|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 11:10, 13 Paź 2013 Temat postu: Ładowanie - wyjątkowo marudne ustrojstwo |
|
|
Otóż borykam się z problemem braku ładowania...
Wyczyściłem styki na regulatorze, ustawiłem książkowe przerwy, ładowania brak.
Prądnica daje napięcie ok. 5,7 - 6,1 V.
Nakrętka regulacyjna napięcia na regulatorze? Bez reakcji. Napięcie jest wciąż takie samo.
I pomysłu już nie mam. Ani literatura ani internet nie zabrnął dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 11:42, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko?
Ani słowa nie rozumiem.
Zresztą autor do tłumacza się przyznał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:49, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
na dole masz linki do książki Cichowskiego gdzie to samo jest napisane tylko po Polsku. Prościej nie da się tego wytłumaczyć, przynajmniej ja nie wiem jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 12:36, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli wychodzi na to, że mam rozebrać prądnicę i nią się zająć, tak?
Co nie zmienia faktu, że regulator napięcia ani drgnie, tj. elektromagnes nie przyciąga kotwicy, nic tam się nie rusza, styki nie pracują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:55, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
wychodzi na to że musisz przejrzeć cały układ, posprawdzać uzwojenia wg schematów i powinno być ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 19:58, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie rozlutowała się cewka elektromagnesu odpowiadająca za wyłączanie samoczynne, ta z cienkiego drutu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 21:21, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Powybierałem co najlepsze z obu regulatorów, złożyłem, odpaliłem.
Chwilę po odpaleniu na akumlatorze wskazało mi ok. 6,03 V, później wskazywało 5,84 - 5,86 V.
Między zaciskiem 51 a masą wcześniej wskazywało mi ok. 5,5 - 5,9 V, teraz pokazało mi... Ponad 20 V.
A tego już nie rozumiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 22:38, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
A może miernik ci głupieje od zakłóceń?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 8:24, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Co by go nagle miało zakłócić? Wcześniej pokazywał 5,5 - 5,8 V za każdym razem, na akumlatorze mierzy ok. 5,8 V cały czas, tylko teraz z tym 20 V mu odbiło i nie wiem, o co chodzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 16:45, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Mierniki głupieją od zakłóceń wytwarzanych przez układ zapłonowy. Żeby to wyeliminować musisz odgrodzić miernik od motocykla dużym arkuszem blachy albo użyć miernika analogowego (ze wskazówką).
A jak mierzysz to masz podpięty akumulator do zacisku 51? Bo żeby prawidłowo sprawdzić ładowanie musisz mieć dobrze naładowany i podłączony akumulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pon 18:32, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jak głupieją, to dlaczego wcześniej nie skakało ponad 20 V?
Akumlator, jaki wstawiłem, miał napięcie ciut ponad 6V, czyli prawidłowe. A podłączone jest wszystko wg schematu, bez jakichkolwiek przeróbek, sprawdzone kilka razy. W nowej instalacji błędu nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 22:28, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Orlem w elektryce nie jestem ale dozuce swoje 3 grosze.
Jest mozliwe do osiagniecia takie napiecie na naszych pradnicach, aby to zmienic trzeba pomanipulowac ktoras srubka. Ktora to nie wiem, poszukaj w postach, na pewno jest to gdzies opisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 15:51, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
No niby jest nakrętka od zmiany napięcia... Ale żeby aż tak?
Poreguluję to jakoś jeszcze i zobaczę, czy coś da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 18:09, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Z miernikami cyfrowymi przy jawie różnie bywa, wystarczy wymienić świecę, albo stanąć z drugiej strony motocykla i już się pieprzy.
Żeby zmniejszyć napięcie musisz poluzować tą nakrętkę i po wyregulowaniu koniecznie zabezpiecz ją przed odkręcaniem farbą albo klejem, bo mi siękiedyś sama poluzowała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|