|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 21:41, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Aku całe a co do kontrolki to jestem ciekawy dlaczego gaśnie jak rozwieram styki.
Czyli może być tak, że mimo iż regulator reguluje prąd i jest łądowanie(tak wynika z miernika) to jest do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pią 7:43, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Na początek rozładuj akumulator i naładuj zgodnie z jego biegunami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Czw 19:53, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat. Mnie też dopadł brak ładowania, choć wydaje mi się, że to kwestia regulacji. Przewertowałem wszystkie tematy, sprawdzałem wszystko i nadal brak ładowania. Mianowicie na zapalonym silniku gdy odepnę akumulator to silnik pracuje, oczywiście na nieco wyższych obrotach, więc wydaje mi się, że coś się tam musi dziać, przerywa. Nie mniej jednak podczas prób regulacji napięcie nie wzrasta powyżej 6,3V, mało tego akumulator się szybko rozładowuje. Styki mam dobrze przeczyszczone, + na masę. Dwa dni walczę z tą prądnicą i nic. Lampka ładowania cały czas świeci, w czasie regulacji raz mocniej, raz słabiej. Miałem nawet tak, że podczas wzrostu obrotów zamiast gasnąć to paliła się coraz mocniej. Gdy dopiąłem szczotkę bieguna "-" od regulatora i odpaliłem silnik to na szczotkach było ledwo 0,7V więc mało, ale myślę, że brakło wzbudzenia. Dodam, że na zapalonym silniku widać jak regulator napięcia pracuje, tzn elektromagnes przyciąga kowadełko, a styki przemieszczają się, ale lampka jak się paliła tak się pali. Dodam, że szczotki nowe, oraz, że gdy wepnę amperomierz na wsadzonym kluczyku do stacyjki to pokazuje mi 2A, gdy go wyciągnę to prąd nie płynie. Więc raczej zwarcia nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Czw 20:00, 01 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:17, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Może jakieś uszkodzenie regulatora? Przyjrzałeś mu się dobrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pią 7:58, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jedyne co zauważyłem to to, że wyklepany jest ten, że tak to ujmę ogranicznik na kowadełku. Tzn u Cichowskiego znalazłem informacje, że przerwa między płaszczyzną kowadełka a elektromagnesem powinna wynosić 0,25 mm (gdy jest przyciągany). Za tą przerwę odpowiada właśnie ten ogranicznik. U mnie jest wyklepany i te płaszczyzny się stykają. Czy to może być problemem? Ogólnie cała prądnica wygląda bardzo dobrze, żadnej korozji, styki przeczyszczone, nie nadpalone. Jeszcze takie pytanie. Czy styki w stacyjce o numerach 30 podczas gdy kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki mają być zwarte? Bo gdy mam wyciągnięty kluczyć to między przewodem o numerze 51 przy regulatorze, a masą mam napięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:31, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy styki w stacyjce o numerach 30 podczas gdy kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki mają być zwarte? |
Nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pią 12:11, 02 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Problem z ładowaniem jako tako rozwiązany. Po wstępnych regulacjach regulatora udało mi się je przywrócić. Winny za jego brak był zużyty styk wyłącznika samoczynnego. Tzn w momencie kiedy ten styk się zamykał to jednocześnie styk odpowiedzialny za regulację napięcia przełączał się w położenie środkowe. Po podpiłowaniu blaszki styku wyłącznika samoczynnego ładowanie jest. Problem jest jeszcze jeden, mianowicie kontrolka z ładowania nie zapala się po włożeniu kluczyka do stacyjki. Po odpaleniu zapala się i wraz ze wzrostem obrotów świeci coraz mocniej. Ładowanie na włączonych światłach dochodzi do 7,6V więc jest ok. Co jest nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Nie 18:14, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 10:33, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie wysiadło mi ładowanie, które wcześniej miałem i dobrze działało tj kontrolka gasła zaraz po odpaleniu. Jadąc na światłach zaczęła świecić się kontrolka po wyłączeniu świateł kontrola zgasła. Włączyłem ponownie światła, kontrolka zapaliła się więc znowu wyłączyłem światła ale już kontrolka nadal świeci. i tak ciągle świeci ( Na "prądzie" nie znam się w ogóle, dla mnie to czarna magia. przeczyściłem wszystkie styki i nic nie pomogło. Kręciłem taką małą śrubką która podobno służy do podkręcania ładowania i również nic nie pomogło, Panowie proszę o jakąś propozycję naprawy.Powiem że regulator mam mechaniczny + na masę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 10:48, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Na początek sprawdź czy szczotki są dobre. Mi kiedyś podczas jazdy poluzowały się śrubki regulacyjne i też brakło prądu. A u ciebie kontrolka świeci cały czas tak samo, czy robi się coraz jaśniejsza na wyższych obrotach?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 14:16, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ciągle ma ten sam blask. Odkręcę całą prądnicę sprawdzę i wyczyszczę regulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 14:48, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Muczos miałeś racę, problem był ze szczotkami. jedna szczotka sie zawiesiła i nie stykała z wirnikiem po zmontowaniu ładowanie wróciło. Troszkę kontrolka się jarzy gdy mam światła włączone i motor jest na niskich obrotach.
Muczos dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|