Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

JAWA AUTOMATIC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 15:04, 14 Sty 2009    Temat postu: JAWA AUTOMATIC

KILKA RAZY JUŻ SPOTKAŁEM SIĘ Z JAWAMI AUTOMATIC.
JEST KTOŚ W STANIE WYJAŚNIĆ O CO TU CHODZI JAK DZIAŁA I CZYM SIĘ ROŻNI W BUDOWIE Idea Question
na pierwszy rzut oka widać że różni się budową sprzęgła-wnioskuję po pokrywie sprzęgła Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Śro 16:10, 14 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 19:49, 14 Sty 2009    Temat postu:

ehh mam w domu o tym artykuł w gazecie, może by Ci pomógł, ja go nie zrozumiałem Razz pamiętam tylko ze są tam jakieś ciężarki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lędziny woj. Śląskie

PostWysłany: Śro 20:14, 14 Sty 2009    Temat postu:

A nie jest to przypadkiem taka technologia jak w skuterach? Jawa miała bardzo ciekawe rozwiązania techniczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 20:20, 14 Sty 2009    Temat postu:

JAK NA SWOJE CZASY TO MIAŁA BARDZO NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA.
W JAKIM SERYJNYM MOTOCYKLU BYŁA SKRZYNIA Z PÓŁAUTOMATYCZNYM SPRZĘGŁEM Question
WYPRZEDZILI EPOKĘ
I WŁAŚNIE Z CIEKAWOŚCI PYTAM SIĘ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:37, 26 Paź 2010    Temat postu:

Temat stary ale go odkopię. Seryjnie były takie silniki w Simsonach KR51, SR4, DUO. Skrzynia była manualna za to sprzęgło odśrodkowe które mogło być rozłączone także dźwignią zmiany biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Śro 0:30, 27 Paź 2010    Temat postu:

SZAJBUS_SzeF napisał:
A nie jest to przypadkiem taka technologia jak w skuterach? Jawa miała bardzo ciekawe rozwiązania techniczne.

Czytalem kiedys ze to wlasnie taka technologia.
Z tego co pamietam to nawet Honda zerznela ten patent Jawy, pozniej Czesi doszli do swoich praw w sadzie i Japonczycy placili kilka % z kazdej sprzedanego motorka.

Jak ten mechanizm dzialal nie wiem Sad ale jak na tamte lata to byla rewolucja!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto Novi
Pan Henio



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 21:18, 28 Lis 2010    Temat postu:

Pierwsze uproszczenie takiego typu jest nawet w 356 ale to nie to samo chyba one mają tylko specjaly sprytny automat umieszczony pzed zębatką zdawczą , który reaguje na dźwignie zmiany biegów włączając sprzęgło a 350 z 1965 mają połączony cały automat zmiany biegów w skrzyni z automatycznym sprzegłem ale sam niewiem jak to wygląda i na jakiej zasadzie działa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Sob 21:17, 15 Sty 2011    Temat postu:

Przegladajac aukcje na allegro.cz znalazlem jednego "automata" :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Sob 21:30, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 16:17, 16 Sty 2011    Temat postu:

Z tego co zobaczyłem to przy pewnych obrotach coś przeskakuje i przełącza bieg na wyższy a gdy zejdzie z obrotów to na niższy. Jak byłem w Czechach w muzeum jawy to zrobiłem takie zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekg6
Pan Henio



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Norwegia

PostWysłany: Śro 9:09, 10 Sie 2011    Temat postu:

Witam.
Sprzeglo w Jawie Automatic oprocz mozliwosci normalnego wylaczania za pomoca dzwigni na kierownicy (lub dzwigni zmiany biegow) ma dodane ciezarki, ktore przy wolnych obrotach (mala sila odsrodkowa) nie dociskaja tarcz sprzegla. Sa umieszczone po przeciwnej stronie niz sprezyny. Przy "dodaniu gazu" ciezarki rozchylaja sie dociskajac tarcze i ruszamy z miejsca. Przy zatrzymaniu wystarczy puscic gaz, poczekac az Jawa sie zatrzyma i bez wylaczania biegu silnik pracuje sobie na wolnych obrotach. Wtedy bezstresowo redukujemy sobie do pierwszego biegu i stoimy z wlaczonym biegiem. Jak dodamy gazu Jawa rusza z miejsca.
Niestety ten "automat" nie przelacza sam biegow Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jacekg6 dnia Śro 9:10, 10 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:58, 10 Sie 2011    Temat postu:

bardzo podoba mi się takie rozwiązanie. Do tego sprawny półautomat i cieszyć się jazdą Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekg6
Pan Henio



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Norwegia

PostWysłany: Czw 8:51, 11 Sie 2011    Temat postu:

Bardzo wygodna rzecz.
Mlodsi maniacy dwoch kolek z pewnoscia zauwaza ze to tak samo jak w skuterkach i malych 50-tkach Hondy.
Sprawa wyglada tak ze w latach 60-tych Jawa wytoczyla Hondzie proces o skopiowanie ich patentu na takie sprzeglo i ... wygrala. Japonczycy zaplacili Jawie za patent i zobowiazali sie w ramach rekompensaty dostarczac Jawie jakies surowce czy czesci - nie pamietam dokladnie. Swego czasu bylo to dokladnie opisane w Automobiliscie w bodaj 2008 lub 2009 roku.
Stad taka popularnosc tego rozwiazania wtedy w japonskich a dzis w chinskich i koreanskich malych jednosladach.
Nalezy wiec pamietac ze to JAWA byla pierwsza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin