Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 Przy wyższych obrotach spada napiecie.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 19:31, 28 Sie 2014    Temat postu: Jawa 250 Przy wyższych obrotach spada napiecie.

Koledzy. Ostatnio zaobserwowałem w mojej Jawie niepokojący objaw. Przy wzroście obrotów silnika (prędkość około 70/80 km/h na 4 biegu) naglę drastycznie spada napięcie-bardzo wyraźnie pokazuję to amperomierz-wskazówka schodzi do pierwszej grubej krechy poniżej zera (światła włączone-przy wyłączonych spada do zera)! Po ujęciu gazu i spadku prędkości do około 60 km/h wszystko wraca do normy-amperomierz pokazuje optymalne ładowanie w granicach między pierwszą małą, a duża kresko powyżej zera czyli około 7V. Z racji tego, że mam nowy akumulator jest w nim zapas prądu i silnik nie przerywa przy tej szybszej jeździe. Jednak zrobiłem też próbę na zapłonie prosto z prądnicy. I sprawa ma się podobnie. Przy średnich obrotach silnik pracuje równo, ale gdy zaczynam go kręcić wyżej- z racji braku prądu zaczyna przerywać. Po odjęciu gazu i spadku obrotów znów pracuje równo. Ewidentnie jest to sprawa prądu, lecz nie mam pojęcia co może być przyczyną. Pomóżcie, bo jesień na karku, a ja chcę jeszcze pojeździć trochę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:47, 28 Sie 2014    Temat postu:

na postoju przy gazowaniu sprawdź napięcie na akumulatorze. Powinno dojść gdzieś do 7.4v i nie spadać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Sob 16:11, 30 Sie 2014    Temat postu:

Dzisiaj wymieniłem szczotki i wyrzuciłem rezystor (mam regulator elektroniczny-gdy go zakładałem zostawiłem rezystor). Stwierdziłem, że może ten rezystor bruździ. I co się okazało-ładowanie zupełnie znikło. Wróciłem do starych szczotek, ale prądu brak. Z tego co wiem przy regulatorze elektronicznym ten rezystor nie jest potrzebny, co nie zmienia faktu, że ładowanie nie mam już wcale. Jest możliwe, żeby regulator od tak się zepsuł? Przejechałem na nim jakieś 300 kilometrów. Dodam, że przedzwoniłem stojan i nie ma przebicia.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Sob 16:11, 30 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:53, 31 Sie 2014    Temat postu:

Spróbuj wzbudzić prądnice na odpalonym moto. Widocznie coś nie chce zaskoczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Nie 20:32, 31 Sie 2014    Temat postu:

Też o tym pomyślałem. Jak najszybciej to zrobić? Kiedyś już czytałem o tym gdzieś na forum, ale teraz gdy jest potrzebna taka wiedza, to oczywiście nie mogę znaleźć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 9:58, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Najszybciej jest zewrzeć ręcznie styki mechanicznego regulatora, ale jak masz elektronik to trzeba podać napięcie na uzwojenie stojana.

Ale zaraz, przecież rezystor jest wpięty szeregowo z uzwojeniem, może regulator ci padł i wzbudzenie szło przez rezystor bez żadnej regulacji, a po odłączeniu rezystora obwód jest otwarty i nie wzbudza wogóle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Wto 13:10, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Więc co proponujesz muczos??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:46, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Najpierw napisz jaki masz regulator napięcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Wto 15:57, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Mam dokładnie ten z jawaczesci.pl [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 21:11, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Jeżeli prądnica nigdzie nie ma przebicia i wszystko jest ok, to proponuję założyć na próbę inny sprawny regulator, nawet mechaniczny.
A wcześniej ładował dobrze?
Mógł paść na przykład od jakiegoś zwarcia w elektryce lub z przegrzania.
Mogła się przerwać ścieżka na płytce drukowanej wewnątrz regulatora od wibracji i na wysokich obrotach może nie stykać. Miałem coś takiego z elektronicznym zapłonem w TS. Wszystko było ok dopóki silnik nie wchodził na wyższe obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 11:32, 04 Wrz 2014    Temat postu:

Witam Typowe objawy uszkodzonego regulatora .Elektroniczne regulatory padają w przypadku zawilgocenia prądnicy (wyładowania między stykiem przerywacza a stykami ładowania) Dobrze jest zabezpieczyć okolice styków np farba ,lakier , lub inne specyfiki izolujące.Przy mechanicznym regulatorze takie niespodzianki nie występują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 16:37, 04 Wrz 2014    Temat postu:

a gdybym założył ten, którego montaż opisuje kolega "harrymartin" w temacie : Regulator napięcia APE : Schemat i opis Jawa 250. 353/04 ?? Tyle,że on jest przeznaczony do instalacji z minusem na masie. Muszę jakoś przemagnesować stojan?? Jeśli tak, to jak to zrobić??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:36, 04 Wrz 2014    Temat postu:

zakładasz ten regulator APE i jeśli prądnica sama się nie wzbudzi (nie zacznie ładować) to musisz mu pomóc łącząc na chwile odpowiednie kabelki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 19:37, 04 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 19:45, 04 Wrz 2014    Temat postu:

Jawor - mówiąc odpowiednie które dokładnie masz na myśli??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 20:35, 04 Wrz 2014    Temat postu:

Kawałek schematu i grafiki jak namagnesować lub przemagnesować prądnicę JAWY
Dla bezpieczeństwa można odpiąć w czasie zabiegu zacisk ,, M ,, od regulatora
Można użyć aku 12V zasilając przez żarówkę około 50W 12V
Magnesowanie lub przemagnesowanie w czasie 5-10 s
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin