|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:15, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Mam wyeliminować cewkę całkowicie a co z kabelkiem ktory idzie do cewki pociągnąć go do zacisku M czy usuwając cewkek zostaje tylko kabelek z uzwojenia stojana ?
co do ko kontrolki ładowania to raczej jej nie mam jest tylko od biegu neutralnego na amperomierzu
dziekuje za odpowoedz bardzo mi to pomoglo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pon 16:53, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego kurcze trochę logiki!
Żadnych kabli nie zmieniasz przy prądnicy. Jeden idzie do zacisku 30 a drugi do 61 czyli do kontrolki ładowania, koniec kropka.
Przy prądnicy jeśli miałeś stara instalacje to do starego regulatora wszystko było podłączone tak samo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk konin
Czeladnik
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:22, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego zadalem to pytanie bo nie wiedziałem w jaki sposob jest podlaczona ta cewka teraz juz wiem ze jeden koniec drutu na cewce jest przykrecony do obudowy stojana a drugi jest zlutowany razem z kablem od uzwojenia.
pozbylem sie tej cewki podłączyłem według wskazówek a ładowania jak nie bylo tak nie ma,
pozostaje jeszcze tylko wzbudzić pradnice podłączająć napięcie na szczotki tak jak silnik elektryczny
Edit:
próbowałem dzisiaj wzbudzic pradnice wyciągnąłem z zacisku M kabelek z uzwojenia w stojana i podłączyłem do niego na chwile minus z akumulatora teraz gdy odpale Jawe na szczotkach pojawia sie napięcie ok 0.60V a na klemach tyle ile ma akumulator ok 6.10V
czyli ładowania brak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk konin dnia Wto 16:31, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Pią 6:26, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Masz regulator z plusem na masie, a jeśli podałeś na M minus, to przemagnesowałeś stojan na minus na masie. Do M musisz podać plus z akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endrju057
Pan Henio
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:37, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witam, mam Jawę 353/03 z 57r.i też mam problemy z ładowaniem, po wejściu na obroty ( oryginalny nowy regler ) kotwiczka nie zwiera się z cewką, jak zrobię to mechanicznie to amperomierz na baku wychyla się maksymalnie w lewo na -8. regler nie reaguje na regulację, jest dokładnie przeczyszczony. Pytania dla wyjadaczy:
1. gdzie mam podłączyć cienki kabelek z opornika ? (stary był podłączony na łącze 51 a według schematu powinien być na prawym zewnętrznym styku na przeciwko złącza 61 (patrząc z góry na regler)
2.skąd mam wiedzieć czy moja Jawa ma + na masę czy odwrotnie, skoro na schematach czeskich i polskich raz jest + na masę, raz minus. Dla ułatwienia podam że patrząc z góry na zabudowaną w silniku prądnicę szczotka po prawej jest podpięta do masy, a po lewej do styku 61 a aku podpiąłem z + na masę.
Chciałbym zachować Jawę w oryginale, ale chyba kupię elektroniczny regulator. Pytanie czy z + na masę ???
Na prądach za bardzo się nie znam, potrafię podłączyć regler według schematu, ale nie działa. Czekam na wskazówki .
Jeżeli ktoś mieszka blisko Tarnowskich Gór to zapraszam serdecznie !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endrju057
Pan Henio
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:41, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
dodam że kabelek z opornika przełożyłem z łącza 51 na prawe łącze na przeciwko łącza 61 zgodnie ze schematem i nadal to samo.
Podjąłem decyzję i przerabiam na elektroniczny regulator, pytanie pozostaje czy kupić z + na masę.
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Endrju057 dnia Wto 12:43, 25 Sie 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:30, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
kup regulator APE z minusem na mase i podłącz wszystko jak byś miał minus na masie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endrju057
Pan Henio
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:35, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Do Jawora, dzięki za poradę, sory że zapytam dlaczego z minusem na masę i jak podłączę go to akumulator również minus na masę ? Pytam bo w prądach nie jestem mocny. Znalazłem Twój post z lipca 2011r.
http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/potrzebna-pomoc-przy-pradnicy,1964.html
pytanie: akumulator jest podłączony z + czy - na masie na tym schemacie ? i przewód z amperomierza 51 jest podpięty do reglera na 61. Tak ma być ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Endrju057 dnia Czw 11:40, 27 Sie 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:46, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
zawsze jak jest mechaniczny regler to jest + na masie (akumulator też + na masie). 61 do 61 i 51 do 51 w schemacie jest coś skopane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Śro 22:31, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Odnośnie oznaczeń na regulatorach napięcia ,jeśli występują oznaczenia z minusem czyli -D -B to zawsze jest plus na masie jeśli bez D B to minus na masie.
Prądnice z mechanicznym regulatorem bez problemów można przebiegunować na plus i minus na masie więc często są problemy z ładowaniem jeśli ktoś pomylił zaciski akumulatora. Podłączając regulator APE obecnej produkcji z regulacja napięcia ładowania pomyłka podłączenia akumulatora nie powinna uszkodzić regulatora.
http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/identyfikacja-pradnicy,4453.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Czw 11:46, 27 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Endrju057 jak nie zależy ci na oryginale to proponuję Ci abyś przerobił całą prądnicę w układ CDI.
problem jest tylko taki że musisz mieć tokarza który podstawę wytoczy i trzeba poświecić wirnik (ja tak zrobiłem) koszt za części ok 100 zetów + twoja i tokarza robocizna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endrju057
Pan Henio
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:51, 27 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
czytam szukam i znalazłem:
http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/potrzebna-pomoc-przy-pradnicy,1964.html
radzisz APE z minusem na masę a innemu koledze odwrotnie. Nie ogarniam.
Jestem cholernie uparty, rozebrałem regler mechaniczny, przeczyściłem go, jutro sprawdzę prądnicę, wymieniłem szczotki na nowe i będę próbował wszystko złożyć , odpalić i zobaczymy co z tego będzie. Ponawiam pytanie: czy cienki kabelek z opornika podpiąć na styk 51 ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Endrju057 dnia Czw 14:37, 27 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:43, 27 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
jak zerkniesz dobrze na schemat to ten opornik podpina się do regulatora. Sprawdź czy nie jest przerwany.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:23, 19 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Koledzy podłączam taki sam regulator, dla którego schemat zrobił NBR, czyli ten: [link widoczny dla zalogowanych], ale mam kila pytań.
1. Czy pod zacisk 51 (zdjęcie), który jest przykręcony do prądnicy ma iść jakiś kabel (z prądnicy lub instalacji), czy on zostaje wolny tak samo jak ten zacisk 61 na prądnicy?
2. Czy pod B/51 mogę podłączyć minus bezpośrednio z akumulatora, czy jednak przez stacyjkę?
3. Co zrobić z przewodem, który oryginalnie idzie ze styku 30 stacyjki, do tego zacisku 51 na prądnicy (zdjęcie). Potrzebny jest, czy do wywalenia?
Co do 1. to chodzi mi o ten zacisk:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Śro 21:35, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Śro 19:04, 26 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Cyt. 3. Co zrobić z przewodem, który oryginalnie idzie ze styku 30 stacyjki, do tego zacisku 51 na prądnicy (zdjęcie). Potrzebny jest, czy do wywalenia?
-masz na schemacie podłączasz do regulatora zacisk 51
Zacisk 61 zwany też zaciskiem D prądnicy czyli wspólny zacisk szczotki i uzwojenia wzbudzenia podłączasz do zacisku D-61 regulatora - masz na schemacie D i 61 to to samo
Wolny przewód (drut w emalii) który był przylutowany do zacisku w mechanicznym regulatorze i podłączony do opornicy taka cewka wewnątrz stojana mocowana śrubą M4 którą trzeba wywalić nazywamy zaciskiem M i podłączamy do zacisku M w regulatorze -masz na rysunku
dodatkowo podłączamy zacisk masy w regulatorze do obudowy np. silnika i UWAGA kontrolkę ładowania bez której ładowania nie będzie -czyli zacisk d-61 -żarówka i dowolny zacisk w stacyjce gdzie pojawia się napięcie po zapłonie -jest na rysunku
Jeśli ładowania nadal nie będzie to trzeba (namagnesować )
Oryginalny przewód (gdy pozbywasz się mechanicznego regulatora) między zaciskami 61 prądnicy i 61 stacyjki odłączasz z dwóch stron i możesz go wykorzystać jako przewód do kontrolki ładowania bez dodatkowych przeróbek -przy silniku do zacisku D-61 przy stacyjce podłączasz do wolnego końca kontrolkę a drugiego plus po zapłonie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Śro 19:15, 26 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|