Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie - wyjątkowo marudne ustrojstwo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 11:10, 13 Paź 2013    Temat postu: Ładowanie - wyjątkowo marudne ustrojstwo

Otóż borykam się z problemem braku ładowania...

Wyczyściłem styki na regulatorze, ustawiłem książkowe przerwy, ładowania brak.

Prądnica daje napięcie ok. 5,7 - 6,1 V.

Nakrętka regulacyjna napięcia na regulatorze? Bez reakcji. Napięcie jest wciąż takie samo.

I pomysłu już nie mam. Ani literatura ani internet nie zabrnął dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:36, 13 Paź 2013    Temat postu:

http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/schemat-sprawdzenia-pradnicy-przywracanie-magnetyzmu,3342.html

Tu masz chyba wszystko co możesz znaleźć na temat przywrócenia ładowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 11:42, 13 Paź 2013    Temat postu:

Wszystko?

Ani słowa nie rozumiem.

Zresztą autor do tłumacza się przyznał. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:49, 13 Paź 2013    Temat postu:

na dole masz linki do książki Cichowskiego gdzie to samo jest napisane tylko po Polsku. Prościej nie da się tego wytłumaczyć, przynajmniej ja nie wiem jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 12:36, 13 Paź 2013    Temat postu:

Czyli wychodzi na to, że mam rozebrać prądnicę i nią się zająć, tak?

Co nie zmienia faktu, że regulator napięcia ani drgnie, tj. elektromagnes nie przyciąga kotwicy, nic tam się nie rusza, styki nie pracują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:55, 13 Paź 2013    Temat postu:

wychodzi na to że musisz przejrzeć cały układ, posprawdzać uzwojenia wg schematów i powinno być ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 19:58, 16 Paź 2013    Temat postu:

U mnie rozlutowała się cewka elektromagnesu odpowiadająca za wyłączanie samoczynne, ta z cienkiego drutu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 21:21, 01 Lis 2013    Temat postu:

Powybierałem co najlepsze z obu regulatorów, złożyłem, odpaliłem.

Chwilę po odpaleniu na akumlatorze wskazało mi ok. 6,03 V, później wskazywało 5,84 - 5,86 V.

Między zaciskiem 51 a masą wcześniej wskazywało mi ok. 5,5 - 5,9 V, teraz pokazało mi... Ponad 20 V.

A tego już nie rozumiem. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 22:38, 02 Lis 2013    Temat postu:

A może miernik ci głupieje od zakłóceń?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 8:24, 03 Lis 2013    Temat postu:

Co by go nagle miało zakłócić? Wcześniej pokazywał 5,5 - 5,8 V za każdym razem, na akumlatorze mierzy ok. 5,8 V cały czas, tylko teraz z tym 20 V mu odbiło i nie wiem, o co chodzi...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 16:45, 04 Lis 2013    Temat postu:

Mierniki głupieją od zakłóceń wytwarzanych przez układ zapłonowy. Żeby to wyeliminować musisz odgrodzić miernik od motocykla dużym arkuszem blachy albo użyć miernika analogowego (ze wskazówką).

A jak mierzysz to masz podpięty akumulator do zacisku 51? Bo żeby prawidłowo sprawdzić ładowanie musisz mieć dobrze naładowany i podłączony akumulator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 18:32, 04 Lis 2013    Temat postu:

Jak głupieją, to dlaczego wcześniej nie skakało ponad 20 V? Very Happy

Akumlator, jaki wstawiłem, miał napięcie ciut ponad 6V, czyli prawidłowe. A podłączone jest wszystko wg schematu, bez jakichkolwiek przeróbek, sprawdzone kilka razy. W nowej instalacji błędu nie ma. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 22:28, 04 Lis 2013    Temat postu:

Orlem w elektryce nie jestem ale dozuce swoje 3 grosze.
Jest mozliwe do osiagniecia takie napiecie na naszych pradnicach, aby to zmienic trzeba pomanipulowac ktoras srubka. Ktora to nie wiem, poszukaj w postach, na pewno jest to gdzies opisane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 15:51, 05 Lis 2013    Temat postu:

No niby jest nakrętka od zmiany napięcia... Ale żeby aż tak? Very Happy

Poreguluję to jakoś jeszcze i zobaczę, czy coś da.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 18:09, 05 Lis 2013    Temat postu:

Z miernikami cyfrowymi przy jawie różnie bywa, wystarczy wymienić świecę, albo stanąć z drugiej strony motocykla i już się pieprzy.
Żeby zmniejszyć napięcie musisz poluzować tą nakrętkę i po wyregulowaniu koniecznie zabezpiecz ją przed odkręcaniem farbą albo klejem, bo mi siękiedyś sama poluzowała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin