Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerobienie prądnicy z 6V na 12V.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:36, 06 Sty 2014    Temat postu:

Z alternatorem jest więcej zabawy niż Ci się wydaje. Trzeba frezować boczną pokrywę silnika, wytoczyć odpowiedni adapter pod alternator i wirnik. Za to zapłacisz u tokarza jakie 150 zł jak nic. Dolicz alternator, regulator napięcia, prostownik itp itd i sam podlicz sobie czy gra jest warta świeczki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 14:06, 07 Sty 2014    Temat postu:

usystematyzujmy

Czyli 350 i 175 to te same stojany?
Natomiast jak z wirnikami są te same 175,250,350?


ok to będzie 12v ma altek, natomiast prądnice sa tylko 6v czy były tez 12?

To nie wiem, gdzie widziałem 104A może na alternatorze...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xeper dnia Wto 14:31, 07 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:52, 07 Sty 2014    Temat postu:

jest prądnica 6v, nie ma prądnicy 12v

Prądnica i wirnik z nowszej Cz 350 pasuje bez przerabiania. Wirnik jest prawdopodobnie taki sam jak w starych kivackach choć nie jestem na 100 pewny.

Więcej szukaj na forum w dziale elektryka jest wszystko napisane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 14:53, 07 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 15:30, 07 Sty 2014    Temat postu:

W nowszych Cz grubość drutu jest grubsza. Praktycznie można je wymieniać i nic sie nie powinno stać. Ja mam stojan od Cz 350 6V a wirnik od 250- tki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 14:07, 08 Sty 2014    Temat postu:

Stojnan 6v 104A, i o co chodzi?



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 15:53, 08 Sty 2014    Temat postu:

To jest chyba oznaczenie typu prądnicy, w starych była tabliczka na której pisało 6v 45W w tych jest podane tylko napięcie i typ.

Dodam od siebie że standardowa prądnica wystarcza w zupełności nawet jak cały czas używa się świateł (mam 25/25W w przednim reflektorze). Nigdy mi nie brakło prądu, nawet kompletnie rozładowany akumulator dała radę naładować po odpaleniu na popych. Jak nie masz zamiaru montować kierunkowskazów, halogenów itp to nie ma po co sobie głowy zawracać zmianą prądnicy bo oryginalna jest dobra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 20:41, 08 Sty 2014    Temat postu:

Ja również w jednej jawie mam oryginał i śmigam aż miło Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:34, 08 Sty 2014    Temat postu:

Cały trick tkwi w regulatorze czyli jego ustawieniu ale co jest też bardzo ważne dobrej kondycji platynek (odpowiedniego wyszlifowania lub jeśli to konieczne wlutowania nowych).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Śro 21:36, 08 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:47, 08 Sty 2014    Temat postu:

No niestety akurat elektrownia w Jawie nienawidzi niechlujstwa i prowizorki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin