Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Identyfikacja prądnicy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 11:43, 11 Sty 2015    Temat postu:

Tak ten mały APE ma po przeciwnej stronie styków potencjometr do regulacji napięcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 16:54, 11 Sty 2015    Temat postu:

NBR, to ten regulator [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 17:52, 11 Sty 2015    Temat postu:

Tak na 3 fotce taki widoczny niebieski kwadracik między dwoma płytkami to potencjometr do regulacji napięcia ładowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 18:18, 11 Sty 2015    Temat postu:

zamówiłem ten regulator. Napisałeś że napięcie na akumulatorze nie powinno przekraczać 7,2V, ale może być mniejsze i spadać aż do poziomu napięcia akumulatora, w zależności od tego czy prądnica generuje odpowiednie napięcie dla regulatora?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 21:54, 11 Sty 2015    Temat postu:

Napięcie na aku. będzie spadać do znamionowego przy niskich obrotach silnika ale to jest normalny objaw.Prądnica na niskich nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego napięcia co było powodem zastąpienia jej alternatorem. Przy średnich i wysokich obrotach i włączonych światłach napięcie nie powinno się zmieniać w znacznym stopniu Tak jak pisałem wcześniej naładowany aku. włączone światła i średnie obroty ,ustawiasz napięcie na zaciskach aku. 7.2V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 16:09, 08 Sie 2015    Temat postu:



Dobrze wykombinowałem schemat? Prądnica z minusem na masę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 20:18, 09 Sie 2015    Temat postu:

Prawie dobrze ale ...
Noga 3 regulatora do zacisku 51 stacyjki lub przewód 51 prądnicy
zacisk 61 prądnicy odłączyć od prądnicy i stacyjki , można użyć tego przewodu do kontrolki ładowania
z zacisku 2 regulatora przez żarówkę (kontrolkę ładowania) do zacisku 54 stacyjki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 9:28, 10 Sie 2015    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź, wieczorem poprawię schemat i wrzucę go na forum. Tutaj nie ma kontrolki ładowania tylko jest amperomierz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pon 20:42, 10 Sie 2015    Temat postu:

Bez kontrolki ładowania prądnica się nie wzbudzi ,ja też mam amperomierz a kontrolka jest w okienku licznika między żarówkami podświetlenia.
Proponuję małą przeróbkę instalacji ,mianowicie klakson po zapłonie na zacisk 54 stacji i dodatkowy przewód do lampy od zacisku D prądnicy.
masz wtedy o jeden przewód mniej w wiązce do lampy. między + klaksonu i przewód idący od zacisku D włączasz kontrolkę (musi być galwanicznie odizolowana od masy jeśli ma metalową obudowę) Możesz kontrolkę schować pod amperomierzem i nie będziesz jej widział a ładowanie będzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 18:19, 12 Sie 2015    Temat postu:

NBR napisał:
Prawie dobrze ale ...
Noga 3 regulatora do zacisku 51 stacyjki lub przewód 51 prądnicy
zacisk 61 prądnicy odłączyć od prądnicy i stacyjki , można użyć tego przewodu do kontrolki ładowania
z zacisku 2 regulatora przez żarówkę (kontrolkę ładowania) do zacisku 54 stacyjki


czy teraz jest Ok?




NBR napisał:
Bez kontrolki ładowania prądnica się nie wzbudzi ,ja też mam amperomierz a kontrolka jest w okienku licznika między żarówkami podświetlenia.
Proponuję małą przeróbkę instalacji ,mianowicie klakson po zapłonie na zacisk 54 stacji i dodatkowy przewód do lampy od zacisku D prądnicy.
masz wtedy o jeden przewód mniej w wiązce do lampy. między + klaksonu i przewód idący od zacisku D włączasz kontrolkę (musi być galwanicznie odizolowana od masy jeśli ma metalową obudowę) Możesz kontrolkę schować pod amperomierzem i nie będziesz jej widział a ładowanie będzie


Oryginalnie nie ma podświetlenia zegarów, skąd wyprowadziłeś przewód na podświetlenie? złącze 57?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Śro 18:24, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 23:01, 12 Sie 2015    Temat postu:

Teraz schemat jest poprawny Jak podłączysz podświetlanie do 57 to będzie podświetlanie tylko przy włączonej pozycji.
Oryginalnie nie było podświetlenia przez dodatkowa żarówkę , było wycięcie w odbłyśniku które podświetlało licznik , potem była blaszka w górnej części lampy i przymocowana żarówka a następnie w mocowaniu (blacha w kształcie litery U) licznika były dwa uchwyty po bokach na żarówki. Podświetlenie licznika podłączasz do zacisku 56 działa tylko gdy masz włączone mijania i drogowe.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Śro 23:08, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 19:54, 13 Sie 2015    Temat postu:

Podziękował z schemat i porady! A amperomierz będzie działał na tym schemacie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 22:04, 13 Sie 2015    Temat postu:

Amperomierz będzie działał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:55, 21 Sie 2015    Temat postu:

NBR, rozumiem że jeżeli kontrolka się świeci to jest ładowanie, jeżeli nie to ładowania brak? Co powinien wskazywać amperomierz na biegu jałowym na wolnych obrotach oraz na włączonym zapłonie ale nie odpalonym silniku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pią 16:26, 21 Sie 2015    Temat postu:

Kontrolka świeci gdy brak jest ładowania,amperomierz pokazuje na - minus gdy pobiera prąd z akumulatora np włączone odbiorniki na zgaszonym silniku lub zbyt wolne obroty silnika ,na + plus gdy doładowuje akumulator podczas pracy silnika na odpowiednich obrotach. Wskazówka na 0 zero gdy akumulator jest naładowany np podczas jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin