Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

naprawa glowicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 16:32, 22 Cze 2009    Temat postu: naprawa glowicy

Witam mam problem z moimi głowicami ponieważ się troszkę odkształciły i na złączeniu z cylindrem wypluwa aluminiowa uszczelkę ( obecnie mam 2 pod jedna głowica i trzyma jakoś ) . Słyszałem ze można głowicę dotrzeć do cylindra pasta do zaworów . Moje pytanie brzmi: Jakie mamy ogolno dostępne pasty oraz jaka grubość scierna kupić? Czy macie inne pomysły?

P.S : Przepraszam za pisownie ale mój komputer stracił znaki miękkie a Firefox nie poprawia mi wszystkiego . Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 19:07, 22 Cze 2009    Temat postu:

chyba lepiej szlifować na płycie treserskiej, często są w zawodówkach i większych warsztatach, a następnym razem pamiętać zeby dokręcać na krzyż Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 19:11, 22 Cze 2009    Temat postu:

Nie przez to ze źle dokręcałem bo ja zasadę znam tyle ze w 354 są 3 szpilki na cylinder wiec ni jak się nie da na krzyż Mr. Green zaraz o tym poczytam. Płyta traserska mi nie pomoże bo nie chce docierać cylindra tylko głowicę która ma wpust na tuleje cylindra wiec taka płyta mi nic nie dam . Myślę docierać głowicę na cylindrze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Pon 19:17, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Sob 1:16, 27 Cze 2009    Temat postu:

Daj do frezowania- a jak juz docierać to pasta 2,1,0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanioot
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:34, 06 Kwi 2010    Temat postu:

mozna tez na szybie docierac, bardzo drobny papier np 1000 <wodny> i z rozwaga. Teraz i w zakladach "specjalistycznych" dbaja tylko oto zeby zarobic a z jakoscia to nie idzie w parze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 21:45, 06 Gru 2014    Temat postu:

Ja mam dokładnie ten sam problem z głowicą. Nie dolega do przylgni cylindra. kołnierz od tulei cylindra wystaje na 2.25mm i dokładnie takiej głębokości jest otwór w głowicy. Niestety w mojej głowicy przylgnia jest garbata. zastanawiam się czy nie dać jej do jakiegoś specjalisty który mi wyrówna tą powierzchnię. I teraz w zależności jaką grubość materiału zbierze z zewnętrznego kołnierza na głowicy to o tyle będzie musiał pogłębić głowicę żeby pasowała do cylindra, dobrze myślę?




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 23:14, 08 Gru 2014    Temat postu:

Daj tą głowicę do przetoczenia, po tym zabiegu nie musisz nic kombinować, tylko założyć zwykłą uszczelkę. Ten silnik ma tak niski stopień sprężania że splanowanie głowicy o 0,1-0,2mm nie będzie odczuwalne, a miejsca jest na tyle że tłok raczej nie powinien uderzać o głowicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:00, 09 Gru 2014    Temat postu:

Ta wewnętrzna przylgnia też wg mnie nie była równa. Byłem u specjalistów, mają poprawić obie przylgnie i wyrównać komorę spalania bo tam jest masakra po pękniętym pierścieniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 19:11, 09 Gru 2014    Temat postu: głowice

Witam ja po partyzancku papier na szkło i pomogło 3500 km i nie wypluwa .Pozdrawiam Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:20, 10 Gru 2014    Temat postu:

Niestety, Panowie nie dali rady założyć tego na maszynę więc pozostanie mi szlifowanie na szybie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Śro 18:56, 10 Gru 2014    Temat postu: głowice

Witam wierzę w ciebie dasz radę.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 11:18, 11 Gru 2014    Temat postu:

Powiedz tym panom że jest banalnie prosty sposób na zamontowanie takiej głowicy do tokarki. Wystarczy włożyć w uchwyt byle jaki kawałek pręta, naciąć na nim gwint M14x1.25 i nakręcić na niego głowicę. Ja mam zrobiony taki przyrząd z pręta sześciokątnego i mogę na nim splanować prawie każdą głowicę, która ma otwór po środku.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 18:44, 11 Gru 2014    Temat postu: głowice

Witam jasny gwint jakie to proste ?????Ale to trzeba wiedzieć i sprawdzić że otwór jest we wszystkich płaszczyznach prostopadły do płaszczyzn przylgni. Gwint na pręcie nie prąciu zrobiony w maszynie,wkręcam sprawdzam i wszystko jasne.Dzięki Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 19:54, 11 Gru 2014    Temat postu:

Panom się pewnie nie chciało w to bawić dlatego mnie zlali...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 22:19, 11 Gru 2014    Temat postu: głowice

Tak ale przyrząd zrobiony dobrze raz służy długo,no ale trzeba chcieć go zrobić,mieć pomysł i chęci.Z pogodą ducha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin