|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrgredowski
Pan Henio
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:00, 29 Cze 2009 Temat postu: Odpalanie silnika od Jawy 250. |
|
|
Witam!
Temat ten podciągam pod problemy z elektryką, ponieważ mam właśnie chyba z nią problem. Silnik kupiłem na wiosnę na allegro jako sprawny - sprzedawca twierdził że go odpalał. Mam nie tyle jawę co velorexa ale nie jest to w tym przypadku istotne. Pytanie jakie chciałbym zadać to - co potrzebuję do odpalenia silnika od Jawy 250?
# mam włożony silnik w ramę;
# nowy gaźnik założony, z filtrem powietrza takim okrągłym przypominającym słońce - z taką okrągła zasuwką ;], (benzyna zmieszana z olejem w odpowieniej proporcji);
#cewka zapłonowa 6V podłączona z wyjścia oznaczonego jako '1' pod prądnicę w odpowiednim miejscu, od drugiego wyjścia oznaczonego jako '15' jest pociągnięty kabel jako masa do ramy (nie wiem czy tak się powinno zrobić) - może cewka jest niesprawna - po podłączeniu miernika do cewki i ustawieniu go do 20V miernik wskazuje 0.00 - możliwe że tak powinno być, nie wiem;
#świeca, fajka i przewód do świecy zostały dziś zakupione i założone, przewód od świecy wchodzi w cewkę;
#silnik jest - tak mi się wydaje, na luzie, jednak podczas kopania zębatka kręci się
*nie założone są tłumiki ani kolanka;
*nie mam regulatora napięcia 6v - został przeze mnie zamówiony i na dniach powinien przyjść pocztą;
*nie mam akumulatora - słyszałem o jawach że do odpalenia konieczny jest akumulator 6v do instalacji 6v - jeśli akumulator jest niezbędny to może użyć 12v żeby sprawdzić czy jest iskra - jeśli tak to jak go podłączyć;
- przez którąś z tych trzech ostatnich rzeczy nie chciałby odpalić?
Podczas kopania nie ma iskry z cylindra do świecy.
Chodzi mi tylko o to żeby ktoś przedstawił mi jak mam przygotować silnik do odpalenia, udzielił rad.
Pozdrawiam Piotr Grędowski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pon 20:04, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
przede wszystkim źle podłączona cewka: jeden kabel idzie od prądnicy (przerywacza) dając sygnał kiedy ma być iskra, drugi kabel idzie od stacyjki (na krótko z akumulatora) z bieguna dodatniego.
Założenie tłumików może ułatwić odpalenie, bo biorą udział w prawidłowym napełnianiu cylindra mieszanką.
Regulator napięcia potrzebny jest do ładowania nie do iskry.
Jeżeli masz zamiar tylko sprawdzić czy jest iskra to zmień cewkę na 12V i możesz próbować na 12V aku. Teoretycznie stare Jawy można odpalać bez akumulatora pod warunkiem posiadania oryginalnej prądnicy z nie spaloną ceweczką, ale trzeba mocno pchać
to czy jest na luzie czy nie nie ma większego znaczenia, można wcisnąć sprzęgło.
Jak uzyskasz iskrę na świecy, a nie będzie chciał zapalić alej trocha paliwa strzykawką pod świece, jeżeli wtedy zapali to gaźnik do regulacji
Sprawdź ustawienie zapłonu!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Pon 20:10, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrgredowski
Pan Henio
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:08, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jutro pojadę i postaram się kupić akumulator 6V.
Mam dwie cewki 6V, nie mam pewności co do działania żadnej z nich ponieważ widać, że są już leciwe ale z oboma będę próbował.
Nie mam stacyjki - wydaje mi się, że nie powinno być to problemem ale jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
Jako że nie mam zbytniego doświadczenia we wszelkich działaniach związanych z elektryką - jak podłączyć akumulator? Od czego ma odchodzić masa - i do czego - do ramy, do silnika?
>>>to czy jest na luzie czy nie nie ma większego znaczenia, można wcisnąć
>>>sprzęgło.
Otóż ze sprzęgłem mam inny mały problem ;] i nie bardzo na razie mogę je wcisnąć, więc wydaje mi się, że to czy jest na luzie w moim przypadku będzie miało znaczenie.
Niestety nie mam żadnej elektryki poprowadzonej w Velorexie.
Dzięki za dotychczasową pomoc i czekam na kolejne wskazówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 22:38, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
do samego odpalenia nie ma znaczenia jak podlaczysz aku, znaczenie będzie miec gdy będziesz robic ładowanie, oznaczenie czy + czy - na masę jest na prądnicy
nie zakładaj na razie łańcucha to nie będzie sie wysilac na kręcenie kołem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|