|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysieklola
Młodszy majster
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 21:27, 01 Mar 2009 Temat postu: Rozmagnetyzowanie prądnicy |
|
|
Co zrobić jak się już to stanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysieklola dnia Pon 19:48, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil 73
Czeladnik
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kałuszyn
|
Wysłany: Pon 20:10, 02 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Prosta sprawa. Wystarczy że ręcznie połączysz platynki na regulatorze i się prądnica wzbudzi albo przewodem z (-)na aku podłącz pod szczotkę tylko nie tą od masy tylko prądową i potrzymaj tak pięć sekund, i będzie już działać.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysieklola
Młodszy majster
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 15:01, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Śro 19:29, 04 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Mam instalację 6V plus na masę. To teraz pytanie. jeśli prądnicę 6V minus na masę zamontuję i podłączę przewodem z akumulatora minus na szczotkę prądową na parę sekund to się zrobi prądnica 6V plus na masę. Jasny gwint.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 8:15, 05 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Czy ja wiem czy się tak od razu zrobi, lepiej zamień przewody na akumulatorze, bo może być tak że zamiast ładować, rozładuje ci akumulator, albo popali kable.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 20:36, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
kamil 73 napisał: | Prosta sprawa. Wystarczy że ręcznie połączysz platynki na regulatorze i się prądnica wzbudzi albo przewodem z (-)na aku podłącz pod szczotkę tylko nie tą od masy tylko prądową i potrzymaj tak pięć sekund, i będzie już działać. |
waldek napisał: | Panowie,
jezeli chcecie podłączyć jakikolwiek nieoryginalny regulator napięcia do jawy 353 to sprawdźcie sobie najpierw czy układ wirnika i stojana pracują prawidłowo i dopiero po tym jak się ma pewność że funkcionuje podłaczcie regulator. Aby to sprawdzić nie trzeba miec nawet miernika elektrycznego.
Jezeli chcecie podłaczyc nowy regulator to rozumiem że stary jest zdemontowany i ten rezystor drutowy też ( on przy nowym regulatorze jest zbędny). Zostaja dwa wyprowadzenia ze szczotek i i dwa z uzwojenia stojana. Jedno wyprowadzenie ze szczotek i ze stojana podłączyć do masy ( szczotka jest na stałe do masy podłaczona) a drugą szczotkę i drugi koniec uzwojenia stojana podłaczyć razem. Jeżeli wszystko jest ok to po zapaleniu silnika pomiędzy szczotkami będzie normalne napięcie (ładowanie) zalezne od predkośąci obrotowej silnika (czyli nieregulowane). Jezeli silnik chodzi (raczej nie wcześniej) to można podpiąć żarówkę i sprawdzić czy się świecie. Jezeli tak to znaczy że tandem wirnik- stojan jest ok. Jeżeli nie zaświeci to znaczy ze się nie wzbudziła. Można wtedy spróbowac na 1sek. podłaczyć biegun dodatni akumulatora do tej szczotki nie masowej ( trochę zaiskrzy ale bez obawy) i powinna się wzbudzić. Jezeli nie - cos jest nie tak.
Pozdrawiam |
I kto ma racje dajemy z (+)czy z (-) na tą szczotkę aby ją wzbudzić?
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Czw 20:41, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 11:04, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Musisz podłączyć prąd z akumulatora do uzwojenia stojana, bo to on wytwarza pole elekrtomagnetyczne, a miernik lub żarówkę między szczotki, bo prąd, który ładuje akumulator wytwarza się w wirniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Sob 12:38, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ok rozumiem, tylko czy z akumulatora dajemy (+)czy (-) do uzwojenia, w przypadku gdy chcemy wzbudzić prądnice. Na moje rozumowanie powinienem podpiąć (-) z aku. a kolega "waldek" napisał aby podłączyć biegun dodatni. Jeżeli jestem w błędzie to mnie wyprowadźcie z niego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 19:23, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Waldek dobrze radzi, bo uzwojenie stojana jest odizolowane od reszty silnika i musisz podpiąć + tam gdzie jest podłączony rezystor (bębenek z drutem) i styk regulacji napięcia (płaskownik z małą czarną śrubką bez łebka na płaski śrubokręt)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Sob 19:28, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 18:00, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie czy mogła mi się rozmagnetyzować prądnica (u mnie jest + na masę), po tym jak mój Tato chciał podładować aku prostownikiem myląc bieguny (aku nie był wypięty z instalacji). Po tym zabiegu aku było jeszcze bardziej rozładowane a ładowanie szlak trafił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Wto 21:02, 23 Lip 2013 Temat postu: Rozmagnetyzowanie |
|
|
Witam wszystko masz opisane jak zrobić sprawdzić . Zapytaj może jest ktoś blisko z Jawerów to pomoże ci na żywo.Pozdrawiam daj znać jak ci poszło.Ja bym najpierw naładował akumulator, przemagnetyzował odpalił ale ty masz chyba sporo wiedzy i dasz sobie radę . Spokoju i pogody ducha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 22:00, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie mogła się rozmagnetyzować, ponieważ na wyłączonym silniku wyłącznik samoczynny odłącza prądnicę od reszty instalacji.
Na początek naładuj akumulator prawidłowo i wtedy sprawdź ładowanie, bo może akumulator zmienił biegunowość, jeżeli był na długo podłączony odwrotnie i teraz po odpaleniu silnika prądnica będzie rozładowywać zamiast ładować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Śro 4:43, 24 Lip 2013 Temat postu: Nowy regulator |
|
|
Witam mam problem coś dziwnego dzieje się z ładowaniem skacze miernik ale czytam ja podłączyłem elektroniczny +na masę i nie odłączyłem rezystora to to mała druciana ceweczka może to jest przez to. Światła świecą jasno wskazówka wychyla się w prawo a miernik lata od 4 do 18V cyferki się zmieniają nie nadąży zarejestrować ładowania????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 13:16, 24 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Elektroniczny miernik wariuję. Normalna rzecz. Musisz załatwić sobie jakiś analogowy ze wskazówką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 13:57, 24 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie możesz przedłużyć kable od miernika i osłonić go od motocykla arkuszem blachy, a przynajmniej od cewki i świecy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|