|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 17:33, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie kontrolka swieci się cały czas, raz tylko zauważyłem że zgasła, ale silnik pracuje na biegu jałowym więc zgadza się z tym co piszesz. Następnym razem przyjże się dokładnie jakie i kiedy są wskazania amperomierza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pią 22:42, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Odświezę temat, idę na skróty i załozyłem takie zestaw jak u Seby
[link widoczny dla zalogowanych]
z tego co wyczytałem to namagnesowałem prądnicę na minus na masie zgodnie z tym co napisał NBR a nastepnie podłączyłem instalacje tak jak na schemacie który "zatwierdzzil" NBR. Jadzka odpaliła "z ręki"ale..... po przekreceniu kluczyka zaświecila się kontrolka ładowania a wskazania amperomierza poszły na "+" cos mi tu nie gra po odpaleniu amperomierz pokazuje "0" a kontrolka nie gaśnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
nie wiem co jest nie tak, przy tej prądnicy jedna szczotka poszła do zacisku D a druga do obudowy żołty i czerwony były przykręcone tak jak na zdjęciu.
Gdzie zrobiłem błąd?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Pią 22:43, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pią 23:23, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Nie zrobiłeś błędu. Musisz się przyzwyczaić do odwrotnych wskazań amperomierza lub zmienić na skali + - lub odwrotnie nawinąć ustrój pomiarowy. Odwrotne wskazania są spowodowane zmianą polaryzacji akumulatora z + na - na masę.
Jeśli kontrolka nie gaśnie to brak jest ładowania. Odpal sprzęt i możesz podać na chwile plus z akumulatora bezpośrednio na zacisk D czyli szczotkę.
A jeśli nie ruszy to jeszcze raz magnesuj ..
odepnij tylko wzbudzenie od regulatora i podaj plus na zacisk D i minus na zacisk M czyli wzbudzenie , dotknij kilka razy oczywiście na zgaszonym silniku. Sprawdz czy dobrze włączona jest kontrolka między zacisk D i plus po zapłonie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Pią 23:46, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Sob 6:27, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
dzieki za szybka reakcję, kontrolkę mam dobrze podłączoną - sprawdzałem instalację kabelek po kabelku. Zrobie po świętach tak jak mówisz i zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Wto 19:52, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Zrobiełm połowę tego co doradziłeś..ale po kolei. Odpaliłem jadzke....po włączeniu zapłonu wskazówka amperomierza nie drgneła ale jadzka odpaliła kontrolka ładowania się świeci (mam załozona żarówkę 12V po przekręceniu zapłonu żarzy się, po odpaleniu pali sie jakby dawało 12 V a na przygazówce jeszcze mocniej) jak powiedziałeś dałem plus z aku na D i kontrolka zgasła. Co dziwne za pierwszym razem motor chciał zdechnać a za drugim razem po przytrzymaniu zgasła kontrolka i praca silnika była jakby stabilniejsza. Po odłączeniu wszystko wracało do punktu wyjścia. Chcąc zrobić drugi krok czyli namagnesować ją ponownie dostałem takiego kopniaka, że "z ręki" nie będę próbował juz odpalać. czy na tym etapie mozecie cos podpowiedzieć? Wyjąłem prądnicę sprawdziłem miernikiem czy nie ma zwarcia jest niby ok...powoli rozkładam ręce i żałuje że na fizyce w szkole w statki grałem aha namgnesowałem ja po odłączeniu wzbudzenia ale jadzka żuciła palenie a z braku czasu w dniu dzisiejszym nie kontynuowałem prac:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Wto 21:16, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dziwi mnie brak reakcji amperomierza na włączenie zapłonu, wskazówka musi ruszyć. Chyba że słaby kontakt styków w stacji.
Czy masz usunięty rezystor, taka cewka na szpulce w prądnicy ? Jeśli nie to usuń.
Możesz sprawdzić prądnice bez regulatora, odłącz przewody od zacisków prądnicy..
- zacisk M prądnicy podłącz przewodem do masy
- z zacisku D włącz żarówkę 12V 45W-55W a drugi koniec do masy
Uruchom silnik i jeśli uzwojenia są OK to żarówka powinna dość mocno świecić
jeśli nie będzie reakcji to przy takim podłączeniu i na pracującym silniku podaj + na D i minus na masę Po takim zabiegu prądnica musi wytwarzać napięcie Jeśli to nie pomoże to masz problem z uzwojeniami wirnika lub wzbudzenia..
poglądowy schemat masz u mnie w galerii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Wto 21:51, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
NBR napisał: | Dziwi mnie brak reakcji amperomierza na włączenie zapłonu, wskazówka musi ruszyć. Chyba że słaby kontakt styków w stacji.
Czy masz usunięty rezystor, taka cewka na szpulce w prądnicy ? Jeśli nie to usuń.
Możesz sprawdzić prądnice bez regulatora, odłącz przewody od zacisków prądnicy..
- zacisk M prądnicy podłącz przewodem do masy
- z zacisku D włącz żarówkę 12V 45W-55W a drugi koniec do masy
Uruchom silnik i jeśli uzwojenia są OK to żarówka powinna dość mocno świecić
jeśli nie będzie reakcji to przy takim podłączeniu i na pracującym silniku podaj + na D i minus na masę Po takim zabiegu prądnica musi wytwarzać napięcie Jeśli to nie pomoże to masz problem z uzwojeniami wirnika lub wzbudzenia..
poglądowy schemat masz u mnie w galerii |
w kwestii styków amperomierza - to po kopnięciu jest reakcja ( moze to zależy od położenia styków na przerywaczu - cewka nie pobiera prądu??) wirnik sprawdziłem miernikiem wydaje sie być ok we czwartek sprawdzę z tą zarówką
powiedz mi prosze czy to normalne ze po padaniu plusa z aku na szczpotke kontrolka gaśnie.....
jeszcze jedno śruba mocująca przewody na zacisku D dochodziła do obudowy i iskrzyło dziś to zauważyłem i oczywiście poprawiłem - pytanie czy regulator przetrwał....
P.S nie mam rezystora.....prądnica 75 W
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Wto 22:42, 27 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Wto 23:20, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje że ruszy ładowanie. Co do kontrolki i jej gaśnięcia ,na zacisku D prądnicy w chwili ładowania pojawia się napięcie bliskie napięciu akumulatora 7.2V i napięcie 7.2V ze stacji po zapłonie , żarówka nie świeci bo z obu stron ma takie samo napięcie Gdy zgasimy silnik to obwód zamyka się przez wirnik do masy i kontrolka świeci bo potencjał na zacisku D jest taki jak na masie. Chyba trochę wyjaśniłem? Obwód wzbudzenia M poprzez regulator napięcia utrzymuje zadane napięcie na zacisku D
Schemat który masz w mojej galerii służy do wykluczenia usterki samej prądnicy ,jeśli żarówka testowa zaświeci to będziesz maił jasność co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Czw 20:28, 29 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Wszytsko jest dla mnie jasne z tego co piszesz. Dziś była kolejna proba z której wynika że jak przystało na blondyna podczas układania elektryki masę z regulatora podpiałem pod puls aku.....kabelki od włacznika stopu masowały z ramą i byc moze stąd moje problemy....
dzis pojawił sie w garażu ktos kto posiada wieksza wiedze niz ja elektyce ale w motorach nie robił jednak posprawdzał tu i uwdzie i stwierdził że prądnica daje prąd. Po "naprawie instalacji" ale juz po tym jak reguklator pracował na masie plusowej okazało sie że mam pobór prądu na regulatorze a dokładnie na zacisku 1 ( minimalny prąd) a na zacisku 2 większy. ameromierz na zero a aku sie rozładowuje - dupa blada. Pytanie czy tymi moimi rewlolucjami mogłem uszkodzic regulator?
P.S. w trakcie prób raz była sytuacja w której miałem ładowanie na poziomie 6,4 V mierzone a na aku. W tej chwili trudno mi powiedzieć czy spier...em regulator czy amperomierz robi zwarcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Czw 22:37, 29 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz kumatego kolegę to w mojej galerii jest schemat jak sprawdzić regulator do JAWY każdy elektroniczny plus i minus na masie. A z tego co napisałeś wnioskuję uszkodzenie regulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Czw 22:47, 29 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
NBR napisał: | Jeśli masz kumatego kolegę to w mojej galerii jest schemat jak sprawdzić regulator do JAWY każdy elektroniczny plus i minus na masie. A z tego co napisałeś wnioskuję uszkodzenie regulatora. |
Podziwiał twój schemat i mam przygotować taki tester, chyba tylko zeby sie przekonac do zakupu nowego regla. Dzieki tej przygpodzie i twojej pomocy zaczynam chwytac elektrykę.....zobaczymy sąsiad ma sie przespać i pomysleć - przestawić na motory i mówi ze będzie działac.....na spokojnie
P.S. czy to nie fart sąsiad przez ściane w garazu - elektryk który egzamin w szkole miał z ustawiania zapłonu w silnikach 2 T
P.S. szkoda ze lakiernik działą z pół rocznym poślizgiem...........
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Czw 22:48, 29 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 0:00, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Z doświadczenia Ci powiem... Kup nowy regulator:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pią 13:42, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
seba napisał: | Z doświadczenia Ci powiem... Kup nowy regulator:( |
zapobiegawczo zamówiłem dwa - znająć swoje szczęscie to jeszcze z jeden spalę.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 13:45, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jest w tym logika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Czw 18:24, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
-20 "celcjuszy" na podlasiu nie zachęcał do garazowania ale dzis przy -7 ogarnąlem sprawę jak pisaliście regulator spaliłem a po wymianie nadal nie było ładowania....wiec zrobiłem jak NBR kazał dalem plus z akumulatora na szczotke i ruszyło.......
https://www.youtube.com/watch?v=_2WElpbtjJ8&feature=youtu.be
nie piszcie ze ledwo silnik chodzi ale po zmianach prądnic i wirników i sprawdzanai kabli wygląda to jak wygląda i pracuje jak pracuje, zapłon jest żle ustawiony z powodu wyrobionej krzywki ale zalezało mi zeby w ogóle to pracowało (przyszły nowe graty z motoren to zmienie podstawę zapłonu dam oryginalny młoteczek nową krzywke - wtedy ustawie regulator na odpowiednie ładowanie)
reasumując wasza pomoc była przeogromna i za to bardzo dziękuję obecnie amperomierz po dodaniu gazu odchyla sie na minus wiec ładuje i kontrolka gasnei po odpaleniu. W grudniu zostawiłem włączony miernik i szlag trafił baterie (po podłączeniu do aku na zapalonym silniku wyłącza się) wiec ladwoania na mierniku nie sprawdziłem ale (sprwdzając na sucho) z 5,9V po kilkunastu minutach pracy zrobiło sie 6,1V wiec akumulator przyjmuje prąd - wersja elektryka który nadzorował prace....
P.S. co do pracy silnika cos jednak w nim brzęczy moze wasze doświadczone uszy podpowiedzą co jest nie tak....w lipcu chodziło toto bardzo ładnie a terazz coś w głowicy jakby stuka....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|