|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Nie 0:36, 25 Kwi 2010 Temat postu: kontrolka ładowania w jawie bez amperomierza jak powinna.... |
|
|
mam takie pytanko odnośnie kontrolki ladowania w jawie w wersji bez amperomierza w baku, bo zauważyłem że motor mi dziwnie przerywa jak by mu iskry brakowalo i nie chce jechać a kontrolka od ładowania ledwo się żarzy w róznych obrotach tak samo bez zmian , a po kilkunastominutowej przerwie motor idzie jak przecinak ale wówczas kontrolka wraz ze wzrostem obrotów zaczyna mocniej świecić lub przy niskich ledwo ją widać.
Oczywiście przy włączonym zaplłnie i zgaszonym silniku świeci bystro, a po odpaleniu na jałowym biegu i wolnych obrotach ledwo się żarzy.
Jak to powinno wyglądać gdy wszystko jest sprawne w 100% ?
jak ta kontrolka powinna się zachowywać ?
Czy to że motor nie wchodzi w obroty i przerywa jak by mu iskry co chwila brakowalo jest spowodowane regulatorem napięcia czy może przyczyny szukać w cewce lub kondensatorze ?
jest 1:35 a ja od 20 dnia poprzedniego całe forum przejżałem i na ten temat NIC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 4:50, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kontrolka ma zgasnąć całkowicie , wyczyść styki na regulatorze pilnikiem do paznokci . jak nie pomoże to trzeba lekko odkręcić śrubkę od ładowania. Jak kontrolka zgaśnie to i motocykl będzie dobrze chodził
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Nie 17:09, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
zaraz się biorę do roboty, czyli rozumiem że ta przerywana praca oraz że nie chcę się rozpędzić to przyczyna regulatora czyli (prądu) ?
dzieki GUSTAW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 19:53, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Na 80% tak .jak poprawisz ładowanie to problem powinien zniknąć .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Pon 22:27, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
więc tak problem nie zniknął ale nie do końca chyba tkwił w regulatorze bo miałem zakupiony w jawaczesci taki elektroniczny i postanowilem tego zaaplikować myślę sobie co ma leżeć jak i tak kupiony i tak. więc wziłąem się do roboty tyle tylko że miałem schemat po czesku i nie za bardzo wiedzialem co z czym się je.
najwiekszy problem jest z kablami ktore idą w statorze (jest ich trzy: jeden ze szcotki, drugi z takiego małego uzwojenia, a trzeci z tych kilku uzwojeń razem z takim cieniutkim) i co oznacza symbol "M" w tym regulatorze i co się tam wpina. ?
ale tak na chłopski rozum popodłączałem i odpaliłem, jawa chodzi ale kontrolka dalej świeci (może jak by z lekka przygasała) a miernikiem nie da się niczego zmierzyć bo wariuje ale po odłączeniu aku przy zapalonym silniku motor gaśnie, a i po kilku jazdach testowych napiecię na wskaźniku spada i teraz jest 5.6V
Jeśli wie ktoś jak to ustrojstwo sie prawidlowo podłącza to niech pomoże koledze w potrzebie. (liczę na Ciebie GUSTAW )
link do schematu tego regulatora z jawaczesci, może ktoś lepiej ode mnie zna się na elektronice.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 12:22, 27 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
M to masa , ciężko mi tak na odległość , ja jestem zwolennikiem oryginału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kanioot
Młodszy majster
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:27, 27 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
<<hofek>> zobaczymy kto pierwszy podlaczy regulator
jak bede wiedzial gdzie co i jak podlaczyc to dam znac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Śro 10:52, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
SKAPITULOWAŁEM
dwie noce zarwane i o mały włos a ta kur..wa nie zostałe spalona z nerwów.
niestety ale i regulator elektroniczny jak i mechaniczny nie ładuje.
ten pierwszy wysłałem dziś kurierem wraz z całą prądnicą do Jurka Ruszczyka "IMPOL" powiedział że na miejscu go podłączą i wszystko sprawdzą, oni są wyłącznym importerem tego regulatora co jest w "jawaczesci".
a co do tego drugiego (mechanicznego) wczoraj walczyłem bo miałem od innej cały komplet, (nawet chyba w troszkę lepszym stanie wizualnym) i niestety też dupa, niby przy dodawaniu gazu widać że przełącza styki w różne położenia (czasami lekko iskrzył na stykach) ale to i tak nie dało rezultatu bo motor gasł po odpięci aku, a i kontrolka ładowania też świciła i zmieniała jasność światła wraz z dodawaniem gazu. ( styki czyszczone pilniczkiem do paznokci i pap. ściernym 1000)
Dziwi mnie to bo to samo jest na dwuch różnych stojanach ( co prawda na tym samym wirniku) ale dwie były by zjeb....ne ???
dzis już poprostu nie wiem co robić dalej, jetem w czarnej dupie i nie wiem gdzie wsadzić ręce.
myślę o oddaniu jawy do jakiegoś elektryka co by to ogarnął ale to tak jak bym żonę oddał w inne ręce (albo coś innego), BARDZO bym chciał SAM to wszystko ogarnąć.
To tyle plakać mi się chce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 12:39, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
mówię ci człowieku REGULUJ ŚRUBKĄ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Śro 14:37, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
nie da się jej ruszyć ani w jedną ani w drugą stronę. ale tak jak opisałem styki się załączają, czy sróbka właśnie ich nie reguluje ??? a jeśli uda się ją ruszyć to mam ją dokręcać czy odkręcać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 19:11, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
a szczotki prądnicy dotarte? kiedyś wracałem do domu bez świateł przez wymianę szczotek i ich uprzednie nie dotarcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 19:36, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
napisz mi czy do cewki blaszka dotyka czy jest mały odstęp?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Czw 9:10, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
do Aker - przejechałem na tych nowych szczotkach w tej chwili niewiele ponad 100km myślę że w 80% powinny byc ułożone odpowiednio (dotarte).
do Gustaw jest mały odstęp, będę dziś te wszystkie odstępy sprawdzał szczelinomierzem wg. rysunków i odstepów ze stron tego artykułu co skanował Aker, jeszce mnie martwi to iskrzenie którego nie powinno być ale i tak sporo je szlifowałem pilniczkiem a potem paierem, boje sie nie przesadzić.
a dla czego panowie mili mi tak wariuje miernik ? ustawiam go na 20V ACV i cyfry szaleją od "0" do 9000 (dyskoteka) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 14:30, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
spróbuj odwrócić bieguny przykładając miernik. Nie wiem czemu ale u mnie w jednej pozycji sie zacina. Przyczyna głupienia może być właśnie to iskrzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Pią 8:14, 30 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
siemka
zebralo się nas wczoraj kilku razem z sąsiadem i szfagrem i działaliśmy cały dzień, regulator na czynniki pierwsze, styki wyczysczone ze 100 razy i z powrotem na stojan, odpalony motocykl no i proby i jeszcze raz próby.
coś zaczęło się pojawiać ale dopiero jak dopychaliśmy śrobokrętem styki to ladowanie się pojawiało i kontrolka gasła całkowicie, więc stwierdzilośmy że za słabo styki zwieraja, znów regulator na stół i znów rozbieranko.
Sąsiad powyginał odpowiednio blaszkę na której jest styk K1 (ze skanów artykułu od Akera) tak że jak zwarło to komar kutasa nie włoży.
spowrotem na stojan i jest było git, ale dopiero przy bardzo wyskokich obrotach styki K3-K4 się rozwieraja i nie wiem czy tak powinno być bo oczywiście mierniki wariują i nie wiem jakie jest ładowanie na aku przy różnych obrotach, (sprawdziliśmy na 6 miernikach) podobno do tego pomiaru najlepszy jest miernik wskazówkowy taki z epoki.
mówiąć krótko problem częściowo rozwiązany (mówię częściowo bo nie ma jak sprawdzić ładowania, a ja nie mam amperomierza w baku).
Mówiąc krótko w regulatorze mechaniznym żeby wszystko działało jak należy to porostu wszystko musi być na tzw. wcisk zero luzu czy fuszerki jak styki mają być zwarte to zwarte i to mocno.
napiszcie jeszcze jeśli ktoś wie jak to ładowanie sprawdzić i czym ??? Językiem ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|