
Sprawa nr2:
Czy jeśli z modułu CDI zabiorę kabel zasilający cewkę zasilającą CDI ( patrz schemat ) i wepnę go pod pin 54 to czy wówczas będzie działało włącznie i wyłączenie zapłonu?
Bo nie wiem jak rozwiązać gaszenie przez stacyjkę. Na chłopski rozum jeśli zabiorę zasilanie cewki poprzez odłączenie od aku/statora.
Obawa jedyna jest taka: czy prąd idący z akumulator+ jest taki sam jak ten w czerwonoczarnym przewodzie.
Niestety nie posiadam multimetru
pozddr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez b4nd1t dnia Wto 11:15, 24 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:32, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jakieś dziwne kombinacje wymyślasz, jak podepniesz cewkę pod 54 to skąd będzie ona wiedziała w którym momencie ma wytworzyć iskrę na świecy?
Po to startor jest podpięty do modułu i później moduł do cewki aby iskra przeskakiwała w ściśle ustalonym momencie.
Rozwiązanie na gaszenie już Ci podpowiedziałem i innej opcji nie ma.
Widać że nie masz pojęcia jak ten układ działa, od kogo kupiłeś ten zestaw?
Sprzedawca który Ci to sprzedał powinien dać instrukcję, ewentualnie pomóc w podłączeniu.
Jak będziesz tak zamieniał kabelki to zaraz coś spalisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b4nd1t
Pan Henio
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:12, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
aaa mój błąd, źle się wyraziłem. kabel zasilający cewkę modułu cdi!
Cytat: | Po to startor jest podpięty do modułu i później moduł do cewki aby iskra przeskakiwała w ściśle ustalonym momencie. |
do modułu idą dwa przewody - ze statora i z impulsatora, który odpowiada własnie za sygnał do cewki.
Cytat: | idać że nie masz pojęcia jak ten układ działa, od kogo kupiłeś ten zestaw? |
dlatego chcę go rozgryźć
Cytat: | Rozwiązanie na gaszenie już Ci podpowiedziałem i innej opcji nie ma. |
Tak wiem i dzięki za info bo jeśli mój tok myślenia jest zły to zastosuję przekaźnik.
Problemem jest dla mnie włączenie/wyłączenie zapłonu przez kluczyk nie mając akumulatora.
Bo jak będę miał aku to wówczas Twój patent będzie działał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez b4nd1t dnia Wto 11:15, 24 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b4nd1t
Pan Henio
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:13, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Opierałem się na schematach podanych w pierwszym poście.
Podejrzewam, że tak może być, nie jest to fakt, a nie chce spalić dlatego pisze na forum
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mam akumulatora.
Mój tok myślenia.
Moduł cewki CDI potrzebuje* prądu inaczej nie będzie działać.
Po przekręceniu kluczyka prąd idzie do 54 zasilając moduł i wszystko działa.
Kluczyk przekręca się ponownie, moduł traci zasilanie i motór gaśnie.
Obawy: czy z seledynowego przeowdu na schemacie idzie taki sam prąd jak z czerwonego, który wychodzi ze statora
Fakt faktem, nie działa mi wówczas amperomierz.
Zadziała jeśli podłącze wg patentu kolegi KML i wepnę go w styk 30
*sprawdze to dzisiaj odłączając zasilanie, jeśli nie odpali znaczy to, że go potrzebuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b4nd1t
Pan Henio
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:03, 26 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
jeśli zasilanie w czarnoczerwonym przewodzie idącym ze statora byłoby takie samo jak w żółtym czy białoczarnym to rozwiązanie by się sprawdziło.
niestety, dostałem informacje, że przewód zasilający cewkę ( czerwonoczarny) ma inną wartość prądową i plan spalił na panewce
pozostaje zakupić akumulator i iść na patencie KMLa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|