|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Nie 16:33, 17 Lut 2013 Temat postu: Zamiana prądnicy na 75W (-) na mase |
|
|
Koledzy, jeden kolega z forum ma do sprzedania prądnice 75W z (-) na masę. Czyli stojan wirnik i elektroniczny reg . U mnie jak już pewnie wiecie jest niedziałająca prądnica 45W z (+) na masę. Jak wygląda taka przekładka, co muszę pozmieniać aby to działało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 17:48, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
po prostu zakładasz, ewentualnie podkładasz pod stojan drut o grubości około 1mm w celu dobrego ślizgu szczotek po komutatorze. W moim przypadku szczotki za głęboko wchodziły przez co mogło je wyłamać.
Mam nadzieję że zrozumiale napisałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Nie 20:14, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym drutem to rozumiem, ale to tylko w razie konieczności. Oczywiste jest to, że aku podłączam odwrotnie (-) na masę, a jak wygląda samo podłączenie prądnicy Jest jakiś schemat który pokazuje podłączenie tej prądnicy w moim modelu. Wiem, że to kwestia trzech kabli dochodzących do silnika tylko czy się to różni od aktualnej wersji którą posiadam?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 21:15, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Różni się tym, że regulator nie jest zintegrowany z prądnicą, tylko jest oddzielnie [link widoczny dla zalogowanych] możesz go założyć w którejś ze skrzynek pod siedzeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Pon 7:58, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ok wszystko rozumiem, tylko zastanawiam się gdzie jest początek i koniec uzwojenia na tym schemacie chyba ,że w tej prądnicy jest to inaczej skonstruowane i gdzie w tym przypadku podłączam kabel od kontrolki ładowania nr 61..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Pon 8:30, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 20:52, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kabel kontrolki ładowania jest połączony ze szczotką w prądnicy starego typu i w nowej tak samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 21:56, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Koledzy mam takie pytanko: czy do takiego stojana [link widoczny dla zalogowanych] potrzebuje nowy wirnik czy stary z prądnicy 45W jest wystarczający?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:25, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
możesz włożyć jaki chcesz, ja też mam pomieszane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xeper
Fachowiec
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 9:11, 14 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A mam pytanie czy prądnica 6V z jawy 350 ( lata 80) była 75w czy wychodziły też inne typy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:39, 14 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko i wyłącznie 75w dla 6v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xeper
Fachowiec
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 17:01, 14 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
pieknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 22:10, 21 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Chłopaki, potrzebuję pomocy. Postanowiłem w swojej Jawie zmienić prądicę na tą 75W z - na mase. W tym celu kupiłem nową prądice, wirnik i elektroniczny regulator APE. Z prądnicy wychodzą 3 kable, jeden szczotka +, drugi to początek uzwojenia, a trzeci to koniec uzwojenia, a na tym schemacie jest tak jakby uzwojenie miało tylko jeden koniec i było podłaczone pod wzb na regulatorze.
Więc moje pytanie brzmi, gdzie powiniennem wpiąć początek/koniez uzwojenia. Kwestia kolejna jest taka, że nie wiem, gdzie wpiąć przewód idący od stacyjki nr 61. Czy tak jak napisał muczos do szczotki (plusowej?)?
Eksperymentalnie zrobiłem tak, że jeden koniec uzwojenia podłączyłem pod regulator pod wzb, drugi koniec pod szczotke minusową (pod mase), natomiast kabel 61 pozostawiłem wolny, reszta tak jak na schemacie. Po odpaleniu amperomierz wychyla się w prawo, więc pokazuje prad rozładowywania aku.
Jestem zielony jesli chodzi o elektrykę więc prosze o wyrozumiałość i pomoc. Z góry dzieki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 0:02, 22 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jak masz amperomierz to wtedy faktycznie do szczotki, bo to służy do awaryjnego odpalania bez akumulatora.
A amperomierz chyba też trzeba podłączyć odwrotnie, bo przecież zamieniłeś bieguny akumulatora. Nie jestem pewny na 100% ale to może być przyczyną błędnego wskazywania. Dla pewności sprawdź voltomietrzem napięcie ładowania.
Ale na zdjęciach widać że gdy wychyla się w prawo to jest na plusie, więc dlaczego miałoby rozładowywać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21:59, 22 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jest tak, że jak przekręcę stacyjke na zapłon to wskazówka wychyla się w prawo na około 3A, po zapaleniu silnika nie mienia swojego położenia, ale to mysle bedzie kwestia przepięcia kabli i bedzie pokazywało w dobrą strone.
Tak jak mówiłeś sprawdziłem napięcie ładowania i poprostu go nie ma, bez względu na obroty itd. Voltomierz pokazuje 5 z kawałkiem czyli pewnie stan aktualnego naładowania akumulatora.
Dodam jeszcze, że gdy odłączyłem kabel plusowy od akumulatora to silnik zgasł, pomimo tego ze przewód 61 był już podpięty pod szczotke, chociaż patrząc na pozycje stacyjki na schemacie, to w położeniu zapłonu przewód nr 61 nie jest podłączony w obwód.
Prosze o jakieś wskazówki co może być jeszcze nie tak, bo juz naprawde opadają mi ręce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|