|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 20:54, 09 Wrz 2014 Temat postu: ustawienie zapłonu |
|
|
Panowie, chciałby ktoś w skrócie opisać stosowane przez Was metody ustawiania zapłonu? Wyprzedzenie zapłonu, przerwę na świecy, jakie świece używacie?
Dziękuje:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:03, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Czujnik zegarowy i dioda z rezystorem podłączona pod aku. Najprostszy a za razem najlepszy sposób.
Dioda sygnalizuje moment styku i rozwarcia przerywaczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 10:45, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja do zapłonów klasycznych używam takiego przyrządu [link widoczny dla zalogowanych]
Jest wygodniejszy w obsłudze niż czujnik i bez problemu mieści się pod bakiem.
Czujnik zegarowy używam tylko przy elektronikach bo z doświadczenia wiem że ustawianie przerywacza co do 0,01mm nie ma sensu, bo na różnych obrotach i tak wyprzedzenie na przerywaczu ma duże rozbieżności.
Przerwę na świecy reguluję za pomocą szczelinomierza, w Jawie 0,6-0,7mm
Wszystkie wartości zgodnie z instrukcją danego motocykla. Chociaż zdarzają się przypadki że da się ustawić lepiej niż fabrycznie, może dlatego że w dzisiejszych czasach paliwo i olej do mieszanki są trochę inne niż 40 lat temu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 12:28, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję Panowie za informacje!
W piątek zacząłem składać zapłon. Ustawiam z czujnikiem zegarowym i diodą. Poskładałem wszystko do kupy, ustawiłem GMP tłoka, przerwa na przerywaczu 0.3-0.4, kręcę wałem w przeciwną stronę do wsk. zegara, dioda zapala się mi przy 2mm poniżej gmp. Regulacja podstawą zapłonu, niestety, regulacja się skończyła a do 4-4.5mm jeszcze daleko. Wymieniłem krzywkę (nie mam pojęcia od czego była). Na nowej innej krzywce udało się ustawić 4mm bez problemu. Niestety mam trochę krzywą podstawkę i po dokręceniu jej do prądnicy z 4mm zrobiło się 5mm.... Masakra:)
Jutro mam w planach złożenie lewej strony silnika i może próbę odpalenia:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 13:52, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
pamiętaj że iskra wyzwala się przy rozwarciu przerywacza nie w momencie kiedy zapala się dioda.
Podstawkę przykręć na podkładkach sprężynowych, dokręcenie nie odkształci płytki zapłonowej a będzie wystarczające aby zapłon sam się nie przestawiał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 11:09, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Można też dać tam śrubki imbusowe żeby lepiej się dokręcało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 19:46, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jawa odpaliła Pracuje dziwnie.... Nie trzyma wolnych obrotów, jutro podejdę jeszcze raz do zapłonu i regulacji gaźnika:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|