Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulator napięcia APE : Schemat i opis Jawa 250. 353/04
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 5:08, 27 Cze 2014    Temat postu:

Tak sie domyśliłem że szczotka ma być do masy, jest jakieś specjalne miejsce na to ( albo dobre miejsce)?


I kontrolkę do wzbudzenia na regulatorze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:51, 28 Cze 2014    Temat postu:

jest miejsce do przykręcenia szczotki.

Cytat:
I kontrolkę do wzbudzenia na regulatorze?


Nie, do -6v


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 19:25, 29 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 21:37, 21 Gru 2014    Temat postu:

Panowie, albo coś schrzaniłem albo coś popsułem....

W tym temacie pytałem się o regulator do mojej prądnicy. http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/identyfikacja-pradnicy,4453.html

zakupiłem regulator i podłączyłem go do prądnicy zgodnie z tym schematem z tego tematu. W związku z tym że nie mam instalacji elektrycznej musiałem wprowadzić małą modyfikację + z akumulatora podłączyłem do złącza +6V na regulatorze i podłączyłem do tego przewód od cewki wysokiego napięcia. Spodziewałem się że po odpaleniu motocykla po odłączeniu akumulatora motocykl będzie nadal pracował, a tu lipa. NIe ma prądu na złączu +6V z regulatora. Niestety po tym zabiegu podanie masy na wzbudzenie prądnicy nie powoduje już wzrostu napięcia na wyjściu z prądnicy, tak jak było to przedtem. Co spieprzyłem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:05, 21 Gru 2014    Temat postu:

dałeś masę bezpośrednio z akumulatora na wzbudzenie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:07, 21 Gru 2014    Temat postu:

z bloku silnika, dla sprawdzenia samej prądnicy, bez podłączonego regulatora. ale teraz sie zastanawiam czy przedtem podawałem masę czy +6v, nie pamiętam jak miałem podłączony akumulator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:39, 21 Gru 2014    Temat postu:

odłącz prądnice i zrób kilka pomiarów. Sprawdź opór uzwojenia statora i czy nie ma przebicia na masę. Jeśli opór będzie gdzieś około 3,7 Ohma a uzwojenie nie będzie miało przebicia to pozostaje podłączyć regulator i sprawdzić na "gotowo" czy działa. W książce Cichowskiego jest pokazane jak sprawdzić uzwojenie. Może coś źle podłączyłeś i przysmażyło kabelki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:44, 21 Gru 2014    Temat postu:

jak pomierzyć uzwojenie statora? na wzbudzenie powinienem podać +6v przy minusie na masę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 1:10, 29 Gru 2014    Temat postu:

Jawor napisał:
odłącz prądnice i zrób kilka pomiarów. Sprawdź opór uzwojenia statora i czy nie ma przebicia na masę. Jeśli opór będzie gdzieś około 3,7 Ohma a uzwojenie nie będzie miało przebicia to pozostaje podłączyć regulator i sprawdzić na "gotowo" czy działa. W książce Cichowskiego jest pokazane jak sprawdzić uzwojenie. Może coś źle podłączyłeś i przysmażyło kabelki Very Happy


Zabrałem się za stator.

Nie ma przebicia na masę, opór mierzony pomiędzy każdą z działek statora a masą idzie w nieskończoność.

Ale jeżeli pomierzę opór pomiędzy sąsiednimi działkami to idzie do 0. tak mam na 4 różnych wirnikach. Czy tak powinno być bo Cichowski o tym nie pisze?

Kolejna sprawa, to zwarcie pomiędzy uzwojeniami statora. Wg Cichowskiego (str 306 rys 10.42) należy pomierzyć prąd przepuszczony z akumulatora na dwie sąsiednie działki, wszystko ładnie fajnie ale mój genialny multimetr za 20 zł pokazuje prąd ok 12A i mało co się nie stopi a Cichowski pisze o 2A. Akumulator to yuasa 6V 11Ah.

Help...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:08, 29 Gru 2014    Temat postu:

Stator to nie wirnik. Wirnik (twornik), stator (stojan).


Cytat:
Kolejna sprawa, to zwarcie pomiędzy uzwojeniami statora. Wg Cichowskiego (str 306 rys 10.42) należy pomierzyć prąd przepuszczony z akumulatora na dwie sąsiednie działki, wszystko ładnie fajnie ale mój genialny multimetr za 20 zł pokazuje prąd ok 12A i mało co się nie stopi a Cichowski pisze o 2A. Akumulator to yuasa 6V 11Ah.


Podłączasz zbyt duże napięcie. Cichowski pisze o jednym ogniwie akumulatora, czyli około 2v. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 12:13, 29 Gru 2014    Temat postu:

tak, faktycznie miałem na myśli wirnik.

Aktualnie to dosyć ciężko wyciągnąć jedno ogniwo akumulatora. Co można zastosować zamiast akumulatora?

a co z moim pierwszym pytaniem?


Ale jeżeli pomierzę opór pomiędzy sąsiednimi działkami to idzie do 0. tak mam na 4 różnych wirnikach. Czy tak powinno być bo Cichowski o tym nie pisze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pon 16:58, 29 Gru 2014    Temat postu:

Przy elektronicznym regulatorze praca bez akumulatora jest niemożliwa nie będzie ładowania ,przy mechanicznym tak Elektroniczny regulator potrzebuje zasilania a mechaniczny tylko odłącza styk wzbudzenia
Cytat:
Kolejna sprawa, to zwarcie pomiędzy uzwojeniami statora. Wg Cichowskiego (str 306 rys 10.42) należy pomierzyć prąd przepuszczony z akumulatora na dwie sąsiednie działki, wszystko ładnie fajnie ale mój genialny multimetr za 20 zł pokazuje prąd ok 12A i mało co się nie stopi a Cichowski pisze o 2A. Akumulator to yuasa 6V 11Ah.
Możesz włączyć żarówkę w szereg z amperomierzem np. 6V 5W i aku 6V i masz prąd około 1A


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 18:08, 29 Gru 2014    Temat postu:

NBR bardzo pożyteczna uwaga z tym elektronicznym regulatorem. Dzięki:) czyli nie odpalę motocykla bez akumulatora?
A powiedz mi, jak w domowy sposób można sprawdzić regulator APE? Tak sobie myślę że jak mu podam 12V na złączę gdzie podłącza się kabel z prądnicy to na wyjściu powinien mi podać 6V, czy moja wyobraźnia mnie zawodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pon 19:58, 29 Gru 2014    Temat postu:

http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=3287
Domowy sposób na sprawdzenie elektronicznych regulatorów napięcia z + i -
na masie tylko regulatory JAWA do MZ i z połączeniem wzbudzenia jak w MZ jest trochę inaczej.
Potrzebny jest zasilacz regulowany o wydajności 5A i zakresie regulacji napięcia
w przedziale od 4-5V do 8-9V może mieć mniejszą wydajność prądowa wtedy trzeba zastosować żarówkę o mniejszym prądzie np 5W 6-12V
Podwyższając napięcie na zasilaczu w pewnym momencie żarówka zgaśnie V2 pokaże napięcie (w przybliżeniu ) ładowania
Na V1 będzie ono troszkę większe o około 0.7V (spadek napięcia na złączu tranzystora w regulatorze) Zmniejszając napięcie na zasilaczu żarówka zaświeci się ponownie
Punkt przejścia świecenia i gaśnięcia żarówki w przedziale napięć zasilacza regulowanego między 7.5V a około 8.5V świadczy o prawidłowym jego działaniu
Może komuś się przyda Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacek z M.
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie pow radomszczański

PostWysłany: Nie 0:48, 22 Mar 2015    Temat postu:

Czy z regulatora APE z wsuwki 6V idzie przewód do pinu 30 w stacyjce (w lampie) i drugi do akumulatora + ? czy bez tego połączenia z akumulatorem?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacek z M. dnia Nie 23:23, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 8:07, 10 Cze 2015    Temat postu:

Mam taki regulator:

[link widoczny dla zalogowanych]

Gdzie go najlepiej zamontować? Zmieści się w bloku silnika koło prądnicy przy przepuście na kable lub tez po przekątnej. Tylko pytanie czy to ustrojstwo potrzebuje chłodzenia i czy w silniku przy prądnicy nie będzie się grzało? Czy może lepiej to zamontować w puszce na narzędzia albo gdzieś na ramie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin