|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 20:26, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Koledzy daje fotkę szczotki, czy powierzchnia styku nie jest za mała? Szczotko trzymacz ma już swoje lata, i być może on prowadzi szczotkę pod złym kątem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Śro 20:30, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 21:11, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No troszkę za mało bierze, sprawdź czy szczotka swobodnie przesuwa się w prowadnicy, a po założeniu stojana i szczotek nie zakładaj płytki z przerywaczem, tylko na komutator nawiń kawałek papieru ściernego gradacji ok 400 (ziarnami w stronę szczotek) i przekręcaj wałem aż przynajmniej połowa powierzchni ciernej szczotki będzie się stykała z komutatorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 16:42, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem tak jak pisałeś, teraz bierze trochę więcej ale z drugiej strony szczotki, trochę to dziwne (szczotkę wkładałem tak samo jak przed czyszczeniem), na moje oko to nadal za mało ok 20% powierzchni. Ogólnie silnik ładnie pracuje, ale po 15 minutach pracy zaczął przerywać i zgasł. W tym samym czasie zmieniłem świece na iskra F95(nowa), pochodził może ze 3 min i zgasł. Patrze a tu klakson nawet nie piernie, aku padło. Aku się ładuje, pewnie jutro ładnie odpali. Czy to możliwe, że tak szybko wyładowało aku. Dodam, że podmieniłem stojan. Mierząc miernikiem z szczotki wychodzi ok 3,5V(ile powinno wychodzić?), na aku od 6,5V do 7,2V (żarówka nie gaśnie). Cała instalacja jest wg. schematu, męczy mnie jedna sprawa czy w stacyjce nr. 15 powinien mieć przejście z nr. 54, bo u mnie jest.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Czw 17:28, 14 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 20:57, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A na pewno masz dobrze podłączone biegunami? Bo przy oryginalnej prądnicy (45W) + jest na ramie, ale w nowszym typie (75W) jest już normalnie - na ramie.
Jak szybko rozładowuje akumulator to może pomyliłeś bieguny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 23:26, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie raczej nie pomyliłem, u mnie aku jest + na rame a stojan mam 6V 45W + na mase. Kiedyś o uszy obiło mi się, że ta cała prądnica bądź któraś jej część potrafi się "rozmagnesować" czy coś takiego, gdzieś na forum o tym pisało. Jutro spróbuje jeszcze te szczotki lepiej dopasować. Bo jak nie to, to już mi został albo wirnik albo stojan, albo dobry elektryk .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Śro 20:07, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A czy szczotki w szczotkotrzymaczu siedzą dobrze? Masz nowy czy stary typ?Wg mnie jeśli szczotka się wyciera w sposób pokazany na zdjęciu to nie. Być może szczotki nie są dopasowane do tego szczotkotrzymacza i stąd problemy. U Ciebie wyglada jakby szczotka była za mała i dlatego może sie nierówno wycierać. Docisk wtedy tez będzie słabszy
Spróbuj na odpalonym silniku delikatnie docisnąć szczotkę do wału i zobacz co się dzieje. Ja miałem problem z ładowaniem bo sprężynki za słabo dociskały. Warto się upewnić też ze kabel szczotki układa się swobodnie i nie blokuje jej ruchu w szcztokotrzymaczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 20:55, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Musisz też sprawdzić czy kabel - szczotki nie dotyka do obudowy prądnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 9:19, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Szczotkotrzymacz mam starego typu, szczotki pasują do niego idealnie,podmieniłem wirnik który przysłał mi kolega z forum "MARCIN B" i szczotki zaczęły w miarę ładnie się układać, co nie zmienia faktu, że nadal nie ma ładowania. Testowałem z tym nowym wirnikiem dwa stojany, i na jednym żarówka delikatnie przygasa przy dodaniu gazu a na drugim zero reakcji. Sprawdzałem te kable początek i koniec uzwojenia odizolowałem je od siebie termokruczkami dla pewności, kabel od szczotki nigdzie nie dotyka
sprawdzałem to. Może ten elektroniczny regulator pierdzieli robotę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 21:15, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ładowanie działa, przyczyną był prawdopodobnie stojan i szczotkotrzymacz. Wcześniej podmieniałem stojany, ale na starym szczotkotrzymaczu, po założeniu nowego ładowanie jest tylko na jednym stojanie, stąd moje wnioski. Na wolnych obrotach ładowanie w granicach 6,4V na wyższych ok 7,5V z tym, że na wolnych żarówka delikatnie się zapala, nie wiem czy tak ma być ale ładowanie jest
Dzięki wszystkim za pomoc, mam nadzieje, że nie byłem za bardzo upierdliwy
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Pią 21:16, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:15, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | na wolnych żarówka delikatnie się zapala |
tak ma być.
cierpliwość się kończyła powolutku ale daliśmy radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 10:33, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Siemka, mam jeszcze takie pytanko związane z tym tematem. W swojej Jawie miałem porozłączane wszystkie kable prądnicy i nie wiem teraz jak odróżnić początek od końca uzwojenia, czy to wgl ma jakieś znaczenie. Z góry dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 17:37, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
na obrazku moim wkradł się bład zaznaczone kolory są widziane od strony prądnicy tak jak jest zamontowana na silniku a nie od wewnątrz tak jak pisze na obrazku
[link widoczny dla zalogowanych]
na obrazku zaznaczonym jest początek uzwojenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARCIN_B dnia Sob 22:24, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 17:35, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A tak zapytam jeszcze dla pewności, ten przewód zaznaczony strzałką wychodzi od tej cewki z prawej strony, patrzac z perspektywy szczotek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 20:10, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie
Nie chcę zakładać nowego tematu bo mam nadzieje, że szybko rozwiążemy problem.
Może opisze całą sytuacje od początku.
Parę postów wyżej cieszyłem się, że Jawa w końcu ładuje do momentu kiedy poprosiłem mojego Tatę podczas mojej nieobecności o to aby podładował aku, po padło nie wiedzieć czemu. Tata podczas ładowania nie rozpiął kabli i ładował bezpośrednio w dodatku pomylił bieguny "+ na rame" a co to jest? zapytał potem . Od tamtej pory zaczęły dziać się dziwne rzeczy.
- kontrolka ładowania nie gasła nawet po wyciągnięciu kluczyka
- ogólny brak ładowania
Wtedy nie miałem na to czasu minęło kilka miesięcy i bardziej się jej przyjrzałem.
O dziwo ładowanie już jest kontrolka nadal nie gaśnie po wyciągnięciu kluczyka tzn gaśnie jak styki się nie zwierają . Ponadto instalacja pobiera cały czas ok 7A prądu na lewo, tzn nie wiem gdzie tzn wiem ale nie wiem dlaczego tak się dzieje zaraz to opisze .
Co do tego lewego prądu to wpinam miernik miedzy aku a kabel i wali mi taki pobór zresztą iskrzy nie trudno zauważyć. Jawa jeździ aż miło, miernik pokazuje od 6,4 do 8,5V tak że norma, tylko dlaczego mam taki pobór no i ta kontrolka co ma do przerywacza ?
Instalację mam zrobioną wg. tego opisu z tym, że regulator mam elektroniczny
[link widoczny dla zalogowanych]
Z moich dzisiejszych obserwacji zauważyłem jak wpinam w regulator kabel zasilający 51 to słychać jak iskrzy ale jak wypnę kabel 61 z regulatora od stojana i kontroliki to już nie czyli idąc dalej w kablu czerwonym 51 mam prąd i czy on z kolei powinien wysyłać prąd do kabla 61 wychodzącego z reg. bo ja w tym czarnym kabelku mam prąd i jak zewrę go tylko z kablem od kontroli to nie iskrzy (ale kontrolka się zapala) a dodatkowa ja dopnę jeszcze całą resztę tak jak powinno być czyli koniec uzwojenia i szczotkę to iskrzy tzn pobiera prąd rzędu 7A.
Na moje oko podejrzewam albo stacyjka albo padł mi regulator po akcji jak mi Tato prostownik źle podłączył.
Co myślicie, odechciało wam się po samym czytaniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Czw 20:24, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:49, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Tu nie ma co się rozwodzić, szlag trafił regulator po wyczynie Twojego ojca.
Cytat: | kontrolka co ma do przerywacza |
Nic.
Akumulator cały?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|