Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamiana polaryzacji / wskazań Amperomierza [ minus na masę ]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:44, 30 Gru 2016    Temat postu: Zamiana polaryzacji / wskazań Amperomierza [ minus na masę ]

Jak większość wie po zmianie biegunów w instalacji Jawy gdzie daliśmy minus na masę amperomierz pokazuje nam odwrotne wskazania.
Gdy włączymy odbiorniki pokazuje na plus a gdy mamy ładowanie akku to pokazuje na minus.

Jeżeli chcemy aby wskazania były prawidłowe musimy zrobić tak aby prąd z prawego wtyku nr. 30 był podpięty do lewego pinu amperomierza a prawy pin amperomierza był podpięty do lewego wtyku nr. 51
Sama zamiana kabli na wtykach 30 i 51 oczywiście nic nie da a dodatkowo spowoduje że amperomierz nie będzie reagował wcale więc tych kabli nie zamieniamy.

Teraz do sedna , Przedstawiam jak ja to zamieniłem aby wskazania były prawidłowe

Rozkręcamy amperomierz i ukazują nam się blaszki od wtyków 30 i 51.



Następnie wykonałem takie oto blaszki z przewodami , blaszka jest miedziana szerokość ok centymetra i długość ok 2,2 cm.
Blaszka została złożona na pół i do rantu dolutowałem przewód z oczkiem.
Wykonujemy 2 szt takich blaszek.



Następnie na blaszki w obudowie amperomierza nałożyłem koszulki termokurczliwe , dałem takie sztywne i grubsze aby łatwo się nie przetarły. Po podgrzaniu i zaciśnięciu się koszulek nasunąłem na nie wykonane wcześniej blaszki a przewody dokręciłem do przeciwnych pinów. Ważne aby nic nie zwierało bo nie będzie działać.
Tym sposobem mamy zamienione bieguny na amperomierzu.




Ważne jest aby koszulki nie wystawały poza krawędź blaszek na których są zaciśnięte (trzeba je dokładnie przyciąć ) bo obracające się styki w stacyjce będą o nie zawadzać i stacyjka będzie się zacinała.

Metoda myślę ze łatwa do wykonania i nie ingerujemy w sam wskaźnik, ja wolałem go nie rozbierać aby nie zepsuć.

Amperomierz wskazuje teraz prawidłowo czyli jak jest ładowanie to wskazówka wychyla się na "+" a jak rozładowuje to jest na "-".

W moim przypadku wychylenia wskazówki są minimalne jedynie przy użyciu klaksonu skok wskazówki jest duży. Nie wiem dokładnie czemu tak jest ale podejrzewam że to przez zmienioną instalację na CDI , pewnie prądy w niej płynące mają mniejsze wartości.
W starej instalacji wskazówka wychylała się bardziej ale dużo prądu jadła cewka WN a u mnie obecnie cewka nie jest zasilana z akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 15:24, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
b4nd1t
Pan Henio



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:52, 19 Sty 2017    Temat postu:

przyda mi się to rozwiązanie Smile

podepnę się jeszcze pod temat.
zmieniam zapłon na cdi i odchodzę od + na masie.
czy zmieniając z + na - na masie o czymś jeszcze trzeba pamiętać?
bo wydaję mi się, że chyba nie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:13, 19 Sty 2017    Temat postu:

Żarówki , klakson może zostać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 9:26, 20 Sty 2017    Temat postu:

Tak się głupio zapytam co do amperomierza. Czy tego samego nie da rady zrobić podłączając przewody odwrotnie do amperomierza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pią 11:02, 20 Sty 2017    Temat postu:

To nie takie proste bo z jednego zacisku jest zasilanie styków w stacyjce W ustroju pomiarowym czyli amperomierzu wystarczy nawinąć w odwrotną stronę dosłownie 4 zwoje cewki powietrznej . można użyć tego samego drutu. tzn. jak jest prawoskrętnie to nawijamy lewoskrętnie. Proponuję zrobić kilka fotek przed zabiegiem i zmierzyć odległość cewki od kotwy wskazówki ,odległość zmienia poprawność wskazań. Jak ktoś ma fotki bebechów amperomierza to proszę na pocztę ,postaram się narysować co i jak przerobić będzie dla potomnych a rozbierać swojego nie mam czasu i zimno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 11:12, 20 Sty 2017    Temat postu:

Faktycznie, masz rację z lewego styku idzie zasilanie na stacyjkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:24, 20 Sty 2017    Temat postu:

Jak zamienisz przewody to nie będzie działał wcale, będzie najzwyczajniej pominięty.
Ja nie chciałem rozbierać samego wskaźnika bo łatwo go uszkodzić lub rozkalibrować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pią 12:55, 20 Sty 2017    Temat postu:

Po tylu latach to pewnie mało który amperomierz pokazuje prawdę , utrata magnetyzmu samego ustroju pomiarowego , to i tak nie ma aż takiego znaczenia bo podczas normalnej jazdy na światłach czy bez ma być na zero czyli naładowany akumulator i instalacja zasilana z prądnicy.
Amperomierz bardzo łatwo jest kalibrować ale potrzebny jest miernik uniwersalny z amperomierzem np. 10A i regulowany zasilacz ewentualnie sam akumulator 6V , łączymy mierniki szeregowo z żarówką reflektora i zasilaczem i na obydwu ma być takie samo wskazanie.
Dodam że ustrój pomiarowy amperomierza JAWY wyjęty z obudowy będzie wskazywał o połowę mniejsze wskazanie czyli jak miernik uniwersalny pokaże 4A to na amperomierzu Jawy będzie 2A i tak ustawiamy oddalając lub przybliżając cewkę do kotwy amperomierza. Po wciśnięciu do obudowy wskazania będą takie same.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin