|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Czw 19:31, 28 Sie 2014 Temat postu: Jawa 250 Przy wyższych obrotach spada napiecie. |
|
|
Koledzy. Ostatnio zaobserwowałem w mojej Jawie niepokojący objaw. Przy wzroście obrotów silnika (prędkość około 70/80 km/h na 4 biegu) naglę drastycznie spada napięcie-bardzo wyraźnie pokazuję to amperomierz-wskazówka schodzi do pierwszej grubej krechy poniżej zera (światła włączone-przy wyłączonych spada do zera)! Po ujęciu gazu i spadku prędkości do około 60 km/h wszystko wraca do normy-amperomierz pokazuje optymalne ładowanie w granicach między pierwszą małą, a duża kresko powyżej zera czyli około 7V. Z racji tego, że mam nowy akumulator jest w nim zapas prądu i silnik nie przerywa przy tej szybszej jeździe. Jednak zrobiłem też próbę na zapłonie prosto z prądnicy. I sprawa ma się podobnie. Przy średnich obrotach silnik pracuje równo, ale gdy zaczynam go kręcić wyżej- z racji braku prądu zaczyna przerywać. Po odjęciu gazu i spadku obrotów znów pracuje równo. Ewidentnie jest to sprawa prądu, lecz nie mam pojęcia co może być przyczyną. Pomóżcie, bo jesień na karku, a ja chcę jeszcze pojeździć trochę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:47, 28 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
na postoju przy gazowaniu sprawdź napięcie na akumulatorze. Powinno dojść gdzieś do 7.4v i nie spadać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Sob 16:11, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wymieniłem szczotki i wyrzuciłem rezystor (mam regulator elektroniczny-gdy go zakładałem zostawiłem rezystor). Stwierdziłem, że może ten rezystor bruździ. I co się okazało-ładowanie zupełnie znikło. Wróciłem do starych szczotek, ale prądu brak. Z tego co wiem przy regulatorze elektronicznym ten rezystor nie jest potrzebny, co nie zmienia faktu, że ładowanie nie mam już wcale. Jest możliwe, żeby regulator od tak się zepsuł? Przejechałem na nim jakieś 300 kilometrów. Dodam, że przedzwoniłem stojan i nie ma przebicia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Sob 16:11, 30 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:53, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Spróbuj wzbudzić prądnice na odpalonym moto. Widocznie coś nie chce zaskoczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Nie 20:32, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Też o tym pomyślałem. Jak najszybciej to zrobić? Kiedyś już czytałem o tym gdzieś na forum, ale teraz gdy jest potrzebna taka wiedza, to oczywiście nie mogę znaleźć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 9:58, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Najszybciej jest zewrzeć ręcznie styki mechanicznego regulatora, ale jak masz elektronik to trzeba podać napięcie na uzwojenie stojana.
Ale zaraz, przecież rezystor jest wpięty szeregowo z uzwojeniem, może regulator ci padł i wzbudzenie szło przez rezystor bez żadnej regulacji, a po odłączeniu rezystora obwód jest otwarty i nie wzbudza wogóle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Wto 13:10, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Więc co proponujesz muczos??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:46, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Najpierw napisz jaki masz regulator napięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Wto 15:57, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie ten z jawaczesci.pl [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 21:11, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jeżeli prądnica nigdzie nie ma przebicia i wszystko jest ok, to proponuję założyć na próbę inny sprawny regulator, nawet mechaniczny.
A wcześniej ładował dobrze?
Mógł paść na przykład od jakiegoś zwarcia w elektryce lub z przegrzania.
Mogła się przerwać ścieżka na płytce drukowanej wewnątrz regulatora od wibracji i na wysokich obrotach może nie stykać. Miałem coś takiego z elektronicznym zapłonem w TS. Wszystko było ok dopóki silnik nie wchodził na wyższe obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Czw 11:32, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Witam Typowe objawy uszkodzonego regulatora .Elektroniczne regulatory padają w przypadku zawilgocenia prądnicy (wyładowania między stykiem przerywacza a stykami ładowania) Dobrze jest zabezpieczyć okolice styków np farba ,lakier , lub inne specyfiki izolujące.Przy mechanicznym regulatorze takie niespodzianki nie występują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Czw 16:37, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
a gdybym założył ten, którego montaż opisuje kolega "harrymartin" w temacie : Regulator napięcia APE : Schemat i opis Jawa 250. 353/04 ?? Tyle,że on jest przeznaczony do instalacji z minusem na masie. Muszę jakoś przemagnesować stojan?? Jeśli tak, to jak to zrobić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:36, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
zakładasz ten regulator APE i jeśli prądnica sama się nie wzbudzi (nie zacznie ładować) to musisz mu pomóc łącząc na chwile odpowiednie kabelki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 19:37, 04 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Czw 19:45, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jawor - mówiąc odpowiednie które dokładnie masz na myśli??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Czw 20:35, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Kawałek schematu i grafiki jak namagnesować lub przemagnesować prądnicę JAWY
Dla bezpieczeństwa można odpiąć w czasie zabiegu zacisk ,, M ,, od regulatora
Można użyć aku 12V zasilając przez żarówkę około 50W 12V
Magnesowanie lub przemagnesowanie w czasie 5-10 s
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|