Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpalanie silnika od Jawy 250.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrgredowski
Pan Henio



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:00, 29 Cze 2009    Temat postu: Odpalanie silnika od Jawy 250.

Witam!
Temat ten podciągam pod problemy z elektryką, ponieważ mam właśnie chyba z nią problem. Silnik kupiłem na wiosnę na allegro jako sprawny - sprzedawca twierdził że go odpalał. Mam nie tyle jawę co velorexa ale nie jest to w tym przypadku istotne. Pytanie jakie chciałbym zadać to - co potrzebuję do odpalenia silnika od Jawy 250?

# mam włożony silnik w ramę;
# nowy gaźnik założony, z filtrem powietrza takim okrągłym przypominającym słońce - z taką okrągła zasuwką ;], (benzyna zmieszana z olejem w odpowieniej proporcji);
#cewka zapłonowa 6V podłączona z wyjścia oznaczonego jako '1' pod prądnicę w odpowiednim miejscu, od drugiego wyjścia oznaczonego jako '15' jest pociągnięty kabel jako masa do ramy (nie wiem czy tak się powinno zrobić) - może cewka jest niesprawna - po podłączeniu miernika do cewki i ustawieniu go do 20V miernik wskazuje 0.00 - możliwe że tak powinno być, nie wiem;
#świeca, fajka i przewód do świecy zostały dziś zakupione i założone, przewód od świecy wchodzi w cewkę;
#silnik jest - tak mi się wydaje, na luzie, jednak podczas kopania zębatka kręci się

*nie założone są tłumiki ani kolanka;
*nie mam regulatora napięcia 6v - został przeze mnie zamówiony i na dniach powinien przyjść pocztą;
*nie mam akumulatora - słyszałem o jawach że do odpalenia konieczny jest akumulator 6v do instalacji 6v - jeśli akumulator jest niezbędny to może użyć 12v żeby sprawdzić czy jest iskra - jeśli tak to jak go podłączyć;
- przez którąś z tych trzech ostatnich rzeczy nie chciałby odpalić?

Podczas kopania nie ma iskry z cylindra do świecy.

Chodzi mi tylko o to żeby ktoś przedstawił mi jak mam przygotować silnik do odpalenia, udzielił rad.

Pozdrawiam Piotr Grędowski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 20:04, 29 Cze 2009    Temat postu:

przede wszystkim źle podłączona cewka: jeden kabel idzie od prądnicy (przerywacza) dając sygnał kiedy ma być iskra, drugi kabel idzie od stacyjki (na krótko z akumulatora) z bieguna dodatniego.
Założenie tłumików może ułatwić odpalenie, bo biorą udział w prawidłowym napełnianiu cylindra mieszanką.
Regulator napięcia potrzebny jest do ładowania nie do iskry.
Jeżeli masz zamiar tylko sprawdzić czy jest iskra to zmień cewkę na 12V i możesz próbować na 12V aku. Teoretycznie stare Jawy można odpalać bez akumulatora pod warunkiem posiadania oryginalnej prądnicy z nie spaloną ceweczką, ale trzeba mocno pchać Wink
to czy jest na luzie czy nie nie ma większego znaczenia, można wcisnąć sprzęgło.
Jak uzyskasz iskrę na świecy, a nie będzie chciał zapalić alej trocha paliwa strzykawką pod świece, jeżeli wtedy zapali to gaźnik do regulacji
Sprawdź ustawienie zapłonu!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Pon 20:10, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrgredowski
Pan Henio



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:08, 29 Cze 2009    Temat postu:

Jutro pojadę i postaram się kupić akumulator 6V.
Mam dwie cewki 6V, nie mam pewności co do działania żadnej z nich ponieważ widać, że są już leciwe ale z oboma będę próbował.
Nie mam stacyjki - wydaje mi się, że nie powinno być to problemem ale jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
Jako że nie mam zbytniego doświadczenia we wszelkich działaniach związanych z elektryką - jak podłączyć akumulator? Od czego ma odchodzić masa - i do czego - do ramy, do silnika?

>>>to czy jest na luzie czy nie nie ma większego znaczenia, można wcisnąć
>>>sprzęgło.

Otóż ze sprzęgłem mam inny mały problem ;] i nie bardzo na razie mogę je wcisnąć, więc wydaje mi się, że to czy jest na luzie w moim przypadku będzie miało znaczenie.

Niestety nie mam żadnej elektryki poprowadzonej w Velorexie.

Dzięki za dotychczasową pomoc i czekam na kolejne wskazówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 22:38, 02 Lip 2009    Temat postu:

do samego odpalenia nie ma znaczenia jak podlaczysz aku, znaczenie będzie miec gdy będziesz robic ładowanie, oznaczenie czy + czy - na masę jest na prądnicy

nie zakładaj na razie łańcucha to nie będzie sie wysilac na kręcenie kołem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin