|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 17:55, 18 Kwi 2016 Temat postu: Prąd na całym silniku |
|
|
Mam dosyć dziwny problem odnośnie cewki i zapłonu (brak iskry). Instalacje mam podłączoną tak jak w schemacie wg katalogu. Przed włączeniem zapłonu na silniku nie ma żadnego ładunku i podłączając kabel masowy (plus z akumulatora) nic się nie dzieje, jednak jak włączę zapłon, to wtedy na całym silniku jest jakiś prąd i próba podłączenia masy do niego powoduje iskrzenie, a z tego co wiem, to na silniku powinna być jedynie masa (chyba, że źle myślę, to mnie poprawcie, bo nie znam się za bardzo na elektryce)
PS. Jeżeli odłączę kabel przerywacza, to na silniku nie ma żadnego prądu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Pon 20:12, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:42, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
w takim razie może masz nieodizolowany przerywacz od masy motocykla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 21:54, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Chodzi Ci o izolację na tym kołku, na którym umieszczony jest przerywacz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Wto 8:45, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zrób test z odłączonym przerywaczem. Tzn kabel który idzie do przerywacza odłącz od niego, zwieraj i rozwieraj do masy silnika. Powinna pojawić się iskra w momencie gdy rozwierasz obwód. Jeżeli nie to sprawdź czy na cewce WN masz napięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 19:23, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem i prąd ucieka na masę silnika w momencie, gdy młoteczek z kowadełkiem się stykają, a gdy je rozewrę to wtedy na silniku jest tylko masa. W którym miejscu może być przeskok prądu przy takich objawach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Wto 20:09, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Masz dobrze podpiętą cewkę WN? W sensie jeden kabel do stacyjki, drugi do przerywacza? Jaki prąd płynie przy tym niby zwarciu? Może lekko iskrzeć, bezpiecznik pali? Robiłeś tak jak pisałem post wyżej? Iskra na świecy się pojawiła?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Wto 20:10, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 21:11, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Cewka daje iskrę, przynajmniej podczas sprawdzania podłączenia wg tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=nWzgj8puZBU. Cewke podłączam, tak jak piszesz. Twoje podłączenie sprawdzę jutro, albo pojutrze. Co do prądu, to podłączając żarówkę 6v na kablu, który idzie od stacyjki, to żarówka się ładnie zapala, ale podłączając ją do kabla, który idzie do przerywacza, to już tylko iskrzy, tak samo jak próbuje dać masę na silnik w momencie połączonego przerywacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 14:50, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Silnik ma słabą masę. Musisz zdrapać lakier przy śrubie mocującej silnik do ramy, albo gdzieś umieścić dodatkowy kabel który doprowadzi masę do silnika, ramy i akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Śro 19:29, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Kondensator odpowiada za prawidłową iskrę na wysokich obrotach. Masz czyste styki przerywacza? Nowy, czy używany? Może styki nadpalone? Muczos ma rację, sprawdź tą masę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Śro 19:30, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:08, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Styki przeczyściłem tylko benzyną ekstrakcyjną, więc mogą mieć jeszcze zabrudzenia. Przerywacz używany, ten na którym jawa wcześniej jeździła. Masa jest idealna, bo podłączana kablem prosto do silnika z akumulatora. Czyli zepsuty kondensator nie będzie powodował takiego iskrzenia, tylko problemy na wysokich obrotach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 21:11, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A da się odpalić silnik? Przy takim rozwieraniu przerywacza palcami może występować jakieś tam iskrzenie. Kiedy pada kondensator to iskra na świecy jest słaba i ma czerwony kolor. Przeważnie da się uruchomić silnik, ale po zagrzaniu przestaje chodzić na wyższych obrotach, kicha, aż w końcu zdycha całkiem i odpala dopiero po ostygnięciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lentek91
Kierownik zmiany
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:13, 20 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Odpalić spróbuję w ciągu tygodnia i się okaże jak działa, ale iskra ma idealnie niebieski kolor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 7:06, 27 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Cześć, wszystkim.
Podpinam się pod ten temat. Mam nadzieję że nadaje się.
Wiec tak. Kiedy mam zdjętą pokrywę zapłonu w jawie 250 to mam iskrę moplik fajnie zapalo. Jak zakładam pokrywę w jej maksymalnym doleganiu, moplik gaśnie. Gdy lekko odpuszczę pokrywę od silnika znów zapali. Masakra. Dodam od razu, że nie mam poprowadzonego dodatkowego kabla z masy akumulatora tz + na silnik . Powód ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|