Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Identyfikacja prądnicy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 1:17, 04 Sty 2015    Temat postu:

Regulator powinien działać u mnie czasami jak silnik odbije w drugą stronę to tylko świeci kontrolka ładowania pomimo odwrotnej polaryzacji prądnicy
Właśnie analizuje pierwszy lepszy schemat elektronicznego regulatora i wygląda na to że nie powinien się upalić Trzymam kciuki i życzę powodzenia
A jaki masz regulator taki mały APE z literka J czy może APE starego typu taki większy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 1:22, 04 Sty 2015    Temat postu:

mam taki [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 1:29, 04 Sty 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Ja takie zakładałem mają regulacje napięcia i mieszczą się w miejsce starego regulatora


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 1:37, 04 Sty 2015    Temat postu:

jak to podłączyć do mojej prądnicy? ten czarny niestety się nie mieści w blok silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 13:11, 04 Sty 2015    Temat postu:

Regulator umieszczasz w puszce akumulatora ,potrzebujesz 3 przewody 2.5 mm2
D, M i przewód masy na wypadek poluzowania śrub mocujących silnik, wprowadzasz je do puszki z regulatorem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:04, 04 Sty 2015    Temat postu:

Miałem na myśli ten srebrny z Twojego linka, tego czarnego to wiem jak podłączyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 19:40, 04 Sty 2015    Temat postu:

muczos napisał:
Nie, masz woltomierz cyfrowy? On będzie pokazywał cuda, bo jest wrażliwy na zakłócenia z układu zapłonowego. Pożycz od kogoś woltomierz analogowy ze wskazówką i wtedy zmierz.


Chodzi o fale elektromagnetyczne które czasami wytwarza fajka świecy lub cewka. Teraz jest telewizja cyfrowa więc nie wiem czy tak jest dalej, ale dawniej gdy odpaliłeś stary motor typu Jawa, WSK itp, a ktoś niedaleko oglądał telewizję to zaczynał mu skakać obraz, telewizor śnieżył itp. To właśnie przez zakłócenia z układu zapłonowego. Tak samo dzieje się z wszelką elektroniką, w Simsonie brata założyliśmy alarm i sam się uruchamiał podczas jazdy, woltomierze cyfrowe też zawsze pokazywały głupoty.

A co do srebrnego regulatora to podłączenie wygląda tak:
M (uzwojenie stojana) w prądnicy do 4 w regulatorze
D (szczotka) w prądnicy do 2 w regulatorze
1 w regulatorze do ramy motocykla i obudowy prądnicy
3 w regulatorze do + w akumulatorze

[link widoczny dla zalogowanych] wg tych oznaczeń


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:53, 04 Sty 2015    Temat postu:

Dzięki muczos za wyjasnienie. Dla tego regulatora tez ma znaczenie czy jest plus czy minus na mase?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 20:03, 04 Sty 2015    Temat postu:

Musi być minus na masie, tak jak na schemacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 21:03, 04 Sty 2015    Temat postu:

Te małe są tylko z minus na masie

Mała uwaga co do podłączenia regulatora APE J-m Terazniejsza produkcja ma inaczej wyprowadzenia ,regulator pochodzi z przełomu 2013-14 a na stronie jest schemat z produkcji dawnej i łatwo się pomylić Najlepiej jest posiadać oryginalne pudełko
Co do mierników cyfrowych one pokazują dokładnie to co mierzymy ale przebiegi napięć daleko odbiegają od prądu stałego ,z prądnicami jest jeszcze ok najgorzej jest z prądnicami prądu przemiennego i wyprostowanym potem napięciem ,dochodzi do tego jeszcze częstotliwość ,nawet analogowe nie pokazują prawdy lecz to nie jest forum o miernictwie. Bezpieczniej jest użyć woltomierza analogowego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 15:57, 10 Sty 2015    Temat postu:

Ogarnąłem temat, przemagnesowałem prądnicę, podłączyłem wszystko i napięcie mierzone na wyjściu z regulatora waha się do max ok 8.5V tak powinno być? czy powinno być stałe 6V?

film z pamiarami http://youtu.be/ALyueRHBCyg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 18:31, 10 Sty 2015    Temat postu:

Podłącz naładowany akumulator i wtedy zmierz. Bez świateł w pełnym paśmie prędkości obrotowej silnika obrotach napięcie nie powinno być wyższe niż 8V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 18:45, 10 Sty 2015    Temat postu:

Nie mam świateł, instalacji też nie mam, będę musiał z tym poczekać aż będzie instalacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 11:02, 11 Sty 2015    Temat postu:

Napięcie na zaciskach akumulatora nie powinno być większe od 7.3 V Jak masz ten mały APE to podreguluj do 7.2 i tak zostaw Jak odpalisz resztę instalacji to na włączonych światłach mijania ustaw na aku 7.0 do 7,2 V Większe napięcie powoduje szybsze zużycie akumulatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 11:10, 11 Sty 2015    Temat postu:

Mam ten duży czarny, ale zastanawiam się nad zakupem tego małego co by się ładnie w obudowę silnika zmieścił. Napięcie mierzyłem bez podłączonego akumulatora do regulatora tj styk oznaczony 6V nie był spięty z 6V akumulatora. Dobrze zrozumiałem że ten regulator a aluminiowej obudowie można regulować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin