|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Śro 15:04, 14 Sty 2009 Temat postu: JAWA AUTOMATIC |
|
|
KILKA RAZY JUŻ SPOTKAŁEM SIĘ Z JAWAMI AUTOMATIC.
JEST KTOŚ W STANIE WYJAŚNIĆ O CO TU CHODZI JAK DZIAŁA I CZYM SIĘ ROŻNI W BUDOWIE
na pierwszy rzut oka widać że różni się budową sprzęgła-wnioskuję po pokrywie sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Śro 16:10, 14 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 19:49, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ehh mam w domu o tym artykuł w gazecie, może by Ci pomógł, ja go nie zrozumiałem pamiętam tylko ze są tam jakieś ciężarki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lędziny woj. Śląskie
|
Wysłany: Śro 20:14, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A nie jest to przypadkiem taka technologia jak w skuterach? Jawa miała bardzo ciekawe rozwiązania techniczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Śro 20:20, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
JAK NA SWOJE CZASY TO MIAŁA BARDZO NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA.
W JAKIM SERYJNYM MOTOCYKLU BYŁA SKRZYNIA Z PÓŁAUTOMATYCZNYM SPRZĘGŁEM
WYPRZEDZILI EPOKĘ
I WŁAŚNIE Z CIEKAWOŚCI PYTAM SIĘ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Czeladnik
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:37, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Temat stary ale go odkopię. Seryjnie były takie silniki w Simsonach KR51, SR4, DUO. Skrzynia była manualna za to sprzęgło odśrodkowe które mogło być rozłączone także dźwignią zmiany biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Śro 0:30, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
SZAJBUS_SzeF napisał: | A nie jest to przypadkiem taka technologia jak w skuterach? Jawa miała bardzo ciekawe rozwiązania techniczne. |
Czytalem kiedys ze to wlasnie taka technologia.
Z tego co pamietam to nawet Honda zerznela ten patent Jawy, pozniej Czesi doszli do swoich praw w sadzie i Japonczycy placili kilka % z kazdej sprzedanego motorka.
Jak ten mechanizm dzialal nie wiem ale jak na tamte lata to byla rewolucja!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moto Novi
Pan Henio
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21:18, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Pierwsze uproszczenie takiego typu jest nawet w 356 ale to nie to samo chyba one mają tylko specjaly sprytny automat umieszczony pzed zębatką zdawczą , który reaguje na dźwignie zmiany biegów włączając sprzęgło a 350 z 1965 mają połączony cały automat zmiany biegów w skrzyni z automatycznym sprzegłem ale sam niewiem jak to wygląda i na jakiej zasadzie działa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Sob 21:17, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Przegladajac aukcje na allegro.cz znalazlem jednego "automata" :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Sob 21:30, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 16:17, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Z tego co zobaczyłem to przy pewnych obrotach coś przeskakuje i przełącza bieg na wyższy a gdy zejdzie z obrotów to na niższy. Jak byłem w Czechach w muzeum jawy to zrobiłem takie zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacekg6
Pan Henio
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: Śro 9:09, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
Sprzeglo w Jawie Automatic oprocz mozliwosci normalnego wylaczania za pomoca dzwigni na kierownicy (lub dzwigni zmiany biegow) ma dodane ciezarki, ktore przy wolnych obrotach (mala sila odsrodkowa) nie dociskaja tarcz sprzegla. Sa umieszczone po przeciwnej stronie niz sprezyny. Przy "dodaniu gazu" ciezarki rozchylaja sie dociskajac tarcze i ruszamy z miejsca. Przy zatrzymaniu wystarczy puscic gaz, poczekac az Jawa sie zatrzyma i bez wylaczania biegu silnik pracuje sobie na wolnych obrotach. Wtedy bezstresowo redukujemy sobie do pierwszego biegu i stoimy z wlaczonym biegiem. Jak dodamy gazu Jawa rusza z miejsca.
Niestety ten "automat" nie przelacza sam biegow
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jacekg6 dnia Śro 9:10, 10 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:58, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
bardzo podoba mi się takie rozwiązanie. Do tego sprawny półautomat i cieszyć się jazdą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacekg6
Pan Henio
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: Czw 8:51, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Bardzo wygodna rzecz.
Mlodsi maniacy dwoch kolek z pewnoscia zauwaza ze to tak samo jak w skuterkach i malych 50-tkach Hondy.
Sprawa wyglada tak ze w latach 60-tych Jawa wytoczyla Hondzie proces o skopiowanie ich patentu na takie sprzeglo i ... wygrala. Japonczycy zaplacili Jawie za patent i zobowiazali sie w ramach rekompensaty dostarczac Jawie jakies surowce czy czesci - nie pamietam dokladnie. Swego czasu bylo to dokladnie opisane w Automobiliscie w bodaj 2008 lub 2009 roku.
Stad taka popularnosc tego rozwiazania wtedy w japonskich a dzis w chinskich i koreanskich malych jednosladach.
Nalezy wiec pamietac ze to JAWA byla pierwsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|