|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarekb
Czeladnik
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 23:20, 03 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
czyli w tym tyg jade po aku tylko innej firmy bo ten mi sie nie nasluzyl i zmieniam zarowke na 25w
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarekb
Czeladnik
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 16:30, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jeszcze mam pytanko, jaki aku kupic zeby byl dobry? moze tym razem zelowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 18:25, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
polecam Exide, mam już 3 lata i uważam że nie ma sensu wywalać kroci na akuś, wg można co rok nawet kupować te po 50zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 21:15, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Exide dosć wytrzymałe są. Z Vartą to różnie się trafia, szwagier w Simsonie już długo ma i nic się nie dzieje, a bratu padł tydzień po gwarancji. Najtańsze wytrzymują ok roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarekb
Czeladnik
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 21:06, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Juz jestem po zakupie nowego aku exide. Jawa chodzi pieknie i na swiatlach wreszcie moge jezdzic tylko ze teraz ladowanie mam chyba za duze bo jak przylozylem miernik na zapalonym moto to pokazuje miedzy 10a 11 amper
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 21:32, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie mierz natężenia tylko napięcie na akumulatorze. Po zgaśnięciu kontrolki ładowania sprawdź napięcie na akumulatorze. Ma wynosić około 7,4
Amperaż zależy od poboru. Za mocne żarówki chyba masz albo akumulator nie naładowałeś w pełni. Nie polecam przekraczać 10A bo się usmaży prądnica.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Śro 21:32, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Sob 11:38, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Witam. Prądnica JAWY 6V w zupełności wystarcza do jazdy na światłach i ładowania akumulatora. U mnie w reflektorze 45W i reszta żarówek zgodnie z zaleceniem przepisów. Przerabiając temat prądnicy i regulatorów napięcia wnioskuję że zastosowanie regulatora firmy APE i jego cena około 36zł. jest dobrym rozwiązaniem.
Regulator mieści się w miejscu starego mechanicznego,należy tylko odłączyć cewkę (opornicę) od uzwojenia stojana ,reszta bez zmian. Mam aku żelowe od UPS 6V 4.5Ah założone na próbę i od pół roku jest ok ,napięcie ładowania ustawione na 7.18V max 7,2V, Oczywiście prądnicę trzeba przystosować do pracy z ( - ) na masie. Wskazania amperomierza jeśli takowy mamy powinny oscylować w okolicy zera podczas jazdy , na minus przy zgaszonym silniku przy włączonym zapłonie lub światłach i na plus podczas doładowywania akumulatora do wartości znamionowej. Zdziwiłem się czytając posty że kolegom pokazywało ładowanie na poziomie +10A !
Świadczy to o zwarciu lub uszkodzeniu akumulatora lub wysokim napięciu ładowania
Nie polecam pomiarów na zaciskach samej prądnicy miernikiem cyfrowym tylko na zaciskach aku, Można dołożyć kondensator przeciwzakłóceniowy przy cewce zapłonowej (zacisk zasilania i masa) ustąpią objawy przekłamań pomiarów napięcia miernikami cyfrowymi. Na koniec kilka słów o przewodach wszystkie prądowe minimum 4 mm2 Kontrolkę ładowania można sprytnie umieścić w liczniku pomiędzy żarówkami podświetlenia ,dobrze widać i nie psujemy wyglądu naszej jawy Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13:59, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Zdziwiłem się czytając posty że kolegom pokazywało ładowanie na poziomie +10A !
Świadczy to o zwarciu lub uszkodzeniu akumulatora lub wysokim napięciu ładowania |
Weź pod uwagę że pomiar mógł być robiony przy włączonych światłach dlatego pokazało ponad 10A.
Radzę też założyć taki bezpiecznik, inaczej zjaramy prądnice.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 14:00, 05 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Sob 15:50, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Wszystko się zgadza ,może mało dokładnie napisałem że chodzi o amperomierz w stacyjce ,jeśli wszystko jest OK to wskazówka oscyluje około zera. Prąd płynący z prądnicy nominalnie nie powinien przekraczać 8A (oświetlenie + ładowanie+zapłon)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|