|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 21:33, 06 Gru 2014 Temat postu: Identyfikacja prądnicy |
|
|
Witam!
Pomożecie mi zidentyfikować od czego jest to prądnica i jaką ma polaryzację? Nie ma tabliczki znamionowej tylko coś jakby pieczątka, poza napisem jawa i znaczkiem masy nic nie można odczytać.
Nie wiem jaki regulator do niej kupić. Dzisiaj sobie trochę pogrzebałem przy prądnicach. Pomierzyłem V na styku oznaczonym D i wyszło mi ok 0.3V i 0.6V przy odkręconym gazie. Ale gdy podałem masę na wzbudzenie napięcie ostro skoczyło do góry, więc wnoszę że prądnica jest sprawna. Po pomiarach wydaje się mi że jest plus na masę.
http://youtu.be/n-7EmVl1J-0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 0:59, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
To jest prądnica od zwykłej CZ/Jawy 350 (- na masie 75W). Nie jest to prądnica samowzbudna i potrzeba podłączenia akumulatora aby ruszyła. Tutaj jednak widać że ruszyło napięcie z magnetyzmu szczątkowego dlatego dawało jakieś napięcie. Na przygazówce powinno skoczyć nawet do kilkudziesięciu wolt.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 9:39, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | To jest prądnica od zwykłej CZ/Jawy 350 (- na masie 75W). Nie jest to prądnica samowzbudna i potrzeba podłączenia akumulatora aby ruszyła. Tutaj jednak widać że ruszyło napięcie z magnetyzmu szczątkowego dlatego dawało jakieś napięcie. Na przygazówce powinno skoczyć nawet do kilkudziesięciu wolt. |
Dzięki jawor za odpowiedź. Przy dodaniu odrobiny gazu napięcie skoczyło do kilku V, ale tylko po podłączeniu wzbudzenia do masy, bez wzbudzenia max 0.6V, czyli tak powinno być?
regulator ten będzie pasował?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:02, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, ten regulator będzie pasował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 20:05, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Podziękował Jawor:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 12:41, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Tak się zastanawiam, skoro ta prądnica była z minusem na masę to dlaczego przy pomiarze woltomierzem miałem odczyty -0.3V. Woltomierz dobrze podłączony. Wiec może to jednak był plus na masę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 21:15, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Nie, masz woltomierz cyfrowy? On będzie pokazywał cuda, bo jest wrażliwy na zakłócenia z układu zapłonowego. Pożycz od kogoś woltomierz analogowy ze wskazówką i wtedy zmierz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 21:24, 03 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Muczos trochę mnie zaskoczyłeś, jakie zakłócenia? Prądnica nie jest podłączona do zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 0:04, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
seba napisał: | Tak się zastanawiam, skoro ta prądnica była z minusem na masę to dlaczego przy pomiarze woltomierzem miałem odczyty -0.3V. Woltomierz dobrze podłączony. Wiec może to jednak był plus na masę? |
Prądnica nie ładowała a taki odczyt bedziesz miał jak podłaczysz pojedynczy przewód miernika do ramy
Odłącz przewody od prądnicy
zacisk M podłacz do masy
odpal silnik i miedzy masą z zaciskiem D podłacz zarówkę nap. 21W / 12V
jeżeli żarówka swieci to jest magnetyzm szczątkowy jesli nie to trzeba prądnice namagnesować i tu masz do wyboru albo plus albo minus na masę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 0:11, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli potrzebujesz z minusem na masę to z akumulatora może byc 12V podłaczasz plus do zacisku D a minus do zacisku M
dla bezpieczenstwa odpinasz istniejące przewody od prądnicy i na zgaszonym silniku na 2-4 sekundu podajesz napięcie tak jak napisałem
Teraz możesz tak jak w pierwszym poście sprawdzic działanie z sama zarówką bez regulatora
Analogicznie magnesujesz z plusem na masie zmieniając biegunu podanego napięcia minus na D i plus na M
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 0:21, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Chyba jestem mało kumaty... Jeszcze raz od początku.
Prądnica ma dwa zaciski M i D, M -wzbudzenie, D -6V z prądnicy. Nie mam instalacji, akumulator podłączony + do cewki WN, - do masy.
Multimetr podłączony do złącza D -czerwonym przewodem, czarnym przewodem podłączony do masy. Przewody podłączone w multimetrze prawidłowo. Odczyt na wolnych obrotach -0.3V.
Po podłączeniu do zacisku M prądnicy masy odczyty na wolnych -5.7V, po dodaniu gazu ok -18V.
Stąd moje pytanie czy to aby prądnica z minusem na masę. Pytam się ponieważ zakupiłem regulator do prądnicy z minusem na masę, podłączenie tego skończyło się zwarciem że w wirniku wytopiła się cyna... Założyłem ostatni wirnik jaki mam....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 0:39, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli przewód czarny jest jako COM w mierniku to znaczy że masz prądnicę z plusem na masie ,więc jeśli potrzebujesz z minusem na masę musisz ją przemagnesować
podać plus na zacisk D i minus na zacisk M kilka sekund i będziesz miał ładowanie Widocznie masz wirnik który pracował w prądnicy z + na masie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 0:49, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
tak, czarny jest do com. Czyli teraz bez przemagnesowania potrzebuje regulator do prądnicy z plusem na masę? jeżeli będę chciał użyć regulatora z minusem na masę to muszę przemagnesować prądnicę sposobem który opisałeś:
Cytat: | Jeśli potrzebujesz z minusem na masę to z akumulatora może byc 12V podłaczasz plus do zacisku D a minus do zacisku M
dla bezpieczenstwa odpinasz istniejące przewody od prądnicy i na zgaszonym silniku na 2-4 sekundu podajesz napięcie tak jak napisałem |
Tylko pytanie czy mój regulator z minusem na masę podłączony wcześniej do prądnicy o odwrotnej polaryzacji będzie jeszcze sprawna czy już poszła się przejść...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Nie 1:00, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli regulator był podłączony dobrze to powinien jeszcze działać
Tu masz link jak sprawdzić wszelakie regulatory do JAWY
http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/190596926254a1a0be59119-878590-wm.jpg
Przemagnesuj najpierw na MINUS podłącz żarówkę bez regulatora tak jak pisałem
sprawdz czy masz minus na masie podczas pracy prądnicy ,podepnij regulator i powinno być OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 1:06, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ten schamacik już sobie zapisałem, tylko niestety nie posiadam takiego zasilacza.... Regulator był podłączony dobrze, tak jak powinien być podłączony do prądnicy z minusem na masę, nie wiem czy mu to nie zaszkodziło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|