|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeniox
Pan Henio
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:29, 12 Sie 2016 Temat postu: Klakson gasi silnik. |
|
|
Cześć. Mama Jawę 250 z amperomierzem i stacyjką na baku. Udało mi kupić gaźnik i uruchomić maszynę. Parę razy się nawet przejechałem. Kiedy odpalam moto są światła i sygnał dźwiękowy, jednak po pewnym czasie (po jeździe) kiedy silnik jest już zagrzany zaczyna się dziać coś dziwnego, nie ma klaksonu (lub jest bardzo słaby) światła są słabe jak przygazuje to mam wrażenie że silnik się dławi, jest słaba lampka biegu jałowego. Dłuższe przytrzymanie klaksonu dusi silnik tak że mogę go zgasić klaksonem.
Wyciągam bezpiecznik i zostawiam moto na noc, przychodzę rano wkładam bezpiecznik i wszystko jest ok tzn. są światła jest mocny klakson itd...
Ktoś ma pomysł o co może chodzić. Masa na minus. Proszę o jakąś wskazówkę od czego zacząć. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abdul
Młodszy majster
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:09, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym najpierw wypieprzyl stara instalacje i na jej miejsce zrobili nowa. Oczywiście rozbierz amperomierz, przelacznik, klakson wyczysc w środku ze sniedzi i psiknij czymś na trwalosc styków. Robienie nowej instalacji przy starym moto ze schematem w lapie jest fajna i latwa robota. Zacznij od zmiany instalacji a później będziesz widzial czy pomoglo czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 19:24, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Słabe ładowanie, kilka takich cykli i uszkodzisz aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeniox
Pan Henio
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:38, 13 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ok. Rozpocznie od wymiany starej instalacji na nową.........ale pytanie jak się do tego zabrać. Schemat sobie znajdę a jakie kable mam kupić i w jakiej ilości ? elektryk ze mnie żaden. Proszę o podpowiedź od czego zacząć. Dodatkowo mam pytanie z innej beczki. Urwała mi się linka od sprzęgła ze starości. Chcę wymienić linkę sprzęgła, gazu i licznika gdzie najlepiej kupić? Pytam bo mam złe doświadczenia z kupowaniem np chińskiego gaźnika który okazał się totalnym shitem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lech51
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:19, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Witam
Zacznij od sklepu elektrycznego kup przewody linki w różnych kolorach po około 2.5 metra 2.5 /1.5/
1.0 milimetr kwadratowy. różnego rodzaju oczka,końcówki koszulki termo kurczliwe itp.W sklepie Ci doradzą Schemat znajdziesz w necie.Ja zaczełem od stacyjki,przewody zostawiaj trochę z zapasem
Co do ilości przewodu to se policz ze schematu, to samo dotyczy grubości naprawdę żadna filozofia
a ile frajdy jak zrobisz to sam,Do tylnej lampy kup przewód dwu żyłowy linkę taką jak do lampek nocnych Dobrze by było gdybyś kupił sobie takie gumki lub blaszki z numerkami co się zakłada na przewody np.od stacyjki zakładasz nr30 do silnika 51 itp Linki kupiłem w jawa części.Od hamulca przód i sprzęgła były za długie ale to idzie skrócić i to tak by było powodzenia a schemat strona Jawa 356
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez lech51 dnia Nie 8:23, 14 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 9:03, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym rozpoczął od naładowania akumulatora...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeniox
Pan Henio
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:31, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
dziękuję za podpowiedz lech51, zaczynam działać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 9:48, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Pomijam kwestię frajdy ale czy zakup gotowej instalacji nie wychodzi taniej niż materiał i czas na zrobienie?
Chyba że te gotowce marnej jakości są?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 9:55, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie wychodzi ale gotowca nie założysz do jawy która ma np nowszą prądnice i inny regulator napięcia niż stary mechaniczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lech51
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:37, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na sto procent taniej wyjdzie zrobić samemu, pomijając zakup przewodu w sklepie to na pewno w każdym domu znajdą się jakieś przewody od lampek przedłużaczy ja bynajmniej tak zrobiłem można dużo wykorzystać itp.oczka i końcówki to grosze część przewodów kupiłem a reszta z domowego demobilu
trochę taśmy izolacyjnej itd.powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 12:59, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ja robię instalacje z przewodów wyciągniętych ze samochodów, ojciec ma możliwość wyciągnięcia instalacji ze zezłomowanych aut.
Plusem jest to, że przewody mają różne kolory i łatwiej jest się odnaleźć przy składaniu ( nie zakładam już znaczników co wcześniej robiłem ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pon 15:22, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Koszt zrobienia instalacji przy założeniu, że masz lutownicę, cynę i kwas to około 20 złotych. Linki 1,5mm w zupełności wystarczą. Osobiście przewody owijam taśmą parcianą stosowaną np przy montażu lpg w aucie. Spoko to wygląda, jest czarna i wszystkie przewody idą razem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Pon 15:25, 15 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lech51
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:58, 16 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kwasu nie stosuj, tylko pasta lutownicza lub kalafonia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeniox
Pan Henio
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:39, 19 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć ponownie. Mam pytanie, w moim wcześniejszym poście napisałem ze mam masę na minusie. Teraz mam na tym punkcie wątpliwości. Prawda jest taka że podłączenie akumulatora zasugerował mi mój teść. Teraz znalazłem książkę serwisowa od Jawy dziadka i tam też jest schemat ten ogólnie dostępny na necie gdzie masa jest na plusie. Jakie są konsekwencje zamiany biegunów dlaczego u niektórych masa jest na minus a u niektórych na plus jak ewentualnie sprawdzić jak u mnie powinna być podłączona masa. Jeżeli takie pytanie powtarzało się wcześniej proszę publiczne zlinczowanie ale tak jak pisałem wcześniej nie znam się na tym za bardzo. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Sob 6:29, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No to należy Ci się lincz. jezeli masz regulator mechaniczny na pradnicy to masz plus na masie, jeżeli taka puszkę aluminiową lub elektroniczny regler to - na masie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|