Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

354 - cylindry od cz/jawy 350 - opinie uzytkownikow
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 15:59, 09 Kwi 2021    Temat postu:

Ok, dzięki, sproboje wieczorem - narazie wygrzewam cylindry w piekarniku póki żona w pracy🤐 od jakiegoś czasu nie mam laptopa, tylko telefon z dolnej dolnej dolnej polki, a wiedzą komputerowa też u mnie marna🐗🤯

Wczoraj ogarnąłem drugi cylinder w lustrzanym odbiciu do pierwszego, dziś wyszkielkowalem i pomalowalem oba. Te etapy prac które nie wymagają kasy jakoś idą, pewnie po złożeniu silnika wszystko stanie bo zrobienie chromów itd mnie zablokuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pią 18:54, 09 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 18:56, 09 Kwi 2021    Temat postu:

Dziękuję kolego, udało się zmniejszyć, zrobiłem galerie, ale zdiecia słabe, z telefonu, niepokolei

http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=4357

Aha, zapamnialem dodać - wszystkie cylindry na zdieciach to jawa/cz 350 "kwadraciki" tylko na różnych etapach dopracowywania. Nie ma tam cylindrów 354 - można to poznać po braku zewnętrznego gwintu na aluminiowe nakrętką zeberkowe


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 11:20, 10 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:01, 12 Kwi 2021    Temat postu:

Wyszło bajerancko, dobra robota Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 17:34, 12 Kwi 2021    Temat postu:

Jawor napisał:
Wyszło bajerancko, dobra robota Smile


Dziękuję. Miło słyszeć dobre słowo, bo do tej pory dużo marudzenia slyszalem:

Że wal nie wytrzyma - ale CZ 350 ma chyba taki sam wał i jakoś wytrzymuje (pomijam średnicę swoznia tłokowego)

Słyszałem też że silnik się przegrzeje - ja myślę że nie - najwięcej ciepła w dwusowie odprowadza glowica z komory spalania i ozebrowanie w okolicy kanału wydechowego bo tamtędy gazy wylatuja (a tam prawie nie zmieniłem powierzchni)
Pozatym sama powierzchnia to nie wszystko - zobacz jaka jest powierzchnia np w etz125 (10koni) a jaka w pojedynczym cylindrze jawy TS o pojemności 175 i mocy 13 koni (połowa z 26) i jakoś TS funkcjonuje normalnie. Powierzchnia to niw wszystko - pozatym docelowo ten motocykl ma służyć do turystyki a nie do motocrossu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 20:47, 12 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:29, 12 Kwi 2021    Temat postu:

Nie widzę tutaj utraty powierzchni w ożebrowaniu względem 354.

Jak może wał ma nie wytrzymać jak to przecież takie same części Laughing Ja bym jeszcze doprężył silnik i zebrał trochę z głowicy. Kilka koni dojdzie a na pewno nie stracisz na trwałości silnika. Zobacz sobie opracowania Sałka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 18:30, 12 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 18:59, 12 Kwi 2021    Temat postu:

Z Panem Słkiem kilkakrotnie rozmawiałem telefonicznie. To były długie rozmowy, bo gość miał wiedze💪. Było to przy okazji przerabiania silnika 353.

Z ozebrowaniem to taki kompromis : większą powierzchnia niż w 354, trochę mniejsza niż w CZ 350.

Stopien sprężania chce zmienić - 354 ma chyba 6,6 lub 7 a CZ350 chyba 9,2 - ja celuje w 8...8,5

Myślałem jeszcze czy nie skorygować czasów okien na wzór CZ 175 model 477 lyb 487 -


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:33, 12 Kwi 2021    Temat postu:

U siebie też chciałbym nieco doprężyć serducho w 250. Wiesz może ile trzeba z głowicy zebrać żeby zrobić około 8/8,5 bar?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 20:27, 12 Kwi 2021    Temat postu:

W takich głowicach które są osadzone na kołnierzu (np jawy, mz, wsk 175) trochę bardziej "upierdliwe" jest planowanie. Np w wsk 125 wystarczyło zebrać z plaszczyzny która leży na uszczelce jakąś wartość i już - a tu trzeba robić to na 3 podejścia - zebrać np 2mm z miejsca które opiera się na kołnierzu cylindra, później tyle samo zewnętrznej części żeby teraz ona nie oparła się na cylindrze a na koniec trzeba zrobić fazę dookoła komory spalania aby tłok nie bił w krawędź komory po jej obnizeniu.

Teraz nie powiem Ci dokładnie bo to było jakiś czas temu, ale mogę odsprzedać ci lub wymienić się na inną głowice - mam jedną splanowana, mogę zmierzyć jaki ona daje stopień sprężania - jeśli Ci podpasuje zamienię się za zwykła lub sprzedam

Ale uczulam że 353 to nie najlepsza baza do tuningów - w uproszczeniu moc to moment obrotowy razy obroty - moment ciężej podnieść w znaczący sposob, łatwiej obroty - natomiast 353 ma długaśny skok tłoka, długi korbowod i wal od "rudego 102" - moja kręciła się wyżej niż normalna, ale siła odśrodkowa na wale tak wzrastała ze bak dzwonił o ramę a raz wypadła mi przednia lampa od drgan, trzeba by odchudzić i wywazys wal na nowo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 20:18, 19 Kwi 2021    Temat postu:

Tokaz u mnie w pracy miał wolne, zrobiłem mu ładny rysunek techniczny i zostawiłem na biurku żeby zmotywować go do działania z tymi adapterami, pojutrze może będę się z nim widziane, może coś drgnie.

Myślałem żeby założyć kolanka od jawy Californian 350 bo skutek uboczny cylindrów od CZ to inny kont pod jakim wychodzi kolanko (można by kolanka użyć chyba od CZ ale 354 ma je zrobione inaczej - jeden duży łuk a CZ dwa mniejsze z prostym odcinkiem po środku - nie do zaakceptowania dla mnie w 354) niestety okazało się że Californian ma inne cylindry - kolanko jest mocowane jak w CZ 477 i 487 a nie jak w CZ/jawa 350 6v. Więc nie założę kolanek od Californian bo musiał bym je gumówka przerabiać, a szkoda bo pewnie by korodowaly później.
Znalazłem zdiecia kolanek w kilku CZ350 które miały jedno duże gięcie - czyli albo zdiecię było zrobione pod takim kontem ze takie złudzenie powstało, albo występują też takie kolanka do CZ. Naipierw jednak sproboje oryginalne kolanka 354 jakoś "dopasować" - może nie warto wyważać otwartych drzwi

W chorej głowie powstał już plan na jawe 500 2t, dużo zalozen już ogarnąłem, dało by się ogarnąć 34...38koni lub gdyby na bazę wziąć silnik TS'ki i części przerobione przez niemiecka firmę tuningująca dwusowy nawet 46 koni bez membrany, ale na dwóch osobnych gaznikach, niestety jak się za to wezmę, nie skończę 354 więc narazie pomysł idzie do lamusa
A docelowo chyba pomyślę nad tą słabsza wersja 34...38km bo wyjdzie 3 razy taniej, i mam już cylindry do niej. Poszło by to na silniku cz 350 tylko tak trudniej dwa gaźniki ogarnąć niż w TS


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 20:24, 19 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:12, 19 Kwi 2021    Temat postu:

To będzie kosztowna zabawa Very Happy Kibicuje!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 13:52, 20 Kwi 2021    Temat postu:

Jawor napisał:
To będzie kosztowna zabawa


No właśnie tu jest pies pogrzebany... Buduję dom i mam dwójkę dzieciaków a zarabiam 3 tys miesięcznie więc akcje pod tytułem "jawa 500 2t" i ogólnie wszystkie inne to dalszy plan. Kiedyś zbudowałem silnik od SHL M06 gdzie tylko dekle boczne są nie modernizowane (wal z częściowo aluminiowymi przeciwwagami, większy tłok, modzony cylinder, przerobiona głowica i mnóstwo innych modów a szczególnie czla skrzenia i mechanizm zmiany biegów jest zaadoptowany z innego silnika - spawanie alu, toczenie skrzyni (nikt się tego nie podjął bo mega twarda, musiałem sam) frezowanie karterow, zmiana ulozyskowania i sprzegla) i tak silnik leży od lat bo niema kasy na skończenie reszty motocykla...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:47, 20 Kwi 2021    Temat postu:

Cytat:
Teraz nie powiem Ci dokładnie bo to było jakiś czas temu, ale mogę odsprzedać ci lub wymienić się na inną głowice - mam jedną splanowana, mogę zmierzyć jaki ona daje stopień sprężania - jeśli Ci podpasuje zamienię się za zwykła lub sprzedam


W takim razie chyba odpuszczę, skupię się na polerce kanałów i innych drobiazgach. Odelże nieco z tłoka gramów. Wytnę te boczne poprzeczki i trochę dremelkiem od wewnątrz wyrównam krawędzie po odlewie. Ciekaw jestem ile straci na masie.

Cytat:
No właśnie tu jest pies pogrzebany... Buduję dom i mam dwójkę dzieciaków a zarabiam 3 tys miesięcznie więc akcje pod tytułem "jawa 500 2t" i ogólnie wszystkie inne to dalszy plan.


Tym bardziej Wink Lepiej dzieciakom coś kup a nie zbieraj złomu po komórkach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 18:49, 20 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 20:17, 20 Kwi 2021    Temat postu:

[quote="Jawor"]
Cytat:
Tym bardziej Wink Lepiej dzieciakom coś kup a nie zbieraj złomu po komórkach Very Happy


Jak kiedys zdechne, to moje dwa padalce opierdzielą moje złomy i pokupuja sabie jakieś "elektryczne hayabusy"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 8:32, 21 Kwi 2021    Temat postu:

[quote="353-tuner"]
Jawor napisał:
Cytat:
Tym bardziej Wink Lepiej dzieciakom coś kup a nie zbieraj złomu po komórkach Very Happy


Jak kiedys zdechne, to moje dwa padalce opierdzielą moje złomy i pokupuja sabie jakieś "elektryczne hayabusy"


Heh, ja też tak myślałem, ale jak mnie covid dopadł i robiłem rachunek sumienia to uświadomiłem sobie że tylko ja wiem co jest co w garażu i ile jest warte. Dla mojej żony wszystko poza złożonymi motocyklami to złom a synek jeszcze jest za mały...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 17:57, 21 Kwi 2021    Temat postu:

seba napisał:

Heh, ja też tak myślałem, ale jak mnie covid dopadł i robiłem rachunek sumienia to uświadomiłem sobie że tylko ja wiem co jest co w garażu i ile jest warte. Dla mojej żony wszystko poza złożonymi motocyklami to złom a synek jeszcze jest za mały...


Ha ha ha😜😜😜😜🤔🤔🤔🤔 mam podobnie!

Powiedziałem nawet żonie ze mniej będzie mnie bolał fakt że umrę, a bardziej że tanio sprzeda moje skarby ha ha ha

Już ją w pewnym zakresie uświadomiłem co jest co i ile jest warte, ale kazała kartki popisać i poprzyklejać do czesci😳🤯
Co gorsza powiedziała że "skoro mamy tyle pieniędzy w ZLOMIE to sprzedajmy to, to nie będziemy musieli brać kredytu na wykończenie domu🤪🤯😱😭

Kilka lat temu udzielałem się na tym forum, grzebalem przy motorach i jeździłem nimi - potem przyszła żona, dzieci i budowa więc "spoważniałem" - motory w kont i zapierdol w robocie i na budowie domu... Po paru latach różne sprawy się nawarstwily i miałem prawie depreche - i wtedy z pomocą przyszły moje motorki - raz drugi trzeci coś naprawiłem, przejechałem się - i zamiast myśleć o problemach zacząłem myśleć jak to zrobić wsk 250, jak wepchnąć skrzynie z mz do shl itd itp - okazało się że dobrze mieć hobby bo to taka odskocznia. Miałem pełno rozgrzebanych motorów a ostatnio odrestaurowalem jedentotalnie (sam piaskowalem, szkielkowalem, lakierowslem, zaplatalem koła zrobiłem zawieszenie silnik, nawet siodlo odrestaurowalem sam - jeżdżę nim do pracy i miło mi jak wiele osób w firmie mówi że mi zazdrości (wiem że to brzmi "nieskromnie" ale itak mi miło)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin