|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 20:47, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wał został źle zregenerowany na 99% miałem to 2 razy i przerabiałem (źle sprasowany ) brakuje setnych milimetrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20:52, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A możesz dokładniej opisać co było źle spasowane w wale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Śro 21:18, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Chodzi mu pewnie, że przeciwwagi są za mocno ściśnięte, ale korbowód lekko się obraca. W przeciwnym wypadku chyba by go trzymało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 11:23, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Może być też tak że przeciwwaga jest krzywo osadzona na czopie i dlatego obciera po całkowitym wsunięciu w karter.
Przy zbyt mocnym zsunięciu do siebie przeciwwag wał może mieć luz na boki, ale w żadnym wypadku nie powinien ocierać o kartery.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Czw 11:24, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Czw 12:17, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No to co radzicie? Silnik już skręcony, ale jak trzeba będzie to rozbiorę go znowu. Wał dawał się lekko przesuwać po puknięciu plastikowym młotkiem jak był świeżo co skręcony, w sumie mocno zagrzany. Jak ostygł to nie ma żadnego luzu osiowego. Za pierwszym razem oparł mi się o lewy karter bo skręcałem go śrubami i łożyska za mocno oparły o zabezpieczenie, mam tam mały luz i łożyska za głęboko weszły. Taka moje teoria. Wał był zablokowany całkowicie. Za drugim razem o prawy karter delikatnie ocierał w jednym miejscu, ale nie był on równomiernie osadzony w karterach. Tzn był przeciągnięty na prawą stronę. Być może przesadziłem, i za mocno go pociągnąłem. Delikatnie puknąłem w prawy czop i wał się wyrównał. Teraz wszystko hula, wał kręci się lekko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Czw 12:31, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 15:35, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Nikt nie będzie z tego strzelał. w książce serwisowej WSK jest napisane żeby po złożeniu wyśrodkować wał względem karterów czyli mówiąc prościej zobacz jak przeciwwagi są odsunięte od karterów, patrząc od strony cylindra. Muszą być równo oddalone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 16:20, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A wał przesuwa się Tobie w łożyskach czy w łożyskach siedzi dobrze z przesuwają się łożyska w karterze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Czw 16:39, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Seba tego Ci nie powiem, bo nie zauważyłem, tam są bardzo małe odległości, ciężko cokolwiek zobaczyć, poza tym wszystko było gorące. Wał ustawiłem na środek jak silnik był jeszcze ciepły, odległości między karterami są jednakowe. Przez weekend odpalę silnik to zobaczę jak to będzie chodzić. Kartery trzeba było grzać żeby powyjmować łożyska ściągaczem, żeby pozakładać nowe na wał też grzałem i wszystko siedzi sztywno. Czas pokaże, może będzie dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 21:04, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
a wkładałeś łożyska w kartery i potem wał w łożyska, czy łożyska na wał a potem całość w kartery?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Czw 21:04, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Czw 22:11, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Najpierw łożyska na wał, a potem do karterów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 22:15, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
i potem grzałeś łożyska z wałem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pią 8:03, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kartery, łożyska z wałem ostygły miedzy czasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 9:03, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A wytłumaczcie mi po co się grzeje kartery? Ja wiem że to głupie pytanie ale skoro grzejemy karter a dokładnie karter na około otworu to rozszerzalność cieplna metalu powoduje zmniejszenie średnicy otworu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pią 9:52, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie zwiększenie średnicy otworu. Jak mocno rozgrzejesz karter to zimne łożysko samo Ci wpadnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pon 23:02, 19 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Silnik mam już złożony, wał oraz skrzynia została zdystansowana za pomocą podkładek. Próba ognia była, silnik pracuje wyśmienicie. W przyszły weekend pochwalę się nowymi fotkami w galerii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|