|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Śro 11:05, 13 Paź 2010 Temat postu: Chlodzenie silnika |
|
|
Czesc,
Jak wyglada sprawa z chlodzeniem silnika w jakie 356 ?
Jak wszyscy wiemy nasze motory chlodzone sa powietrzem co oznacza, ze zbyt intensywne uzytkowanie moze "zabic" silnik
Jak jezdzic aby unikac przegrzania ?
Czy po odpaleniu odczekac ta minute czy dwie aby silnik nabral odpowiedniej temperatury ?
Slyszalem ze jadac w dluzsza trase nalezy robic dosc czeste przerywy.
Zgodzicie sie z tym ?- pytanie co ile sie zatrzymywac ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:40, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
wszystko o czym piszesz jest kwestią doświadczenia i prawie każdy motocykl różnie się charakterystyką jazdy...
Motocykl przed jazdą powinien pochodzić sobie z minute żeby złapał temperaturę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 22:49, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
ja zazwyczaj robię przerwy co 1-1,5h jazdy, zupełnie wystarcza i tyłek może odpocząć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Czw 11:10, 14 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
aker6 napisał: | ja zazwyczaj robię przerwy co 1-1,5h jazdy, zupełnie wystarcza i tyłek może odpocząć |
Czyli mniej wiecej po 80km ?
Dzieki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 14:46, 14 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik najlepiej pracuje w temperaturze więc jaki sens ma przerywana jazda - nie wiem . Często się zdarza że wsiadając na jawę zatrzymuje się tylko przy tankowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sachs98
Czeladnik
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Óć
|
Wysłany: Pią 15:06, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
zJawę baaardzo ciężko przegrzać. W przypadku np mz ts to inna sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Pią 23:45, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
sachs98 napisał: | zJawę baaardzo ciężko przegrzać. W przypadku np mz ts to inna sprawa. |
No wlasnie kolega opowiadal mi ze jego MZka musi odpoczywac po ok 60km drogi.
Przestraszyl mnie troche ale milo slyszec że ze starymi jawami jest lepiej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Pią 23:49, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sachs98
Czeladnik
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Óć
|
Wysłany: Pon 20:37, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nieno to przesadził z tymi 60 km. Mz TS jest sprzetem na tyle wysilonym, że tam by było dobre chłodzenie cieczą. Ja miałem problemy w przypadku gdy były podjazdy pod góre , zjazdy ,teren itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 22:14, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja nie mam żadnego problemu z chłodzeniem w CZ 175/450, w trasie wogóle się nie zatrzymuję, bo pęd powietrza dostatecznie chłodzi silnik, co innego gdy jedzie się z pasażerem pod stromą górę na 1-2 biegu, wtedy przydają się przystanki. A zaraz po odpaleniu zimnego silnika ok. 1km jadę delikatnie, bez "pałowania" i to wystarcza na rozgrzewkę, zresztą moja CZ wchodzi na wyższe obroty tylko wtedy gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|