![Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna](default) |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wikings
Pan Henio
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Nie 17:52, 07 Paź 2012 Temat postu: Nowy regulator napięcia MR7V z + na masę, brak ładowania. |
|
|
Witam. Skończylo mi się ładowanie w jawie 250 353 i wstawiłem nowy regulator MR7V + na masę, zgodnie z opisem na forumi. W dalszym ciągu nie ma ładowania. Nie mam zielonego pojęcia gdzie jest problem a elektromechanicy nawet nie chcą zerknąc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 18:49, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Możesz opisać problem dokładniej? Sprawdź podstawowe elementy które mogły paść, tzn. szczotki, ich połączenia, może gdzieś jest kabel urwany, może wirnik ma przebicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wikings
Pan Henio
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Nie 21:36, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wirnik sprawdziłem na komutatorze jest przejście na każdej "kosteczce", przebicia nie ma. Szczotki mają w granicach 20 mm więc jeszcze mogą być, połączenia są w porządku, przewody nie są luźne. jedynie co zrobilem żeby usprawnić montaż to do przewodu rezystora i początku uzwojenia przylutowałem kawałek kabelka bo łatwiej wpiąć pod zacisk M.Wcześniej miałem regulator mechaniczny, orginalny z 57 r i po wyregulowaniu miałem 8,8V i tak chodzilo 2 lata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:58, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
komutator jaki ma kolor? jaka jest rezystancja uzwojenia prądnicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wikings
Pan Henio
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Pon 8:13, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Komutator ma normalny kolor, nie widać żeby gdzies był przegrzany. Znajomy mierzy, chyba oporność i było ok 2 Ohm. Nie wiem czy to o to chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 13:56, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
chodzi o rezystancje obwodu uzwojenia prądnicy, nie wirnika. Prawidłowy powinien mieć coś około 3,2 nie pamiętam dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 14:04, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Podpinam się pod tematykę.
Po odłączeniu ory regulatora i jego podstawy pod które przewody podpiąć elektronika.
Stojan przemagnesowany na "-" na masę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wikings
Pan Henio
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Pon 16:43, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wartości rezystancji można pewnie odszukać. Napiszę wprost, nie mam zielonego pojęcia do czego się podłączyć, co i jak sprawdzić. Jakbyś mógł wypunktować co sprawdzić byłbym wdzięczny.
Mam jeszcze pytanie: Sprawdzając przejście na szczotkach, dotykając blaszki dociskającej szczotkę i obudowę prądnicy na jednej i drugiej jest przejście. Czy to jest normalne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wikings
Pan Henio
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Wto 7:56, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wg wskazówek podanych w powyższym temacie podłączyłem regulator. Chyba małoprawdopodobne żeby regulator był kopnięty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Pią 20:42, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie,
jezeli chcecie podłączyć jakikolwiek nieoryginalny regulator napięcia do jawy 353 to sprawdźcie sobie najpierw czy układ wirnika i stojana pracują prawidłowo i dopiero po tym jak się ma pewność że funkcionuje podłaczcie regulator. Aby to sprawdzić nie trzeba miec nawet miernika elektrycznego.
Jezeli chcecie podłaczyc nowy regulator to rozumiem że stary jest zdemontowany i ten rezystor drutowy też ( on przy nowym regulatorze jest zbędny). Zostaja dwa wyprowadzenia ze szczotek i i dwa z uzwojenia stojana. Jedno wyprowadzenie ze szczotek i ze stojana podłączyć do masy ( szczotka jest na stałe do masy podłaczona) a drugą szczotkę i drugi koniec uzwojenia stojana podłaczyć razem. Jeżeli wszystko jest ok to po zapaleniu silnika pomiędzy szczotkami będzie normalne napięcie (ładowanie) zalezne od predkośąci obrotowej silnika (czyli nieregulowane). Jezeli silnik chodzi (raczej nie wcześniej) to można podpiąć żarówkę i sprawdzić czy się świecie. Jezeli tak to znaczy że tandem wirnik- stojan jest ok. Jeżeli nie zaświeci to znaczy ze się nie wzbudziła. Można wtedy spróbowac na 1sek. podłaczyć biegun dodatni akumulatora do tej szczotki nie masowej ( trochę zaiskrzy ale bez obawy) i powinna się wzbudzić. Jezeli nie - cos jest nie tak.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
![Kierownik zmiany Kierownik zmiany](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1970_2ff_zps42506270.jpg)
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 14:44, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie zakupiłem ten regulator napięcia z 4motor i dostałem wraz z nim instrukcję w języku czeskim, czy ktoś mógłbym mi powiedzieć (jak debilowi ) jak go dokładnie podłączyć? Lub rzucić jakiś schemat
Tak wygląda wraz z instrukcją:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
![Kierownik zmiany Kierownik zmiany](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1970_2ff_zps42506270.jpg)
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 20:49, 16 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Rozkminiłem sobie taki schemacik:
Dobrze pomyślałem, czy coś sknociłem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
![Fachowiec Fachowiec](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1970ff_zpseb10bc88.jpg)
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 134
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Śro 22:24, 17 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Przy takim podłączeniu nic nie uzyskasz , nawet jeden zacisk nie jest dobrze opisany. Tu masz narysowane [link widoczny dla zalogowanych] i poszukaj na forum jest wszystko dokładnie opisane.
Biały z oczkiem na masę
biały bez oczka zacisk szczotki i wzbudzenia D/61
zacisk od prawej drut/ przewód wzbudzenia M
zacisk lewy do akumulatora lub stacyjka 30
Dodatkowo kontrolka podłączona między zacisk D/61 i zacisk 15 stacji czyli po zapłonie.
http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/nowy-regulator-z-na-mase-schemat-podlaczenia,1006-15.html
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Śro 22:37, 17 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
![Kierownik zmiany Kierownik zmiany](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1970_2ff_zps42506270.jpg)
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 17:27, 20 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie NBR teraz już wiem jak to podłączyć Tylko mam jedno pytanie, czy z tą kontrolką ładowania, to nie lepiej będzie przerzucić kabel idący od wtyczki nr 51 na prądnicy do wtyczki nr 30 w stacyjce na styk 15 stacyjki? Czy to w czymś zaszkodzi, bo z tego co się zorientowałem, to między 61, a 51 na prądnicy jest normalne przejście. Z elektroniki jestem laik, dlatego takie pytania zadaje
Ps. Czy napięcie do regulatora moge wziać z przewodu idącego do cewki ze stacyjki (styk 15)?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Sob 18:02, 20 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|