Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ustawienie zapłonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:54, 09 Wrz 2014    Temat postu: ustawienie zapłonu

Panowie, chciałby ktoś w skrócie opisać stosowane przez Was metody ustawiania zapłonu? Wyprzedzenie zapłonu, przerwę na świecy, jakie świece używacie?

Dziękuje:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:03, 09 Wrz 2014    Temat postu:

Czujnik zegarowy i dioda z rezystorem podłączona pod aku. Najprostszy a za razem najlepszy sposób.

Dioda sygnalizuje moment styku i rozwarcia przerywaczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 10:45, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Ja do zapłonów klasycznych używam takiego przyrządu [link widoczny dla zalogowanych]
Jest wygodniejszy w obsłudze niż czujnik i bez problemu mieści się pod bakiem.
Czujnik zegarowy używam tylko przy elektronikach bo z doświadczenia wiem że ustawianie przerywacza co do 0,01mm nie ma sensu, bo na różnych obrotach i tak wyprzedzenie na przerywaczu ma duże rozbieżności.

Przerwę na świecy reguluję za pomocą szczelinomierza, w Jawie 0,6-0,7mm

Wszystkie wartości zgodnie z instrukcją danego motocykla. Chociaż zdarzają się przypadki że da się ustawić lepiej niż fabrycznie, może dlatego że w dzisiejszych czasach paliwo i olej do mieszanki są trochę inne niż 40 lat temu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:28, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Dziękuję Panowie za informacje!

W piątek zacząłem składać zapłon. Ustawiam z czujnikiem zegarowym i diodą. Poskładałem wszystko do kupy, ustawiłem GMP tłoka, przerwa na przerywaczu 0.3-0.4, kręcę wałem w przeciwną stronę do wsk. zegara, dioda zapala się mi przy 2mm poniżej gmp. Regulacja podstawą zapłonu, niestety, regulacja się skończyła a do 4-4.5mm jeszcze daleko. Wymieniłem krzywkę (nie mam pojęcia od czego była). Na nowej innej krzywce udało się ustawić 4mm bez problemu. Niestety mam trochę krzywą podstawkę i po dokręceniu jej do prądnicy z 4mm zrobiło się 5mm.... Masakra:)

Jutro mam w planach złożenie lewej strony silnika i może próbę odpalenia:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:52, 14 Wrz 2014    Temat postu:

pamiętaj że iskra wyzwala się przy rozwarciu przerywacza nie w momencie kiedy zapala się dioda.

Podstawkę przykręć na podkładkach sprężynowych, dokręcenie nie odkształci płytki zapłonowej a będzie wystarczające aby zapłon sam się nie przestawiał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 11:09, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Można też dać tam śrubki imbusowe żeby lepiej się dokręcało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:46, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Jawa odpaliłaSmile Pracuje dziwnie.... Nie trzyma wolnych obrotów, jutro podejdę jeszcze raz do zapłonu i regulacji gaźnika:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin