|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Śro 20:16, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie były.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 20:20, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A ja widzę ze zdjęcia że jest wstawiona tulejka. Zarysuj ją jakimś nożykiem czy innym szpikulcem, jeżeli jest żółta to z brązu lub mosiądzu, a jeżeli magnes ją przyciągnie to ze stali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Śro 20:34, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Przepraszam i zwracam honor. Faktycznie w obydwu głowicach są wstawione tulejki.
W 353 myślałem że to część nagaru (nie miałem okazji czyścić z braku czasu...), a w silniku od 175 tylko wykręciłem świecę i sprawdziłem... Cwanie zrobione, nie to co współczesne tulejki na allegrach, że z kilometra widać co było robione. Fabrycznie faktycznie były głowice na krótki gwint, tak jak w komarach i innych starych pojazdach.
Ale jak ktoś chce mieć długie świece i oryginalną głowicę - można dokupić/dotoczyć podkładkę grubości różnic długości gwintów świecy długiej i krótkiej, kiedyś taki patent miałem w Romecie. Równie dobrze można napchać kilka podkładek ze świec, ale mi osobiście nigdy takie coś nie przypadło do gustu, co kto lubi.
Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 20:36, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Uważaj przy wykręcaniu świec żeby ci się te tulejki nie powykręcały, najlepiej puknąć młotkiem w klucz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrarek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piekarnik Śląski
|
Wysłany: Czw 23:15, 08 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
trochę odgrzebię...
rok temu wkręciłem nową NGK (ta po lewej), od paru dni nie chce na niej palić, iskra jest słabiutka. czyszczenie nie pomogło.
założyłem zwykłą starą ISKRĘ i silnik kręci aż miło! dobrą świece dałem czy nie?
niby NGK zaleca B8HS, a ISKRA F100S ale 100 to za "zimna" do tego silnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mrarek dnia Czw 23:23, 08 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pią 7:29, 09 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Złą, bo to świeca z długim gwintem. Ja mam teraz F80 i jeszcze ani razu jej nie wykręciłem a już jakiś 1000km na niej zrobiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:12, 09 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
ngk nie nadają sie do Jaw. Stara iskra, championy albo brisk godne polecenia świece
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrarek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piekarnik Śląski
|
Wysłany: Pon 23:59, 19 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
no i dałem wczoraj czadu...
pokupiłem parę gratków, m.in. świecę ISKRA F100. wykręciłem F65 i wkręcałem F100 (tyle razy już to robiłem!) początkowo palcami, później kluczem.
no i jakoś niefortunnie wkręciłem, że zerwałem gwint i nowej świecy nie da się dokręcić w głowicy, wyciągnąłem ponadto dwa wiórki...
po zbadanie co i jak wkręciłem F65 (ma dłuższy gwint) i trzyma dobrze. pozostaje mi na razie jeździć na niej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 12:47, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
wstawienie nowej tulejki w głowice to koszt 20 - 25 zł. Dobrą opcją jest też zrobienie tulejki na samochodówkę. Często spotykałem sie z sytuacjami gdzie wkręcenie świecy samochodowej lub od kosiarki było lekiem na kulejący silnik. Na zwykłej nie przepalał a po włożeniu kosiarkowej jak ręką odjął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrarek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piekarnik Śląski
|
Wysłany: Wto 13:30, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
jeszcze pomyślę, bo wiązałoby się to ze zdjęciem głowicy i wysłaniem do jakiegoś sprawdzonego zakładu. takowych w swej okolicy nie mam...
na razie pojeżdżę na tej wkręcone, bo lepiej na niej pali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sewpir
Czeladnik
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Nie 19:41, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie świeca kosiarkowa. Mi najlepiej pali na świecy z piły bo z braku sklepu byłem zmuszony kupić świece i fajkę w shtilu i okazało się że nawet na brisk-u tak dobrze nie chodzi a najgorszy szajs jaki wkręciłem to NGK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Nie 20:04, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Mogę coś powiedzieć na temat świec kosiarkowych. Kupiłem pewnego razu taką na CPNie (przez przypadek, bo nie zwróciłem uwagi, zże sprzedawca dał mi świecę Boscha w dobrym rozmiarze gwintu, ale z krótkim gwintem). Byłem do niej sceptycznie nastawiony, ale że Jawa dawała mi wtedy w kość więc założyłem. Wszystkie problemy jak ręką odjął. Ta świeca jest teraz moim zabezpieczeniem w każdej podróży. Obecnie mam założoną próbnie zwykłą Iskrę o wartości cieplnej 95. Niby Jawa dobrze sobie na niej radzi, ale na tej Boscha z krótkim gwintem jest nieporównywalnie lepiej. Po pierwsze - palenie na zimnym silniku. Wystarczy, że lekko przeleję komorę, dwa razy kopnę bez zapłony dla "pobudzenia krążenia" a za trzecim razem na zapłonie od strzała. Po drugie - ogromnym plusem świec z krótkim gwintem jest fakt, że elektroda jest nieco schowana w gwincie głowicy, dzięki czemu świecę trudniej zalać. Mam też jeszcze jedno spostrzeżenie. Moja Jawa (250) jest z 1958 roku. Od nowości była własnością jednego człowieka, który bardzo o nią dbał. Ja jestem drugim właścicielem. Ale do czego zmierzam - właśnie dzięki temu, że była w jednych rękach trafiła do mnie w 100% oryginalna. Stosunkowo niedawno przyglądnąłem się świecy, z jaką do mnie trafiła. Świeca, jaka była wkręcona w głowicę jest oryginalna (czechosłowacka)- dokładnie ta, z jaką Jawa wyjechała z fabryki. Jawa ma przejechane kilka tysięcy kilometrów (oryginalny przebieg) i świeca ciągle jest sprawna (z sentymentu jej nie używam). Co się okazuje świeca ta ma tylko o niecały jeden zwój dłuższy gwint niż ta świeca Boscha, o której mowa wyżej. Stąd nie dziwi mnie fakt, że Jawy rewelacyjnie spisują się na świecach kosiarkowych. Po prostu niemal identyczne zakładała fabryka. Inna sprawa, że w mojej MZ TS 250/1 też mam świece z krótkim gwintem i super działa. Sorry za przydługą wypowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 20:26, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za tę wypowiedź. Rozwiewa wątpliwości dzięki wysokiej wartości merytorycznej. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:38, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim kosiarkowe nie padały bo kilkudziesieciu kilometrach jak zwykłe.
Teraz śmigam na briskach i szczerze polecam.
PS: Czeres, wrzuć jak możesz zdjecie tej PALowskiej na porównanie z kosiarkową.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 20:42, 12 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 20:39, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
A ja poproszę o jakieś fotki porównawcze tych świec, o ile jest taka możliwość. Przyznam się że nie wiem jak wygląda krótka świeca od kosiarki:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|