|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 20:49, 24 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Chłopaki mam takie pytanko: jak sie ma schemat podłączenia tego regulatora przedstawiony w tym temacie do schematu instalacji jawy 250? Chodzi mi o kolory kabli: tutaj schemat wg. którego robie instalacje: [link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli chodzi o czerwony to wszystko jasne, idzie on z płytki przerywacza na cewke. Natomiast jeżeli chodzi o kabel czarny i fioletowy ze schematu to powiedzcie mi jak one się mają do kabla zielonego i niebieskiego przedstawionego na tych zdjęciach zamieszczonych przez użytkownika kanioot. Myślę, że kabel zielony z tego zdjęcia powiniennem traktowac jako kabel czarny ze schematu, natomiast kabel niebieski jako fioletowy. Co o tym myślicie? Z góry dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Pon 20:49, 01 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie - a propo rezystora to czy przypadkiem nie jest tak, że podłączając elektroniczny regulator rezystor zupełnie wywalamy?? Bo przecież opornik (czyli rezystor) zapewne jest już w regulatorze wbudowany?? Tak też sugeruje kolega Władek, którego wypowiedz cytuje w temacie "Rozmagnetyzowanie prądnicy" http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/rozmagnetyzowanie-pradnicy,263.html cytuje Longer.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Pon 20:50, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Pon 11:47, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jakiś czas temu założyłem regulator elektroniczny i wszystko działa bdb. Mogę też odpowiedzieć na pytanie Gustawa odnośnie palenia na popych. Co prawda nie pchałem mojej Jawy, ale wykorzystałem do celów doświadczalnych niewielką górkę. Przełączyłem stacyjkę w odpowiednią pozycję i odpaliła bez najmniejszych problemów. Paliłem na 2 biegu, ale wydaje mi się, że 3 będzie lepszy, bo na 2 na moment zablokowało mi koło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vwir
Pan Henio
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:35, 03 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Założyłem elektroniczny regulator, też z plusem na masę ale inny, niż tutaj pisaliście. Kupiłem na 4motor. Też czeski i też pasuje idealnie w miejsce oryginalnego. Obudowa jednak nie jest ryflowana tylko płaska. Schemat połączeń jest ciut inny, niż w tym który Wy montowaliście i na moim schemacie nie ma już w ogóle ujętego rezystora (to czarne kółko z nawiniętym drutem). W takim razie zrobiłem zgodnie ze schematem i wyrzuciłem ten rezystor. Regulator działa idealnie, napięcie 6,8-7,2V w zależności od obciążenia i obrotów silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lolek150193
Pan Henio
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Czw 11:40, 07 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Witam. Dołączę się do tematu. Niedawno zakupiłem do jawy 250/353 czeski elektroniczny regulator napięcia z + na masę. Posiada on 4 wejścia o oznaczeniach: -B/51 ; -D/61 ; M, wychodzi z niego także czerwony kabel z oczkiem.
Do regulatora został dołączony schemat montażu i instrukcja lecz wszystko jest w języku czeskim. Na forum szukałem już informacji o tym regulatorze, lecz nic nie znalazłem. Byłbym bardzo wdzięczny, jeżeli ktoś w prosty sposób mógłby napisać lub zamieścić jakieś zdjęcie które kable z prądnicy należy podpiąć do tego urządzenia. Może się to przydać zarówno mnie, jak i innym posiadaczom, którzy zakupili taki regulator. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lolek150193 dnia Czw 11:45, 07 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:44, 07 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
jeśli masz regulator ten co w temacie to podeślij skan instrukcji, postaram sie zrobić jakiś schemat dla innych bo zdjęcia z pierwszej strony niestety ale wygasły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lolek150193
Pan Henio
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Pią 9:32, 08 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Witam. Dołączam zdjęcia regulatora i schematu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz parę zdjęć prądnicy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lolek150193
Pan Henio
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Pon 20:22, 11 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba żaden nie posiada takiego regulatora i nie potrafi pomóc w podłączeniu go. Będę musiał chyba gdzieś indziej szukać pomocy, bo tutaj żaden się nie odezwie. Dziękuję. Dobranoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pon 21:18, 11 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Czerwony przewód z oczkiem to ,,masa,,
[link widoczny dla zalogowanych]
może teraz będzie łatwiej ? Połączenia z + i - na masie
Moim zdaniem lepiej jest kupić regulator APE z minus na masie około 36 zł dedykowany do jawy.
Schemat bez zmian i mieści się w miejscu starego regulatora dodatkowo można wyregulować napięcie ładowania.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lolek150193
Pan Henio
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Wto 8:38, 12 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za pomoc. O to mi chodziło. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 13:21, 13 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Proszę was o pomoc przyszedł mi regulator napięcia z sklepu 4motor i nie mam całkowitej pewności jak to podłączyć a nie chce nic zepsuć wiec pisze tutaj prosząc o pomoc mój regulator wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ręczyny z internetów od pana NRB:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wywnioskowałem z nich i podłączyłem tak do gniazda 61 podłączyłem punkt wspólny od szczotki wirnika i wzbudzenia ( były one razem skręcone wiec myślę że to jest dobrze ) żółty kabelek
Następnie do gniazda M podłączyłem kabelek który został wolny po wywaleniu rezystora taki czarny który łączył się z jednym miejscem w stojanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Całkowicie wywaliłem opornik z takim cienkim żółtym drutem .
Do gniazda B/51 mam podłączyć akumulator z - wiec z stacyjki musze wyjąć ten kabel czy po prostu połączyć gdzieś pod bakiem z tym i poprowadzić do tego gniazda czy odłączyć od stacyjki i wpiąć do gniazda B/51 ?
Co z kablem z klaksonu który wchodzi do silnika mam je wpiąć do regulatora razem z kablem z akumulatora do gniazda B/51 ??
Czy masa może być w ten sposób podlączona z regulatora ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla ułatwienia załączam mój schemat instalacji :
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę was o pomoc chce to poskładać . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16:53, 13 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Masa może być taka ale poprowadź jeszcze bezpośrednio kablem prosto z akumulatora
Do silnika nie idzie żaden kabel od klaksonu.
Prądnice masz dobrze połączoną
Przewód 51 musi iść bezpośrednio na stacyjkę. Przewód minimum 2,5 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:33, 24 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem taki jak niżej. Jeszcze go nie miałem okazji podłączać, szkoda, że instrukcja tylko po czesku.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:24, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
ostatnio podłączałem regulator ten z jawaczęści.pl według opisu kolegi kanioot
niestety po podłączeniu nie było ładowania a nawet nie było prądu na szczotkach (miernik pokazywał tyle ile było na akumulatorze)
chciał bym tutaj zweryfikować moje podłączenie
Na początek wyraźny schemat delikatnym tłumaczeniem
[link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj zdjęcie stojana od środka może komuś pomorze w odnalezieniu szczotki plusowej i minusowej
[link widoczny dla zalogowanych]
ogólnie ze stojana wychodzą 4 kable
1 minus ze szczotki (przykręciłem zarobione kółko pod śrubkę od szczotki)
2i3 łączą się razem jeden z nich to kabelek z tej cewki/opornika a drugi to najprawdopodobniej pocżatek albo koniec uzwojenia stojana (umnie na zdjęciu zaznaczony jako 2)
4 kabelek to albo początek albo koniec uzwojenia stojana (umnie na zdjęciu zaznaczony jako 1)
[link widoczny dla zalogowanych]
proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tych kabelków z wnętrza stojana który to początek a który koniec i czy podłączenie z pierwszej strony tematu według kolegi kanioot jest poprawne i czy w tym przypadku cewka z wnętrza stojana zostaje czy odkręcamy
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:10, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
do zacisku M podepnij ten kabelek co jest zlutowany razem z tą małą cewką a cewkę odłącz.
Kabel minus ze szczotki do 61 i drugi przewód uzwojenia też do 61.
51 poprowadzić do stacyjki (do styku 30)
kontrolka do 61 i do styku 54 na stacyjce (ten który daje napięcie na cewkę zapłonową po włożeniu kluczyka)
no i pamiętaj o dobrym zmasowaniu regulatora!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 18:13, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|