|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xeper
Fachowiec
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 5:08, 27 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak sie domyśliłem że szczotka ma być do masy, jest jakieś specjalne miejsce na to ( albo dobre miejsce)?
I kontrolkę do wzbudzenia na regulatorze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 18:51, 28 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jest miejsce do przykręcenia szczotki.
Cytat: | I kontrolkę do wzbudzenia na regulatorze? |
Nie, do -6v
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 19:25, 29 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 21:37, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie, albo coś schrzaniłem albo coś popsułem....
W tym temacie pytałem się o regulator do mojej prądnicy. http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/identyfikacja-pradnicy,4453.html
zakupiłem regulator i podłączyłem go do prądnicy zgodnie z tym schematem z tego tematu. W związku z tym że nie mam instalacji elektrycznej musiałem wprowadzić małą modyfikację + z akumulatora podłączyłem do złącza +6V na regulatorze i podłączyłem do tego przewód od cewki wysokiego napięcia. Spodziewałem się że po odpaleniu motocykla po odłączeniu akumulatora motocykl będzie nadal pracował, a tu lipa. NIe ma prądu na złączu +6V z regulatora. Niestety po tym zabiegu podanie masy na wzbudzenie prądnicy nie powoduje już wzrostu napięcia na wyjściu z prądnicy, tak jak było to przedtem. Co spieprzyłem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:05, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
dałeś masę bezpośrednio z akumulatora na wzbudzenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 22:07, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
z bloku silnika, dla sprawdzenia samej prądnicy, bez podłączonego regulatora. ale teraz sie zastanawiam czy przedtem podawałem masę czy +6v, nie pamiętam jak miałem podłączony akumulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:39, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
odłącz prądnice i zrób kilka pomiarów. Sprawdź opór uzwojenia statora i czy nie ma przebicia na masę. Jeśli opór będzie gdzieś około 3,7 Ohma a uzwojenie nie będzie miało przebicia to pozostaje podłączyć regulator i sprawdzić na "gotowo" czy działa. W książce Cichowskiego jest pokazane jak sprawdzić uzwojenie. Może coś źle podłączyłeś i przysmażyło kabelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 22:44, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jak pomierzyć uzwojenie statora? na wzbudzenie powinienem podać +6v przy minusie na masę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 1:10, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | odłącz prądnice i zrób kilka pomiarów. Sprawdź opór uzwojenia statora i czy nie ma przebicia na masę. Jeśli opór będzie gdzieś około 3,7 Ohma a uzwojenie nie będzie miało przebicia to pozostaje podłączyć regulator i sprawdzić na "gotowo" czy działa. W książce Cichowskiego jest pokazane jak sprawdzić uzwojenie. Może coś źle podłączyłeś i przysmażyło kabelki |
Zabrałem się za stator.
Nie ma przebicia na masę, opór mierzony pomiędzy każdą z działek statora a masą idzie w nieskończoność.
Ale jeżeli pomierzę opór pomiędzy sąsiednimi działkami to idzie do 0. tak mam na 4 różnych wirnikach. Czy tak powinno być bo Cichowski o tym nie pisze?
Kolejna sprawa, to zwarcie pomiędzy uzwojeniami statora. Wg Cichowskiego (str 306 rys 10.42) należy pomierzyć prąd przepuszczony z akumulatora na dwie sąsiednie działki, wszystko ładnie fajnie ale mój genialny multimetr za 20 zł pokazuje prąd ok 12A i mało co się nie stopi a Cichowski pisze o 2A. Akumulator to yuasa 6V 11Ah.
Help...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:08, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Stator to nie wirnik. Wirnik (twornik), stator (stojan).
Cytat: | Kolejna sprawa, to zwarcie pomiędzy uzwojeniami statora. Wg Cichowskiego (str 306 rys 10.42) należy pomierzyć prąd przepuszczony z akumulatora na dwie sąsiednie działki, wszystko ładnie fajnie ale mój genialny multimetr za 20 zł pokazuje prąd ok 12A i mało co się nie stopi a Cichowski pisze o 2A. Akumulator to yuasa 6V 11Ah. |
Podłączasz zbyt duże napięcie. Cichowski pisze o jednym ogniwie akumulatora, czyli około 2v.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12:13, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
tak, faktycznie miałem na myśli wirnik.
Aktualnie to dosyć ciężko wyciągnąć jedno ogniwo akumulatora. Co można zastosować zamiast akumulatora?
a co z moim pierwszym pytaniem?
Ale jeżeli pomierzę opór pomiędzy sąsiednimi działkami to idzie do 0. tak mam na 4 różnych wirnikach. Czy tak powinno być bo Cichowski o tym nie pisze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pon 16:58, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Przy elektronicznym regulatorze praca bez akumulatora jest niemożliwa nie będzie ładowania ,przy mechanicznym tak Elektroniczny regulator potrzebuje zasilania a mechaniczny tylko odłącza styk wzbudzenia
Cytat:
Kolejna sprawa, to zwarcie pomiędzy uzwojeniami statora. Wg Cichowskiego (str 306 rys 10.42) należy pomierzyć prąd przepuszczony z akumulatora na dwie sąsiednie działki, wszystko ładnie fajnie ale mój genialny multimetr za 20 zł pokazuje prąd ok 12A i mało co się nie stopi a Cichowski pisze o 2A. Akumulator to yuasa 6V 11Ah.
Możesz włączyć żarówkę w szereg z amperomierzem np. 6V 5W i aku 6V i masz prąd około 1A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 18:08, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
NBR bardzo pożyteczna uwaga z tym elektronicznym regulatorem. Dzięki:) czyli nie odpalę motocykla bez akumulatora?
A powiedz mi, jak w domowy sposób można sprawdzić regulator APE? Tak sobie myślę że jak mu podam 12V na złączę gdzie podłącza się kabel z prądnicy to na wyjściu powinien mi podać 6V, czy moja wyobraźnia mnie zawodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pon 19:58, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=3287
Domowy sposób na sprawdzenie elektronicznych regulatorów napięcia z + i -
na masie tylko regulatory JAWA do MZ i z połączeniem wzbudzenia jak w MZ jest trochę inaczej.
Potrzebny jest zasilacz regulowany o wydajności 5A i zakresie regulacji napięcia
w przedziale od 4-5V do 8-9V może mieć mniejszą wydajność prądowa wtedy trzeba zastosować żarówkę o mniejszym prądzie np 5W 6-12V
Podwyższając napięcie na zasilaczu w pewnym momencie żarówka zgaśnie V2 pokaże napięcie (w przybliżeniu ) ładowania
Na V1 będzie ono troszkę większe o około 0.7V (spadek napięcia na złączu tranzystora w regulatorze) Zmniejszając napięcie na zasilaczu żarówka zaświeci się ponownie
Punkt przejścia świecenia i gaśnięcia żarówki w przedziale napięć zasilacza regulowanego między 7.5V a około 8.5V świadczy o prawidłowym jego działaniu
Może komuś się przyda Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacek z M.
Młodszy majster
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódzkie pow radomszczański
|
Wysłany: Nie 0:48, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Czy z regulatora APE z wsuwki 6V idzie przewód do pinu 30 w stacyjce (w lampie) i drugi do akumulatora + ? czy bez tego połączenia z akumulatorem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacek z M. dnia Nie 23:23, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 8:07, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Mam taki regulator:
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdzie go najlepiej zamontować? Zmieści się w bloku silnika koło prądnicy przy przepuście na kable lub tez po przekątnej. Tylko pytanie czy to ustrojstwo potrzebuje chłodzenia i czy w silniku przy prądnicy nie będzie się grzało? Czy może lepiej to zamontować w puszce na narzędzia albo gdzieś na ramie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|