Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Schemat sprawdzenia prądnicy + przywracanie magnetyzmu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:27, 26 Lut 2013    Temat postu: Schemat sprawdzenia prądnicy + przywracanie magnetyzmu.

Kontrola wirnika alternatora

Kontrola uzwojenia wirnika na krótko do masy jest podłączone do zasilania 220 V i wstawienie w lampę "1" 220 V - 15 W wykonane, jak pokazano na rysunku. (Oczywiście można również korzystać z napięciem 110 V), zapala się tylko w przypadku awarii. Jeden koniec kabla jest przymocowana do masy wirnika, podczas gdy drugi z kolektora próbki.

[link widoczny dla zalogowanych]
Schemat kontroli wirnika


Kontrola uzwojenia

Kontrola uzwojeń cewki stojana zwarcia do masy przeprowadza się na rysunku. To jest to, AC 220 V (110 V), a lampa "1" (220 V/15 W) wykorzystanie, po usunięciu oporu cewki "2" i "3" lug na regulatora. Lampy nie muszą się świecić. Gdyby tak się stało jeszcze, jest zwarcie do masy i masz do wadliwa cewka zlokalizować. Poszczególne kręgi weryfikuje się postać. Biegun dodatni z amperomierza "1" port "61" połączyć. Zacisk ujemny zacisk amperomierza "1" na baterii "4" na zdalnym końcówki zacisku "3" kontrolera, cewka opór "2" musi być wyłączona. bezawaryjnej stanu badanej cewki znajduje się na urządzenia przełączającego przez aktualną wartość 2 do 2,2 zauważalne.

[link widoczny dla zalogowanych]
Schematyczny ASSY stojana

[link widoczny dla zalogowanych]
Schemat połączeń dla sterowania cewki z pomocą amperomierza


Tłumaczone w translator google dlatego po "chińsku" Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 19:42, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 19:11, 26 Lut 2013    Temat postu:

Zerżnęli z książki Cichowskiego Smile
[link widoczny dla zalogowanych] - Magnetyzm szczątkowy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
To samo, tylko po polsku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:27, 19 Lip 2017    Temat postu:

Mam pytanie związane z przywracaniem magnetyzmu. Gdzie należy podłączyć plus i minus z akumulatora na prądnicę przy instalacji z plusem na masie? I jak sprawdzić, czy prądnica w ogóle wytwarza napięcie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Śro 20:29, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 19:24, 26 Lip 2017    Temat postu:

Jak masz wszystko dobrze podłączone to możesz nawet na pracującym silniku zacisk D-61 czyli szczotka podłączyć na chwilę przewodem do minusa akumulatora. Kontrolka powinna zgasnąć a silnik lekko zwolni. Bezpieczniej to na przewodzie zamontuj żarówkę reflektora 55-60W 12V Jak się pomylisz to nic nie uszkodzisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin