|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 11:43, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Tak ten mały APE ma po przeciwnej stronie styków potencjometr do regulacji napięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 16:54, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
NBR, to ten regulator [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 17:52, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Tak na 3 fotce taki widoczny niebieski kwadracik między dwoma płytkami to potencjometr do regulacji napięcia ładowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 18:18, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
zamówiłem ten regulator. Napisałeś że napięcie na akumulatorze nie powinno przekraczać 7,2V, ale może być mniejsze i spadać aż do poziomu napięcia akumulatora, w zależności od tego czy prądnica generuje odpowiednie napięcie dla regulatora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 21:54, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Napięcie na aku. będzie spadać do znamionowego przy niskich obrotach silnika ale to jest normalny objaw.Prądnica na niskich nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego napięcia co było powodem zastąpienia jej alternatorem. Przy średnich i wysokich obrotach i włączonych światłach napięcie nie powinno się zmieniać w znacznym stopniu Tak jak pisałem wcześniej naładowany aku. włączone światła i średnie obroty ,ustawiasz napięcie na zaciskach aku. 7.2V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 16:09, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dobrze wykombinowałem schemat? Prądnica z minusem na masę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 20:18, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Prawie dobrze ale ...
Noga 3 regulatora do zacisku 51 stacyjki lub przewód 51 prądnicy
zacisk 61 prądnicy odłączyć od prądnicy i stacyjki , można użyć tego przewodu do kontrolki ładowania
z zacisku 2 regulatora przez żarówkę (kontrolkę ładowania) do zacisku 54 stacyjki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 9:28, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedź, wieczorem poprawię schemat i wrzucę go na forum. Tutaj nie ma kontrolki ładowania tylko jest amperomierz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pon 20:42, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Bez kontrolki ładowania prądnica się nie wzbudzi ,ja też mam amperomierz a kontrolka jest w okienku licznika między żarówkami podświetlenia.
Proponuję małą przeróbkę instalacji ,mianowicie klakson po zapłonie na zacisk 54 stacji i dodatkowy przewód do lampy od zacisku D prądnicy.
masz wtedy o jeden przewód mniej w wiązce do lampy. między + klaksonu i przewód idący od zacisku D włączasz kontrolkę (musi być galwanicznie odizolowana od masy jeśli ma metalową obudowę) Możesz kontrolkę schować pod amperomierzem i nie będziesz jej widział a ładowanie będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 18:19, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
NBR napisał: | Prawie dobrze ale ...
Noga 3 regulatora do zacisku 51 stacyjki lub przewód 51 prądnicy
zacisk 61 prądnicy odłączyć od prądnicy i stacyjki , można użyć tego przewodu do kontrolki ładowania
z zacisku 2 regulatora przez żarówkę (kontrolkę ładowania) do zacisku 54 stacyjki |
czy teraz jest Ok?
NBR napisał: | Bez kontrolki ładowania prądnica się nie wzbudzi ,ja też mam amperomierz a kontrolka jest w okienku licznika między żarówkami podświetlenia.
Proponuję małą przeróbkę instalacji ,mianowicie klakson po zapłonie na zacisk 54 stacji i dodatkowy przewód do lampy od zacisku D prądnicy.
masz wtedy o jeden przewód mniej w wiązce do lampy. między + klaksonu i przewód idący od zacisku D włączasz kontrolkę (musi być galwanicznie odizolowana od masy jeśli ma metalową obudowę) Możesz kontrolkę schować pod amperomierzem i nie będziesz jej widział a ładowanie będzie |
Oryginalnie nie ma podświetlenia zegarów, skąd wyprowadziłeś przewód na podświetlenie? złącze 57?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Śro 18:24, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Śro 23:01, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Teraz schemat jest poprawny Jak podłączysz podświetlanie do 57 to będzie podświetlanie tylko przy włączonej pozycji.
Oryginalnie nie było podświetlenia przez dodatkowa żarówkę , było wycięcie w odbłyśniku które podświetlało licznik , potem była blaszka w górnej części lampy i przymocowana żarówka a następnie w mocowaniu (blacha w kształcie litery U) licznika były dwa uchwyty po bokach na żarówki. Podświetlenie licznika podłączasz do zacisku 56 działa tylko gdy masz włączone mijania i drogowe.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Śro 23:08, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 19:54, 13 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Podziękował z schemat i porady! A amperomierz będzie działał na tym schemacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Czw 22:04, 13 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Amperomierz będzie działał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15:55, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
NBR, rozumiem że jeżeli kontrolka się świeci to jest ładowanie, jeżeli nie to ładowania brak? Co powinien wskazywać amperomierz na biegu jałowym na wolnych obrotach oraz na włączonym zapłonie ale nie odpalonym silniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pią 16:26, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Kontrolka świeci gdy brak jest ładowania,amperomierz pokazuje na - minus gdy pobiera prąd z akumulatora np włączone odbiorniki na zgaszonym silniku lub zbyt wolne obroty silnika ,na + plus gdy doładowuje akumulator podczas pracy silnika na odpowiednich obrotach. Wskazówka na 0 zero gdy akumulator jest naładowany np podczas jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|