|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 17:31, 05 Maj 2012 Temat postu: Niby wszystko gra, a nie pali jak trzeba |
|
|
Wczoraj odebrałem pomalowaną ramę od mojej 356, wrzuciłem silnik, położyłem instalację, iskra niebieska, przelałem gaźnik, kope kope kope ... nic.
Wyregulowałem zapłon na 3,8 zmieniłem świecę i dalej nic, z kanałów wydechowych cylka zaczęło już kapać paliwo, a maszyna dalej nie chce odpalić. po godzinie podjąłem kolejne próby uruchomienia, po 20 kopkach odpalił, ale nie pracował jak powinien, mianowicie detonował ok 4 razy, a następnie 2puste obroty bez przepału i znów łapał. Poklekotał chwilkę zgasiłem, przeczyściłem stylki na reglu, bo nie ma ładowania (przy odpalaniu mam podpięty multimetr i aku nie schodzi z 6,2V), znó próbuję odpalić, bezskutecznie ... Świeca zalana, zmieniałem już cewke i kondensator, bez rezultatu, co może być przyczyną niedomagania silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Sob 23:04, 05 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Gaźnik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 7:46, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zrób zapłon na 2,7, bo te 4mm z instrukcji nie nadaje się do dzisiejszych paliw.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 8:44, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Okey, wyreguluję jak mówisz, myślisz, że to jest przyczyną problemów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 9:27, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
sprawdź, sam się przekonasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 9:46, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Niby dzisiaj niedziela, ale zapłon ustawiłem przed momentem na 2,7. Nie wiem jakim cudem, ale przedwczoraj ustawiłem na ok 3,8 a dzisiaj przy regulacji okazało się, że jest 1,7. Ustawiłem proponowane 2,7 i maszyna chodzi i hula, dzięki Muczos. Miałem problem z ładowaniem, ale po przeczyszczeniu styków na regulatorze po odpaleniu na aku pokazało się 6,4V, kontrolka zgasła, jestem zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mathini dnia Nie 11:38, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 11:41, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
z tego co się orientuje to kąt wyprzedzenia zapłonu zależy od stopnia sprężania - czyli im bardziej zwiększamy stopień sprężania tym bardziej możemy zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu (bo silniej sprężona mieszanka ulega lepszemu zmieszaniu i większym zawirowaniom więc spala się szybciej)
jawy ogólnie są wrażliwe na ustawienie zapłonu - znane są z tego że po złej regulacji potrafią odpalić do tyłu (dziwna sprawa jak chce sie człowiek przejechać z dziewczyną, puszcza sprzęgło - a motor do tyłu zasuwa )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 11:45, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 12:19, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Nie tylko od stopnia, do tego dochodzi jeszcze zużycie silnika, liczba oktanowa paliwa, itp, itd, dlatego najlepiej pojeździć i ustawić metodą prób i błędów. Pamiętaj że na późniejszym zapłonie silnik chodzi dobrze na niskich, a na wcześniejszym na wysokich obrotach. Nie da się ustawić idealnie tak żeby miał kopyto w całym paśmie obrotów, ale spokojnie można jeździć na ustawieniu "pośrednim", czyli kopyto na średnich obrotach. Myślałem nad tym, żeby zrobić regulację wyprzedzenia zapłonu na linkę, jak w przedwojennych motorach, ale na razie nie chce mi się przy tym grzebać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 12:53, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
regulacja nie musi byćź na linke - są ,,odśrodkowe regulatory wyprzedzenia zapłonu,, spotkałem to w dnieprze MT 09 jak koledze przerabiałem zapłon na elektroniczny, w starych mz es 250/0 też to spotkałem i chyba w maluchu kiedyś,
a co do liczby oktanowej to nie jest tak że to właśnie liczba oktanowa zależy od stopnia sprężania? - im większy stopień sprężania tym większa musi być liczba oktanowa (w przypadku zbyt małej dojdzie do spalania detonicznego/stukowego - bardzo szkodliwego dla silnika tzw samozapłon)
(dłubie w silnikach w celu ich wzmocnienia od czasu do czasu i w jednym silniku 353 chciałem wprowadzić kilka modyfikacji na wzór ,,libenaka,,250) i właśnie zwiększałem stopień sprężania - docelowo z 6,6 na 10 ale w skutek niedogadania z tokarzami jeden wykonał mi głowice na stopień 7,2 a drugi na 8,5 - w związku z tym zapłon ustawiłem na około 2,5...2,8mm przed GMP - ale niemam czasu na testy i ewentualne korekty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 12:54, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 19:19, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wiem o tym że można dać odśrodkowy regulator, tylko że na linkę jest mniej inwazyjne i można sobie fajnie badać podczas jazdy co się dzieje gdy zmienia się wyprzedzenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markus
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lublin/Swidnik
|
Wysłany: Sob 18:59, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Też mam ustawiony na 2,5, ale jak wspomniał 353-tuner pierwszy raz jak źle ustawiłem zapłon kopara mi opadła jak do tyłu jeździłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|