Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozmagnetyzowanie prądnicy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysieklola
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 21:27, 01 Mar 2009    Temat postu: Rozmagnetyzowanie prądnicy

Co zrobić jak się już to stanie.
[link widoczny dla zalogowanych] Question Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysieklola dnia Pon 19:48, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil 73
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kałuszyn

PostWysłany: Pon 20:10, 02 Mar 2009    Temat postu:

Wink Prosta sprawa. Wystarczy że ręcznie połączysz platynki na regulatorze i się prądnica wzbudzi albo przewodem z (-)na aku podłącz pod szczotkę tylko nie tą od masy tylko prądową i potrzymaj tak pięć sekund, i będzie już działać.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysieklola
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 15:01, 03 Mar 2009    Temat postu:

Wielkie dzięki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Śro 19:29, 04 Lip 2012    Temat postu:

Witam. Mam instalację 6V plus na masę. To teraz pytanie. jeśli prądnicę 6V minus na masę zamontuję i podłączę przewodem z akumulatora minus na szczotkę prądową na parę sekund to się zrobi prądnica 6V plus na masę. Jasny gwint.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 8:15, 05 Lip 2012    Temat postu:

Czy ja wiem czy się tak od razu zrobi, lepiej zamień przewody na akumulatorze, bo może być tak że zamiast ładować, rozładuje ci akumulator, albo popali kable.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 20:36, 21 Lut 2013    Temat postu:

kamil 73 napisał:
Wink Prosta sprawa. Wystarczy że ręcznie połączysz platynki na regulatorze i się prądnica wzbudzi albo przewodem z (-)na aku podłącz pod szczotkę tylko nie tą od masy tylko prądową i potrzymaj tak pięć sekund, i będzie już działać.

waldek napisał:
Panowie,
jezeli chcecie podłączyć jakikolwiek nieoryginalny regulator napięcia do jawy 353 to sprawdźcie sobie najpierw czy układ wirnika i stojana pracują prawidłowo i dopiero po tym jak się ma pewność że funkcionuje podłaczcie regulator. Aby to sprawdzić nie trzeba miec nawet miernika elektrycznego.
Jezeli chcecie podłaczyc nowy regulator to rozumiem że stary jest zdemontowany i ten rezystor drutowy też ( on przy nowym regulatorze jest zbędny). Zostaja dwa wyprowadzenia ze szczotek i i dwa z uzwojenia stojana. Jedno wyprowadzenie ze szczotek i ze stojana podłączyć do masy ( szczotka jest na stałe do masy podłaczona) a drugą szczotkę i drugi koniec uzwojenia stojana podłaczyć razem. Jeżeli wszystko jest ok to po zapaleniu silnika pomiędzy szczotkami będzie normalne napięcie (ładowanie) zalezne od predkośąci obrotowej silnika (czyli nieregulowane). Jezeli silnik chodzi (raczej nie wcześniej) to można podpiąć żarówkę i sprawdzić czy się świecie. Jezeli tak to znaczy że tandem wirnik- stojan jest ok. Jeżeli nie zaświeci to znaczy ze się nie wzbudziła. Można wtedy spróbowac na 1sek. podłaczyć biegun dodatni akumulatora do tej szczotki nie masowej ( trochę zaiskrzy ale bez obawy) i powinna się wzbudzić. Jezeli nie - cos jest nie tak.
Pozdrawiam

I kto ma racje dajemy z (+)czy z (-) na tą szczotkę aby ją wzbudzić?


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Czw 20:41, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 11:04, 23 Lut 2013    Temat postu:

Musisz podłączyć prąd z akumulatora do uzwojenia stojana, bo to on wytwarza pole elekrtomagnetyczne, a miernik lub żarówkę między szczotki, bo prąd, który ładuje akumulator wytwarza się w wirniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Sob 12:38, 23 Lut 2013    Temat postu:

ok rozumiem, tylko czy z akumulatora dajemy (+)czy (-) do uzwojenia, w przypadku gdy chcemy wzbudzić prądnice. Na moje rozumowanie powinienem podpiąć (-) z aku. a kolega "waldek" napisał aby podłączyć biegun dodatni. Jeżeli jestem w błędzie to mnie wyprowadźcie z niego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 19:23, 23 Lut 2013    Temat postu:

Waldek dobrze radzi, bo uzwojenie stojana jest odizolowane od reszty silnika i musisz podpiąć + tam gdzie jest podłączony rezystor (bębenek z drutem) i styk regulacji napięcia (płaskownik z małą czarną śrubką bez łebka na płaski śrubokręt)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Sob 19:28, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Wto 18:00, 23 Lip 2013    Temat postu:

Panowie czy mogła mi się rozmagnetyzować prądnica (u mnie jest + na masę), po tym jak mój Tato chciał podładować aku prostownikiem myląc bieguny (aku nie był wypięty z instalacji). Po tym zabiegu aku było jeszcze bardziej rozładowane a ładowanie szlak trafił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 21:02, 23 Lip 2013    Temat postu: Rozmagnetyzowanie

Witam wszystko masz opisane jak zrobić sprawdzić . Zapytaj może jest ktoś blisko z Jawerów to pomoże ci na żywo.Pozdrawiam daj znać jak ci poszło.Ja bym najpierw naładował akumulator, przemagnetyzował odpalił ale ty masz chyba sporo wiedzy i dasz sobie radę . Spokoju i pogody ducha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 22:00, 23 Lip 2013    Temat postu:

Nie mogła się rozmagnetyzować, ponieważ na wyłączonym silniku wyłącznik samoczynny odłącza prądnicę od reszty instalacji.

Na początek naładuj akumulator prawidłowo i wtedy sprawdź ładowanie, bo może akumulator zmienił biegunowość, jeżeli był na długo podłączony odwrotnie i teraz po odpaleniu silnika prądnica będzie rozładowywać zamiast ładować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Śro 4:43, 24 Lip 2013    Temat postu: Nowy regulator

Witam mam problem coś dziwnego dzieje się z ładowaniem skacze miernik ale czytam ja podłączyłem elektroniczny +na masę i nie odłączyłem rezystora to to mała druciana ceweczka może to jest przez to. Światła świecą jasno wskazówka wychyla się w prawo a miernik lata od 4 do 18V cyferki się zmieniają nie nadąży zarejestrować ładowania???????? Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:16, 24 Lip 2013    Temat postu:

Elektroniczny miernik wariuję. Normalna rzecz. Musisz załatwić sobie jakiś analogowy ze wskazówką Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 13:57, 24 Lip 2013    Temat postu:

Ewentualnie możesz przedłużyć kable od miernika i osłonić go od motocykla arkuszem blachy, a przynajmniej od cewki i świecy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin